Nieuws van Behringer

Ik heb er daar al 2 van in gebruik, er staat Midas op geschreven, maar goed, is hetzelfde.
Het is top spul, en betaalbaar.

Een nieuw pedaal, de PedalFlanger.
Gebaseerd op de Chicago Iron Tychobrahe Pedalflanger (1970) zo te zien.

Features
  • Vintage flanger, capable of chorus, flange, leslie and vibe effects.
  • All-analogue circuit for authentic recreation of unique tone.
  • Auto and Manual modes to control oscillator speed or direct filter sweep with the integrated foot pedal.
  • Dedicated controls for sweep spread and feedback intensity.
  • Robust housing with authentic vintage styling.
Prijs in de UK £65 en leverbaar over drie maanden.

erg jammer dat je voor het expressie stuk niet kan kiezen, met depth op de expressie en speed op de knob zou hij veel leuker zijn

Een Behringer is ongeveer wel het laatste dat ik in mijn audiopad zou willen. Ik herinner me nog die patchbays van vroeger waar zoveel crosstalk in zat dat je het ene kanaal op het andere kon horen, en met een beetje geluk kreeg je Radio Vostok er ook nog bij.
Ik gebruik nu al 2 jaar een Wing met expansions, ook als 48/48 audio interface en alles wat ik tot nu toe geproduceerd heb voor andere en mezelf is met de nodige positieve reacties ontvangen. Altijd Tascam DM gebrukt maar deze Wing is echt een top alternatief. Binne kort naar MADI of Dante voor 64 kanalen i/o. Dus hier is een positieve ervaring !! (Ik ken ook veel X32 gebruikers die heel tevreden zijn)

Ik denk dat Nap het over de Patchbehri's heeft (PX2000 en zo). Die moest ik ook onder een hoek monteren omdat de jackpluggen er vanzelf uitvielen en er inderdaad nogal eens crosstalk was.
Ik zou best zo'n Wing Compact willen hebben met veel van die kanaal expansies zodat ik al mijn synths en FX kan aansluiten. Alleen heb ik geen plek meer voor al mijn synths en FX, dus ik wacht nog even. DE Mackie 1640i moet er ook aan geloven en wordt vervangen door een XR18.

En weer een nieuwe Behringer pedaal.
De B-flanger.
Geen idee welk merk/type hiervoor model heeft gestaan.

Laatst gewijzigd:
Ik denk dat Nap het over de Patchbehri's heeft (PX2000 en zo).
Juist, ik had er ook ooit eens wat effectpedalen op aangesloten en toen kreeg je zelfs een schok als je dat ding aanraakte :) Al lag dat eerder aan de pedalen denk ik. Die Wing mixers zien er best netjes uit.

Een Behringer is ongeveer wel het laatste dat ik in mijn audiopad zou willen. Ik herinner me nog die patchbays van vroeger waar zoveel crosstalk in zat dat je het ene kanaal op het andere kon horen, en met een beetje geluk kreeg je Radio Vostok er ook nog bij.
Tsja, als je dan toch ongebalanceerd aan de slag gaat terwijl je op de lengtes van je bekabeling toch niet al te veel wilt gaan beknibbelen is het misschien verstandiger om de volgende keer eens je volledige bundel kabels die achter uit je patchbay in 1 enkele knoop te leggen, in plaats de oorzaak van die crosstalk bij behringer te zoeken.

Tsja, als je dan toch ongebalanceerd aan de slag gaat terwijl je op de lengtes van je bekabeling toch niet al te veel wilt gaan beknibbelen is het misschien verstandiger om de volgende keer eens je volledige bundel kabels die achter uit je patchbay in 1 enkele knoop te leggen, in plaats de oorzaak van die crosstalk bij behringer te zoeken.
De Neutrik patchbay die ik daarna in gebruik nam deed het helemaal prima in exact dezelfde opstelling. Die gebruik ik tot op de dag van vandaag nog steeds. Ik heb sowieso verder nooit last gehad van crosstalk in mijn setup. Het probleem zat echt in die patchbay, geen user error.

Ben benieuwd naar de prijs tov de andere stageboxes die er al zijn
De Midas DN4816-i stage boxen waren iets van 320 euro per stuk. Die zijn enkel line level, geen preamps of fantom voeding.

De nieuwe met de Behringer naam erop hebben blijkbaar wel 4 ins met preamp.
Ze zijn dus niet 100% gelijk.

Zal rond de 200 tot 250 zijn zo ongeveer., Midas is altijd iets duurder

Ik denk dat Nap het over de Patchbehri's heeft (PX2000 en zo). Die moest ik ook onder een hoek monteren omdat de jackpluggen er vanzelf uitvielen en er inderdaad nogal eens crosstalk was.
Ik zou best zo'n Wing Compact willen hebben met veel van die kanaal expansies zodat ik al mijn synths en FX kan aansluiten. Alleen heb ik geen plek meer voor al mijn synths en FX, dus ik wacht nog even. DE Mackie 1640i moet er ook aan geloven en wordt vervangen door een XR18.

dit schreef NAP als eerste en die Wings zijn toch echt een audio pad :-) "Een Behringer is ongeveer wel het laatste dat ik in mijn audiopad zou willen"
En inderdaad die Compact is heel fijn een collega heeft hem met een DL32 en 16 echt veel aansluit mogelijkheden!

dit schreef NAP als eerste en die Wings zijn toch echt een audio pad :-) "Een Behringer is ongeveer wel het laatste dat ik in mijn audiopad zou willen"
Klopt, maar heeft inderdaad vooral met ervaringen uit het verleden te maken, zoals die patchbay. Maar ik hoef het nog steeds niet eigenlijk, ben geen liefhebber van Uli's producten en praktijken. Maar ik gebruik toch geen mixers etc. meer, directe verbinding tussen de gear en audio interface maakt dat overbodig. Ik heb alleen nog die oude Neutrik patchbay in gebruik om van 24x jack naar 3x DB25 te gaan.

Laatst gewijzigd:
Back