problemen Terratec soundcard

D

Deleted member 17376

Guest
Hallo,

Ik heb een heel vaag probleem met mijn Terratec Aureon Universe soundcard. Ik heb hem eergisteren gekocht en aangesloten. Ik heb vaker hardware ingebouwd en weet eigenlijk heel zeker dat ik alles goed aangesloten en geinstalleerd heb. Computer weer aangedaan, drivers erop gemikt en computer weer opgestart enzo. Klonk echt naar volle tevredenheid. De volgende dag de computer weer aangezet om weer wat met muziek te rommelen en er komt met geen mogelijkheid geluid uit. Alle instellingen nagelopen en stond allemaal goed. Gewoon helemaal niks.
Ikke vloeken natuurlijk.
Heb ik gisteren de soundcard weer uit de computer gehaald en mijn oude erin gezet en die deed het prima. Toen weer die Terratec erin en die deed het ook prima...tot vanmorgen. Ik zet de computer aan en weer geen geluid.
Ik snap er echt helemaal niks van..Zou deze soundcard gewoon kapot zijn?
Wie weet wat er aan de hand kan zijn??? Alvast bedankt!

Misschien zijn er wel conflicten bij het opstarten tussen de drivers van de twee soundcards. Ik veronderstel dat je niet de drivers van de oude hebt verwijderd. (als dat al kan... er blijft altijd zoveel rondhangen in het register)
Besturingssysteem eens opnieuw installeren en enkel de Terratec installeren zal het probleem wel oplossen denk ik.

BTW: Ik zal je ook eens WELKOM heten op dit leuke forum!:eureka:

Hééé Hermax!

Je lijkt me altijd uit de brand te helpen! Je vorige advies over die midikabel werkte als een trein!
Maar even nog over dit nieuwe probleem..hoe kan het dat wanneer ik de computer opnieuw opstart hij het wel gewoon doet, maar wanneer hij een nacht heeft uitgestaan niet meer...
Zou het misschien te maken kunnen hebben met de onboard soundcard van mijn moederbord? Moet ik die in de BIOS uitschakelen. Met mijn vorige soundcard hoefde dat niet overigens.
En bedoel je met besturingssysteem dat ik windows opnieuw moet installeren? Dat moet echt 'the last resort' zijn want dat heb ik 2 maanden geleden al eens gedaan en heeft me weer een halve dag gekost..

Bedankt voor de welkomst trouwens! Ik vind het een tof forum!

Hoi DrKoSa,

Hmmm lijkt wel een redelijk identiek probleem...heb je het al kunnen oplossen intussen?

Origineel geplaatst door phonapi
..hoe kan het dat wanneer ik de computer opnieuw opstart hij het wel gewoon doet, maar wanneer hij een nacht heeft uitgestaan niet meer...
Zou het misschien te maken kunnen hebben met de onboard soundcard van mijn moederbord? Moet ik die in de BIOS uitschakelen.

Uitschakelen in de BIOS van de onboard zou ik in ieder geval doen.
En tja, dat van die 'nachtelijke omschakeling'... ik zit bvb met het probleem dat (ook na een nacht) Windows mijn twee geluidskaarten soms op een andere volgorde plaatst. Compleet willekeurig. Moet ik in de Logic environment ook weer de poorten manueel veranderen.

Inderdaad, Windows eens opnieuw installeren. En voor alle zekerheid VOLLEDIG opnieuw, dus eerst een formattering van de hard drive (-partitie). Misschien zijn er andere forumleden die de oplossing voor jouw probleem kunnen aanreiken...zoniet zou ik dit als laatste optie aangeven.

Hoi hermax!

Ik voel een herinstallatie opkomen..shit zeg!
Nou ja, wat moet dat moet!
Maar wat is dan de beste methode..moet ik de Terratec soundcard eruit halen en windows opnieuw installeren of kan ik hem er gewoon in laten zitten ? En moet ik na de windows installatie eerst de onboard soundcard in de BIOS uitschakelen en daarna pas de Terratec installeren?
Ik heb zo'n vermoeden dat de volgorde ook uit gaat maken (??).
Alvast bedankt weer!

Klopt! Volgorde is heel belangrijk!

1. Terratec eruit halen
2. Windows herinstalleren
3. Biertje uit de koelkast halen
4. Onboard SC uitschakelen
5. Terratec er weer in
6. Even bellen naar je vriendin om te zeggen dat je echt wel aan haar denkt hoor.
7. Drivers installeren
8. Vingers kruisen

Maar wacht toch nog maar even... er zijn nog een hoop andere forumleden die dit gaan lezen en ervaringen en tips gaan geven.

Hahaha vooral punt 3 lijkt me van essentieel belang!
Want wat irritant gebeuren is het altijd weer, dat windows installeren.
Je kan niet echt iets doen in de tussentijd, maar je kan ook niet weg..kortom, frustrerend!

Ik heb volgende week vakantie dus dan moet het uiteraard werken!

Hee hartsikke bedankt Hermax!

Trouwens, als ie nog niet fatsoenlijk werkt tegen volgende week dan breng ik hem terug hoor. Een beetje geknutsel vind ik hartstikke leuk maar op een gegeven moment moet iets wel werken.

