Welke synth voor Metal??

Com-Eight

SilverBox
Hoi Forum Friends .. :L

Ne maat van me is zo gevacineerd door mijn synthesizers ..
Hij wil nu ook een synth aanschaffen ..

Omdat hij in een totaal andere muziek style zit als ik weet ik ni zo direkt welke synth voor hem het beste geschikt is ..

Weet er iemand welke synth het beste is voor metal-music???

Hij wil ongeveer een 500€ uitgeven maar zo te lager de prijs des te beter natuurlijk ..
Het zou zen eerste synth zijn daarom liever minder uitgeven ..

Greetz,
Com8

metal.gif

ik zou dan zelf denken aan een rompler synth. gewoon één met veel samples en patches. een VA synth is voor metal wat minder geschikt, hoewel de toetsenist van onze band wel een access virus heeft, maar die heeft daarnaast ook een Fantom.

ik zie vaak tritons bij metalbands staan maar die gaan ver over t budget. maar er zijn wel meer 2e hands werkstations die wel binnen het budget passen

ook worden yamaha sy serie synths vaak bij metal gebruikt, omdat deze "dun" klinken, waardoor ze lekker in de mix liggen tussen al het zware gitaargeweld. en deze zijn heel goed te betalen.

Misschien een DSI Evolver of zo; deze schijnt kant en klaar al een aardige muur van geluid te kunnen produceren. Heb je alleen nog wel een (goedkoop) MIDI-keyboardje nodig...en je kan geen akkoorden spelen (tenzij je voor de veel duurdere rackversie gaat)

Aan een subtiele synth heb je denk ik niet zo veel; valt namelijk een beetje in het niet bij al dat gitaargeweld. Je zou het verder nog met een ander (virtueel) analoog scheurijzer kunnen proberen. Daarvan zijn er zoveel dat ik je maar geen lijst ga geven!

Ik denk dat hij beter af is met idd een workstation .. 8)

Omdat hij zowel de baslijn als het gitaarwerk en de drums wil krijgen uit die synth ..

greetz en alvast bedankt voor jullie snelle reactie's
com8

toch wel grappig dat fenderbender en hooihuis precies een tegenovergesteld antwoord geven. (dun klinkende resp. muur van geluid producerende synth) :confused: lekker handig zo'n synthforum; krijg je nl. precies een eenduidig antwoord op je vraag }:| :D Overigens zou ik ook voor een workstation gaan.

Het leek me eigenlijk wel een origineel idee, zo'n Evolver......maar het is natuurlijk maar net de vraag wat voor invulling je eraan wil geven!

Wat ik echter niet begrijp is: waarom gitaren uit een workstation halen in een metalband??? Een beetje metalfan zit daar toch niet op te wachten? Dat is net alsof ik in een cafe een biertje bestel en vervolgens een blikje in mijn handen gedrukt krijg...:confused:

Evolver?

Evolver?

Origineel geplaatst door Hooihuis
Misschien een DSI Evolver of zo; deze schijnt kant en klaar al een aardige muur van geluid te kunnen produceren. Heb je alleen nog wel een (goedkoop) MIDI-keyboardje nodig...en je kan geen akkoorden spelen (tenzij je voor de veel duurdere rackversie gaat)

Aan een subtiele synth heb je denk ik niet zo veel; valt namelijk een beetje in het niet bij al dat gitaargeweld. Je zou het verder nog met een ander (virtueel) analoog scheurijzer kunnen proberen. Daarvan zijn er zoveel dat ik je maar geen lijst ga geven!

Deze is monofoon en heeft geen drumkits. Je zou dr wel drumkits op kunnen bouwen maar reken dr dan maar op dat je heel erg lang bezig bent om een flinke lading drumsamples te bouwen.
Een workstation is denk ik het beste alternatief.

-C-

Re: Evolver?

Re: Evolver?

Origineel geplaatst door C738
Deze is monofoon en heeft geen drumkits. Je zou dr wel drumkits op kunnen bouwen maar reken dr dan maar op dat je heel erg lang bezig bent om een flinke lading drumsamples te bouwen.
Een workstation is denk ik het beste alternatief.

-C-

Nu denk ik dat voor synths in een metal band je geen drum patches nodig hebt, aangezien de meeste metal bands wel over een drummer beschikken. (industrialbands nagelaten)

Origineel geplaatst door Com-Eight
Ik denk dat hij beter af is met idd een workstation .. 8)

Omdat hij zowel de baslijn als het gitaarwerk en de drums wil krijgen uit die synth ..

greetz en alvast bedankt voor jullie snelle reactie's
com8

Nu denk ik dat voor synths in een metal band je geen drum patches nodig hebt, aangezien de meeste metal bands wel over een drummer beschikken. (industrialbands nagelaten)

1 + 1 = ... ;)

Maakt niet uit! :biertje:

-C-

Wat ik echter niet begrijp is: waarom gitaren uit een workstation halen in een metalband??? Een beetje metalfan zit daar toch niet op te wachten? Dat is net alsof ik in een cafe een biertje bestel en vervolgens een blikje in mijn handen gedrukt krijg...
Ik weet ook wel dat een echte gitaar niet te evenaren is met een synth .. :dubbel:

Maar het belangrijkste is dat hij op zen minst een basslijn met wat drums kan laten lopen en zo probeerd iets na te spelen ..

Ik zeg het nog eens is zijn eerste synth en heeft er totaal geen ervaring mee .. *D
Is dus totaal ni de bedoeling om al in een band te gaan spelen ..

Dus het zal van broeder jakob beginnen worden vrees ik .. 8o) Klik Hier 8o)

Maar welke worstation lijkt volgens jullie het beste .. (€ -- >> betaalbaar)

Greetz,
Com8

Ik denk zelf aan een FM synth , bijv de SY77 of SY99
verder een ensoniq voor de meer rauwe geluiden de ESQ-1

Korg X5 en N364 worden veel gebruikt door bands als Dimmu Borgir, Nightwish, Children of Bodom, Finntroll enz. de X5 ligt waarschijnlijk nieuw nog wel in het budget.

Back