betere amp voor microbrute

flyweight nou ja, een DI-box zet een line-level signaal om naar mic-level. En een mic-level signaal moet je versterken om het te kunnen horen. Het is trouwens heel gemakkelijk om het signaal te degraderen in een dergelijke chain en als het goed is zou een line-level signaal de synth moeten laten klinken zoals de ontwerper dit bedoeld heeft. Ik ben een liefhebber van de API sound, en daarom vind ik het prettig om alles door mijn preamps te trekken, maar je moet niet verwachten dat een slecht klinkende synth ineens fantastisch gaat klinken.

flyweight nou ja, een DI-box zet een line-level signaal om naar mic-level. En een mic-level signaal moet je versterken om het te kunnen horen. Het is trouwens heel gemakkelijk om het signaal te degraderen in een dergelijke chain en als het goed is zou een line-level signaal de synth moeten laten klinken zoals de ontwerper dit bedoeld heeft. Ik ben een liefhebber van de API sound, en daarom vind ik het prettig om alles door mijn preamps te trekken, maar je moet niet verwachten dat een slecht klinkende synth ineens fantastisch gaat klinken.

ja idd stom van me. Ik dacht er mee balanced mijn synth op de line ins van mijn motu te kunnen prikken.
maar dan komt er maar heel weinig signaal door.

ik heb een dbx dj-di en mijn meest serieuze gear een Presonus adl600 high end buizen pre.
hier een vergelijking met een api pre.

https://www.gearslutz.com/board/gea...2247-shootout-vintech-grace-api-adl-pres.html

Denk niet dat je neve of api pres voor 850 euro kunt kopen. Maar de adl600 heb ik daar wel voor gekregen. Wel erg mooi spul.

Aangezien ik maar 2 kanalen ADL600 pres heb is het altijd doorlussen met synths niet zo praktisch.
Ben ook bang om de mic inputs op mijn patch bay te zetten omdat er 48v op staat. Denk dat een monojack erin naar je synth een erg warm geluid gaat geven.
Nou ja ik ga mijn DI eens proberen.:okdan:

Denk niet dat een neve, api of adl600 pre een microbrute in een juweel kan om toveren.:D

Ben ook bang om de mic inputs op mijn patch bay te zetten omdat er 48v op staat.
Die fantoom voeding kun je toch uitzetten?

Screenshot 2020-05-03 at 10.44.36.png

Denk niet dat een neve, api of adl600 pre een microbrute in een juweel kan om toveren.:D

Is het zo erg gesteld met die Arturia synths? :erm:

Die fantoom voeding kun je toch uitzetten?

Is het zo erg gesteld met die Arturia synths? :erm:

Ja die kun je uitzetten. Maar ik werk ook veel met mics. En hij kan zo per ongeluk aan.
wat ik waarschijnlijk ga doen is een 1u panel met de xlr line en mic in naar voren halen.

Niets mis met Arturia synths.
Ik vind de matrixbrute een geweldige sound hebben.

Arturia synth hebben hun eigen sound. Volgens mij zijn alle ontwerpen van een franse diy'er. Die heeft al zijn modules en ontwerpen online staan. Zoals bv dat analoge supersaw ding en het steiner filter is dacht ik ook van hem. Tof spul.

Laatst gewijzigd:
Volgens mij zijn alle ontwerpen van een franse diy'er.

In het geval van de Matrixbrute was de rol van Yves Usson minder groot, meer een rol als consultant dan ontwerper. Hij zegt er zelf dit over. Ruwe Google Translate vertaling:

Mijn rol was deze keer meer adviseur dan ontwikkelaar. Ik heb deelgenomen aan de volledige specificatiefase, waarin ik een circuit heb ontwikkeld, maar dat uiteindelijk niet is behouden, gezien het aantal aangeboden functies. Tegenwoordig heeft Arturia een echte ontwikkelingskracht op het gebied van analoge elektronica.
Ik moest toen bepaalde functionaliteiten testen en valideren. De elektronica werd ontwikkeld door de ingenieurs van Arturia. De VCO's en de Steiner is afkomstig van de basis van MiniBrute. Het ladderfilter en de effecten zijn volledig ontwikkeld door Arturia.

