Ik zit eigenlijk al een tijdje met het probleem dat ik audio wil bewerken op een renoise manier, dus intuitief knippen, plakken en lekker weirde dingen doen met samples. Ik mis dit in cubase. Ik probeerde ableton uit en vond de snelheid van werken ook erg lekker. Maar daar ontbrak die editing functie ook. Of het plaatsten en arrangeren van snare of kick samples.
Helaas wil ik ook graag audio opnemen naast mijn arrangement en dat kan niet puur in renoise. Heeft cubase sx of ableton live 4 dit wel en zie ik het over het hoofd of zijn er andere manieren?
Origineel geplaatst door bastardsunited Ik zit eigenlijk al een tijdje met het probleem dat ik audio wil bewerken op een renoise manier, dus intuitief knippen, plakken en lekker weirde dingen doen met samples. Ik mis dit in cubase. Ik probeerde ableton uit en vond de snelheid van werken ook erg lekker. Maar daar ontbrak die editing functie ook. Of het plaatsten en arrangeren van snare of kick samples.
Helaas wil ik ook graag audio opnemen naast mijn arrangement en dat kan niet puur in renoise. Heeft cubase sx of ableton live 4 dit wel en zie ik het over het hoofd of zijn er andere manieren?
je kunt gewoon kick of snare samples in de impulse drumsampler slepen en die dan spelen...of in de arrangement view stukjes audio/samples arrangeren...
Een van de grootste nadelen van Live voor mij is het gebrek aan sysex en NRPN implementatie, en beheer voor externe apparaten. De grote DAW-pakketten doen dat een stuk beter.
Ook de wijze waarop het lineair editen werkt voelt nog een beetje knullig.
Aan de andere kant maakt Live mij een stuk produktiever!
Synthforum.nl gebruikt cookies om het gebruik van de site te analyseren en je bezoek te personaliseren.
Als je doorgaat, ga je akkoord met ons cookiebeleid.