Jazeker! meerdere malen.
Wat ik overigens wel vreemd vind, maar dat zal wel aan mij liggen, is dat er op de site van Terratec wel nieuwere drivers staan, maar dat erbij staat dat dat het beta versies zijn die niet optimaal getest zijn en problemen kunnen veroorzaken. Dan denk ik ook : zet ze dan niet op die site hahaha. Wat heb je daar nou aan?

typisch terratec, een product op de markt schoppen en later komen met volledig werkende drivers en editor software.
Ik heb 2 jaar gezeik gehad met drivers, software en firmware updates voordat ik een groot deel van al het door terratec beloofde tot mijn beschikking had.
Het bedrijf is een ramp en ik sch**t ook op hun producten.
In mijn geval ging het over de EWS64xl die toen 1100 zuurverdiende guldens kostte.

BOYCOT TERRATEC!

-een licht opgefokte C-

Hoi C738,

Ik ben gelukkig nog niet in het frustratiestadium waar jij in zit. Dat gaat waarschijnlijk wel gebeuren als ie volgende week rond deze tijd nog niet naar behoren werkt. Maar ik ben er heel makkelijk in hoor, dan gaat ie gewoon terug naar de winkel en wil ik mijn geld terug. In zulke gevallen kan ik trouwens bijzonder overtuigend voor de dag komen ;) dus daar maak ik me niet al te veel zorgen om hahaha.
Wat ik wel klote vind is dat het me gewoon weer veel teveel tijd kost allemaal. Kan ik weer m'n vrijdagavond achter van die BIOS schermpjes en installatie-voortgang-balkjes doorbrengen. Daar heb ik dus echt geen zak zin in.
Waarom heb jij jouw soundcard niet gewoon teruggebracht?

Last edited by a moderator:
Zo! Het frustratiestadium is alsnog bereikt en vooral ook veel eerder dan ik verwacht had. Ik heb heel mijn windows opnieuw geinstalleerd en die verrekte Terratec shitkaart deed nog niks! Over een half uur gaat ie terug naar de winkel.
Ik ga nu maar es kijken of die M-audio kaarten wat zijn.

Precies dit probleem heb ik ook gehad, Op een brandschone windows. Het enige wat idd. hielp was de kaart er uit halen en op nieuw installeren. Kon je vervolgens weer afwachten hoelang die het nu weer deed.. Het was een Phase 28. van Terratec.

Na veel fustraties heb ik toen het probleem rigoreus opgelost door de kaart te verkopen en een andere gekocht. Goedkoop werd dus weer eens duurkoop.

Origineel geplaatst door phonapi
Hoi C738,

Ik ben gelukkig nog niet in het frustratiestadium waar jij in zit. Dat gaat waarschijnlijk wel gebeuren als ie volgende week rond deze tijd nog niet naar behoren werkt. Maar ik ben er heel makkelijk in hoor, dan gaat ie gewoon terug naar de winkel en wil ik mijn geld terug. In zulke gevallen kan ik trouwens bijzonder overtuigend voor de dag komen ;) dus daar maak ik me niet al te veel zorgen om hahaha.
Wat ik wel klote vind is dat het me gewoon weer veel teveel tijd kost allemaal. Kan ik weer m'n vrijdagavond achter van die BIOS schermpjes en installatie-voortgang-balkjes doorbrengen. Daar heb ik dus echt geen zak zin in.
Waarom heb jij jouw soundcard niet gewoon teruggebracht?

Het zal mij toch wel verbazen als je je geld terug krijgt. Waarschijnlijk geven ze gewoon je pc configuratie de schuld en wordt je zo van het kastje naar de muur gestuurd... Tenzij die kaart echt aantoonbaar kapot is natuurlijk, maar daar lijkt jou probleem niet op te wijzen.

Dit soort threads maken het dat ik weer eens begin te twijfelen over een geluidskaart...

voor de mensen met deze problemen...

Doe mij een GROOOT plezier en vertel:

Welk moederbord...precies...jullie gebruiken? merk type.
met processor..
Dan weet ik in ieder geval wat ik niet moet hebben...

ik neem toch aan dat die aureon universe het op de nieuwste asus K8V deluxe toch wel zullen doen? 121 Euro...:S

alvast bedankt!!!

Zooo, ik heb die Terratec heap of shit naar de winkel teruggebracht en moeten lullen als brugman om mijn centjes terug te krijgen maar het is uiteindelijk wel gelukt, gelukkig..phew.
Ik heb daarna een m-audio delta 66 gekocht en klinkt echt heel mooi!!! Hij doet het gewoon zonder gezeur en installatie verliep vlekkeloos.
Ik heb mijn lesje inderdaad wel geleerd. Goedkoop is vaak duurkoop..opzich leek die Terratec een hele mooie kaart maar ik heb nog wat research gedaan (die ik eigenlijk vooraf had moeten doen) en het blijkt dat behoorlijk veel mensen problemen hebben met Terratec kaartjes.
Bedankt voor jullie reacties allemaal!!!!
:halleluja

Back