In feite werd mij gevraagd om met zeven andere mensen te definiëren wat de monofone synth van mijn dromen zou zijn en vervolgens Arturia ontworpen

De matrixbrute ken ik niet maar ik heb de micro vrij vlot verkocht want als synth vond ik 'm te beperkt en uiteindelijk ook de basicsound was niet helemaal je dat, leuk is wel dat je de drie waveforms lekker kan morphen.
Ik vind het vooral een synth dat als ie precies in je muziekstijl past dat je voor weinig geld heel leuk kan bezig zijn maar het is geen synth voor sounddesign.
Ik heb nu wel sinds een paar maanden een minibrute 2S en die heb ik gekocht vooral vanwege leuke sequences, beetje industrial, experimental sizzle enz en daar is ie heel goed voor, zeker met die grotere patchbay, da's wel een blijvertje de komende tijd.

en waar ligt het precies aan dat dit soort nieuwe analoge synths zo magertjes klinken? zo scherp en compressed.
is dat de amp, of alle amps waar geluid door gaat, of komt het ook door alle andere smd componenten?

ik heb een microbrute en wil met alle liefde de smd ampjes vervangen door b,v, 4558's maar zou dat uitmaken?
of zou ik dan alles in het signal pad moeten vervangen door normale componenten?

ook wil ik een behringer model d kopen....alleen die heeft dat ook.

wie het weet mag het zeggen, ik vind het zo zonde van alle nieuwe analoge bakkies dat ze allemaal zo slecht klinken.

Ik vind die Neutron van Uli beslist niet scherp klinken, mooie stevige volle bas haal je er zo uit, echt een prima monosynth, niet te vergelijken met een microbrute maar goed smaken verschillen zullen we maar zeggen

Het feit dat het SMD componenten zijn, is maar een heel kleine factor in het geheel.Het totale ontwerp van de oscillatoren, filters, vca en dergelijke maakt het verschil, daarom klinkt een Juno anders dan een Yamaha CS of een Moog, terwijl ze allemaal through hole componenten hebben.
Ik denk dat je veel meer resultaat zal zien als je gewoon een andere synth probeert. De nieuwere Korg MS20 module is dan wel SMD, maar klinkt echt anders dan de Arturia Brutes. Van de Arturia's was ik maar weinig onder de indruk en heb ze dan ook snel verkocht.

Het feit dat het SMD componenten zijn, is maar een heel kleine factor in het geheel.Het totale ontwerp van de oscillatoren, filters, vca en dergelijke maakt het verschil, daarom klinkt een Juno anders dan een Yamaha CS of een Moog, terwijl ze allemaal through hole componenten hebben.
Ik denk dat je veel meer resultaat zal zien als je gewoon een andere synth probeert. De nieuwere Korg MS20 module is dan wel SMD, maar klinkt echt anders dan de Arturia Brutes. Van de Arturia's was ik maar weinig onder de indruk en heb ze dan ook snel verkocht.

Korg MS20 module ? Bedoel je die limited edition MS20m of de BH Kit?
De Matrix brute is wel echt een keeper en kan veel ala MS20 dingen doen.

Korg MS20 module ? Bedoel je die limited edition MS20m of de BH Kit?
De Matrix brute is wel echt een keeper en kan veel ala MS20 dingen doen.

De MS20M inderdaad. Van wat ik tot nu toe van de Matrixbrute heb gehoord, klinkt het echt niet als een MS20. Wel een interessante machine, maar als je de MS20 klank zoekt dan is de keuze snel gemaakt.

Wat betreft de "scherpte" van de Brutes, als ik naar dit luister valt het toch wel mee? Maar smaken (en oren) verschillen natuurlijk. ;)

... maar het is geen synth voor sounddesign.

