Verschil tussen Ableton Live 4 en Cubase 2

Sam

Meirus Records
HI,

Wat is het verschil tss Ableton Live 3 of 4 en Cubase SX 2.
Wil hiermee bedoelen: is Ableton stabieler dan Cubase of....
Kwestie van prijs ook natuurlijk: Ableton +/- €400 en Cubase +/- €800.
Maar wil het eerder hebben over gebruik. En wat misschien het prijsverschil opweegt tov Cubase

Zijn er die hiermee ervaring mee hebben, graag jullie reacties aub.

Thx

rgs

Sam

Ik denk dat je ze beide zelf uitproberen moet. Ik vind Live 4 alles hebben wat ik nodig heb en het werkt echt superfijn. Ik houd niet van vele schermpjes in mijn beeld (heeft Cubase SX ook niet) en Live heeft zo'n kale en minimale interface waar ik echt van houd. Live 3 heeft geen midi, dus wil je dat dan moet je meteen voor Live 4 gaan. Verder zijn beide programma's erg goed, maar er is wel een degelijk prijsverschil. Ik heb wel gehoord dat Cubase beter is wat betreft syncen van hardwaresynths dan Live. Ik heb daar geen ervaring mee, aangezien ik een controller gebruik met softsynths op mijn notebook. Beide progs zijn erg stabiel en werken prima. Het sequencen bij Live is wel anders (en inspiratievoller vind ik), want je kan naast linear sequecen ook een live-session doen.

Veel suc6 ermee!

Origineel geplaatst door divi
heb je al s een demo geprobeerd...

No, maar heb wel een demo gezien van Ableton Live 4.
Maar had graag reacties gehad mensen die met Cubase SX werken en Ableton Live.
Kijk in de meeste studio's werken ze met Logic en daarnaast met Ableton Live.
Het hele grote verschil met Logic en Cubase tov Ableton is de prijs.
En Logic tov Ableton Live is Mac versie.
Maar had graag geweten, gebruik tov Ableton Live er echt enorm veel verschillen in zitten.
Als je ziet voor €400 wat je er al mee kunt doen.

rgs

Origineel geplaatst door funkdecoder