Midipatchbay

de opcode is een midi patchbay/interface/processor. Tony Banks heeft 3 van die units op de calling all stations tour gebruikt. Om hem te programmen heb je idd die mac nodig ja via seriele poort want je moet van het OMS van opcode gebruik maken om hem te programmen maar als je dat eenmaal gedaan heb heb je die mac niet meer nodig AFAIK. Dus dan is het gewoon door je "patches" skippen en klaar :)

ideaal 15x15 en nog goed linkable ook ;) geloof tot 5 van die units... (75x75dus)

Nog een vraag: kun je bij de A880 dingen ook dubbel toewijzen?

Bijvoorbeeld:
Midipedals OUT => module IN
Mastersynth OUT => alle synths en modules IN

Als ik je vraag goed begrijp, is het antwoord JA! (door middel van de mixbus).

Stel je hebt de modules A, B, C en D. Die hangen dus ieder aan één MIDI OUT van de A880, resp. de outs 1, 2, 3 en 4.
Je hebt de ingangen AA (Masterkeyboard) en BB (baspedalen), die hangen ieder aan één MIDI IN van de A880, resp. de ins 1 en 2.

Dus:
IN -> AA op 1, BB op 2
OUT -> A op 1, B op 2, C op 3, D op 4.

Als je het zo wilt:
-Masterkeyboard AA stuurt de modules A, B, D.
-Baspedalen BB stuurt de modules A, C, D.

... dan is de conclusie dat:
-Het apparaat AA op input 1 direct wordt gekoppeld aan de output 2 met daarop apparaat B.
-Het apparaat BB op input 2 direct wordt gekoppeld aan de output 3 met daarop apparaat C.
-Je met twee apparaten (AA en BB) tegelijkertijd de modules A en D wilt aansturen. Daarvoor gebruik je dan de mix bus.
Dus AA en BB zet je op de mix bus (je wijst INs 1 en 2 toe als inputs van de mix bus), vervolgens wijs je de OUTs 1 en 4 toe aan de mix bus. Je kan maximaal 2 inputs toewijzen aan de mix bus, en 1 - 8 outputs.

Dank je! Goed nieuws!

Bij mijn weten heb je mijn vraag goed begrepen, maar ter verduidelijking mijnerzijds: ik heb baspedalen die ik wil gebruiken om een (binnenkort aan te schaffen) Pulse aan te sturen (samen moet dat een soort Taurus opleveren :P ). Tegelijk wil ik mijn S90 gebruiken als masterkeyboard, en dan vooral om op andere synths van patch te kunnen wisselen. Dan hoef ik niet na elk nummer op elke synth van alles te veranderen, maar ben ik met één druk op de S90 klaar (nou ja, misschien met twee drukken ;) ). Daar moet de Pulse natuurlijk ook weer mee aangestuurd worden, dus vandaar mijn vraag. Maar nu is het duidelijk!

N.a.v. dit alles heb ik het internet nog maar eens afgeschuimd naar een A880-manual, en ja hoor, die is te vinden. PDF-formaat, geen bijster hoge kwaliteit, maar wel leesbaar. Zie hier. Trouwens: op http://www.oldschool-sound.com/ staan onder http://www.oldschool-sound.com/index.php?rub=3 nog veel meer manuals. Als mod weet jij vast wel waar dat handig gepost kan worden op het SF (als de link niet al lang en breed bekend was, natuurlijk... :engel: ).

Oh, een plaatje uit het manual dat mooi jouw uitleg verduidelijkt (of eigenlijk: andersom, want het wordt wel ingewikkeld als de OUT van een synth bij de A880 in de IN zit, zodat de IN van de A880 in de redenering eigenlijk als OUT aangemerkt moet worden - als je begrijpt wat ik bedoel...).

Attachments

• a880 - patching.jpg
    a880 - patching.jpg
    25,8 KB · Bekeken: 81
Back