Ja, niet alleen in het geval van deze track, maar ook bij andere die gemaakt zijn met de Micro/Mini-Brute heb ik het gevoel dat we niet echt iets nieuws horen. Misschien dat de Matrixbrute het in dit opzicht beter doet?

Ik weet dat er bij de MicroFreak wel wat commotie was over de 'samenwerking' met Mutable Instruments / Émilie Gillet, zie https://forum.mutable-instruments.net/t/about-the-microfreak/14878.

Ben benieuwd naar je resultaten, zou je hier jouw ervaringen willen posten? Thanks!

Nou effe een opname gemaakt van de Korg Prologue via de DBX dj DI en direct de Motu in.
Via DI de ADL600 in geeft een lekker sterk signaal.
De ADL600 heeft ook line ins, dus de DI hoeft er niet tussen. Maar heb die gekocht ingeval van grote afstanden.

Er is verschil, met preamp ertussen is het een stuk beter, meer hoog, minder ruis en meer dynamiek.
Maar ja om nu mijn synths zo te tracken.

De ADL600 heeft ook line ins, dus de DI hoeft er niet tussen. Maar heb die gekocht ingeval van grote afstanden.

Hehe.. maar als je de line-in gebruikt, skip je de pre-amp, en juist die kan zorgen voor die lekkere kleuring. Maar misschien is dat niet wat je wilt.

Hehe.. maar als je de line-in gebruikt, skip je de pre-amp, en juist die kan zorgen voor die lekkere kleuring. Maar misschien is dat niet wat je wilt.

Das toch een ongebruikelijke feature om line ins op een mic pre te hebben. Denk niet dat wat jij zegt klopt. Via de line in heb je alleen minder gain. Maar die ADL600 heeft genoeg gain.
Er zijn mensen die hele mixen daar door sturen en zeggen dat je dan beter hoog en bas krijgt.

I recently used the ADL 600 on Justin Timberlake's new album with Timbaland. It has a really cool 'Now Sound' to it. I also sometimes run my mixes through it. The ADL 600 is happening! I have one at my studio and at Timbaland's.
Jimmy Douglass | Atlantic Records and Timbaland

Dat ding werkt op 600V rail to rail 300+-V. Dus of je nu MIC of line erin stuurt uiteindelijk zou dat op hetzelfde voltage neer komen.
Mijn pre is erg high end, transparant en clean en kleurt maar ook weinig.
Al hoewel er in en output transformers op zitten.

Heb ik wat ideeen gekregen en ga daar is mee spelen. Wellicht als er wat interresants uit komt open ik hier een topic voor.

1. De pre's line out naar gitaar cab en daar de versterker mee driven.
- 1.1 bypass gitaar cab pre via fxloop,
- of juist met gitaar pre er ook nog tussen.
2. hele mix door de ADL halen met DI ertussen
3. hele mix door de ADL halen zonder DI ertussen
4. 2 pre's in serie ( kijken of je er drive uit kunt halen. )
5. 1 pre in de feedbackloop van gitaar amp

Interessante info. Zelf doe ik het helemaal fout maar krijg wel de sound die ik wil.

De reis ernaartoe begon met m'n Syncussion die een nogal laag uitgangsvolume heeft. Daarvoor heb ik een aktieve DI gekocht om'm wat op te peppen richting de compressor waar ik'm doorstuur. Dat klonk zo lekker dat ik andere synths die het in principe niet direkt nodig hebben ook door een aktieve DI ben gaan sturen. Het scheelt ook dat de HCL2 (buizencompressor, kloon van LA2) erg lekker overstuurt als je geluid hard instuurt.

Nu gooi ik dus de synth sounds die het lekkerste klinken met wat oversturing op deze manier door DI en dan naar compressor. Het gaat dan om 303, bass , arpeggios, zeg maar de klanken die een bite kunnen gebruiken.

Back