problemen Terratec soundcard

:okdan: Goed voor je dat je je geld terug hebt gekregen.
Als ik nog eens een onderhandelaar nodig heb voor zulke lastige karweitjes kom ik je halen!
Mij lukt dat toch nooit, veel te braaf.

Hoi Unic,

Check your postbus. Ik heb een berichtje teruggestuurd.

Groetjes.

Ik heb echt geen goed woord over voor die terratroep.
Vooral met via chipsets werkt het niet lekker, en de beloftes zijn mooier dan de feiten helaas :(.

Veel plezier met je delta kaart!

-C-

Hoi C,

Ik heb gewoon mazzel dat ik na een beetje doorzetten mijn geld heb teruggekregen. Als dat niet gelukt was dan was ik nu ook vrij chagrijnig geweest. Toch weer 150 piek weg.
Uiteindelijk ben ik dus wel weer uuuuuren bezig geweest om windows en al mijn andere programma's te installeren en daarbij al mijn persoonlijke instellingen enzo te fiksen.
Ik had effe zo genoeg van die computer dat ik hem nu al een week niet heb aangekeken hahahaha. Vandaag ga ik weer es aan de slag om wat toffe tunes te maken met mijn nieuwe m-audio'tje.
Wat heb je tegenwoordig voor soundcard eigenlijk?

Groetjes

mijn computer deed ook moeilijk met m'n terratec phase 22... kwestie van onboard audio uitschakelen en het was opgelost.
Probleem zat 'm dus in m'n moederbord en niet in de geluidskaart

Ik heb ook problemen gehad met de Terratec EWX 24/96.

Ik had Win2000 erop, daar werkte het zonder problemen, maar nadat XP erop is gekomen was het al moeilijk een mp3tje af te spelen zonder stotteren. Na veel zoeken kwam ik erachter dat als je de HPT370 driver update met eentje van de fabrikant (Highpoint) en dus niet de door Microsoft automatisch geïnstalleerde, dat het probleem compleet verdwenen was. Dus ben weer blij met de Terratec :L

Kaart op zich is dus gewoon goed.

Hmmm zowel met win 98 als met win XP nooit problemen gehad met mijn EWX24/96 en ik gebruik mijn onboard geluidskaart er gewoon naast....dus deze vlieg gaat niet altijd op...

Origineel geplaatst door phonapi
Want wat irritant gebeuren is het altijd weer, dat windows installeren.
Je kan niet echt iets doen in de tussentijd, maar je kan ook niet weg..kortom, frustrerend!

Misschien een tip: als je een goede installatie en setup hebt, met Norton Ghost o.i.d. een image maken van je schijven met essentiele date (b.v. C:> met windows, D:> met program files en audio programs).

Maak standaard om de zoveel weken een image en brand die op DVD, anders zit je met al die grote files op je disk. Ik heb per backup sessie bestanden van 3 to 4 GB. Een kale Windows installatie is ongeveer 1,5 GB. Schijven met sample files etc. ga je natuurlijk niet back-uppen, alleen Windows, en geinstalleerde software.

Als je dan een keer gedonder hebt met je setup, dan zet je in 10 minuten tijd een image terug naar keuze. Heeft mij nu al een paar keer gered.

Vooral het fine-tunen van Windows na installatie is naatje.

ewx/24/96

ewx/24/96

hallo ik werk zelf hier ook met de ewx 24/96 van terratec en heb daar tolaal geen broblemen mee
niet in xp ook niet in windows 2000
ik ben zeer tevreden over dit kaartje ja het kan altijd beter en duurder
voor het geldt is dit een goed kaartje
maar kan het ook niet aan die leuke via chipzet leggen daar heb ik in het verleden ook problemen mee gehad

dus wat is nou eigenlijk troep
groet padokit:halleluja

Origineel geplaatst door C738
Vooral met via chipsets werkt het niet lekker, en de beloftes zijn mooier dan de feiten helaas :(.

-C-

ik kan niets nuttigs zeggen over die phase kaarten want die heb ik zelf niet, maar ik weet dat de ewx64xl kaart idd een beetje lastig is om te installeren, maar kreeg em altijd aan de praat... was ook een beetje uit de dos tijd nog die kaart, maar je kan niet alles over 1 kam scheiden... de ewx/ews serie is bij mijn weten een goede serie met relatief weinig problemen, en wat dat ghost gebeuren op je pc... je hebt tegenwoordig iets in XP dat heet RESTORE...reuze handig en norton sucks!!! goed dat moest ik ff kwijt... vind het een beetje jammer dat terratec geheel de grond in wordt getrapt als ik er dus nog nooit 1 slechte ervaring mee heb gehad....en ik heb dus meerdere kaarten...en mijn vrienden gebruiken ook allemaal probleemloos terratec kaartjes! ugh!

Maar nogmaals de nieuwe serie ken ik niet... ja de auron fun heb ik bij mijn zus geinstalleerd werkte ook probleemloos...

-C-

Ik heb nogal wat Terratecs aan klanten verkocht en zelf geïnstalleerd. Geen problemen met de soundcards of drivers op zich, wel met de mobo's waar je deze prima kaartjes inpleurt.
Het is steeds verstandig om liever niet met VIA chipsets te gaan werken als het op DAW aankomt.
Verder kan ik ook aanraden de installatie instructies van de manuals te volgen. Vaak is het zo dat je beter handmatig kan installeren dat Windows z'n gangen te laten gaan en dit via autoinstall te laten verlopen.

Als Terratec zulke troep was, kan iemand mij dan vertellen waarom de fabriek de grote vraag naar hun produkten nauwelijks kan volgen ... ?

-C-

Nee is geen troep,het ligt meestal aan de instalatie door mensen zelf,
En aan de systeem waar mensen op draaien,verdiep je eerst in je pc
En ga dan vragen als je een kaart wil kopen,als hij goed op je systeem past en werkt

Meestal doen mensen het omgekeerde
Wat ik dus zelf ook deed
*D

En terratec word nog veel in dance studio's gebruikt heb ik wel gemerkt
Meestal in samen werking met logic!!!!

Oja ik zoek nog een MT

Grtz,michel

I lost mij hardcore soul

Belangrijkste is dat er iemand weer gewoon lekker kan werken met een goed werkende geluidskaart. :)

En het is je RECHT om als een geluidskaart het niet goed doet in jouw computer om het tegen geld terug te brengen binnen 9 (werk)dagen. Dat is gewoon een europees vastgelecht RECHT. En de verkopers moeten niet zeiken verder. Het is al te gek voor woorden dat ze zelf donders goed weten hoe het in elkaar steekt maar toch hun klanten als oud vuil durven te behandelen als het op dit soort akkefietjes aankomt.

En het nare is dat het helemaal niet aan een VIA chipset of een driver hoeft te liggen. Sommige hardware in computers blijkt het gewoon niet goed te doen. Heeft het te maken welke kaarten je nog meer in je computer hebt, hoe de BIOS geconfigureerd is?
Het kan zijn dat je de oplossing van die grote puzzel vind maar als je door een andere kaart te nemen het ook kan oplossen lijkt me een stuk handiger.

Daarom is het ook belangrijk om voor een A-merk moederbord te kiezen. Die hebben veel minder vaak van dit soort nare eigenschappen.

En Terratec. Op zich kan het nooit erger worden dan de EWS64XL kaarten die gewoon schandalig slecht waren. Degene die hem aan de praat krijgt en weet te houden kan van geluk spreken want het merendeel van de gebruikers hebben behoorlijk spijt dat ze hem gekocht hadden. Maar de EWS 24/96 is een model wat redelijk goed presteerd ook in diverse VIA chipset moederborden. Maar ze hebben wel de reputatie dat hun drivers niet zo goed werken. Dan zou ik in dezelfde prijs categorie eerder naar M-audio of EMU kijken. Die hebben een betere reputatie en zijn qua prijs ook wat gunstiger. En de range voor gaming van Terratec zou ik wel vandaan blijven want dan betaal je zowieso teveel voor dingen die je helemaal niet nodig hebt. Evenmin als de Audigy reeks.

Back