Zugzwang

Ik luisterde reeds naar het eerste en tweede nummer.

Het eerste nummer zat boordevol goede ideeën, maar echt bekoren kon hij me niet. Wellicht vanwege de vele dissonanties..
Tweede nummer is wel goed gecomponeerd, maar ook hier: klassieke muziek is niet mijn kopje thee..
Derde nummer terwijl, ook weer prachtige geluiden en redelijk duister en spannend..

De eerste muziek die ik vandaag luister, nu effe zelf muziek maken.

Als dit topic wordt gebumpt, zal ik nog een nummer luisteren..

Veel succes met de verkoop!

Gloomy.

PS. Triest hoe weinig mensen er hierop reageren!!

Maar "het wordt een hele mooie dag vandaag". :)

Ik heb alle nummers doorploegd:

Promethean Gap:

Zeer trage opbouw, duurt misschien wel een beetje té lang om de aandacht vast te houden. Maar wel mooie, sfeervolle soundscapes.

The Gap Widens:

Sfeervolle pianotrack met subtiele muzikale onverwachte wendingen.

ZugZwang: De soundscapes zijn zoals de vorige nummers: mooi en zorgvuldig uitgekozen en harmonieus gemixed. Het 3/4 deeltje is inderdaad verrassend en wel heel erg wals-gericht. Daardoor lijkt het me niet zo samenhangend (puur persoonlijk, hoor). Maar het is gedurfd en totaal onverwacht.

Glomar Respons:

Heel bizar, niet mijn ding. Maar wel gedurfd.

Alien Toric: Experimenteel donker, sfeervol.

Spreadsheeted: Ook hier weer indrukwekkende soundscapes en vocal samples. Ik kan wel niet zo goed de link tussen titel en muziek leggen maar dat ligt waarschijnlijk gewoon aan mezelf ;-).

Retrocausality: Ook dit nummer is weer bizar en gedurfd.

Over het totaal: dat dit soort muziek niet meer aandacht krijgt op dit forum is jammer inderdaad. Ooit draaide het in de beginjaren 2003 dikwijls rond dit soort muziek. De huidige tendens is totaal anders, daarom niet slechter maar anders. (Zelf worstel ik ook met de vraag of mijn eigen composities nog op het forum thuis horen.)

Dit soort muziek ligt op de grens van muziek en kunst. Kunst is regelmatig minder toegankelijk maar daarom niet minder dan de meer "luisterbare" muziek. Ik ben er zeker van dat bij het meerdere malen beluisteren van deze nummers er meer en meer details te ontdekken vallen. Dat is iets wat niet ieder muziekstuk gegeven is, zeker niet in de hedendaagse eenheidsworst van popmuziek.
Daarenboven vind ik het een serieuze prestatie om zoiets in een samenwerking met verschillende muzikale achtergronden (op afstand?) neer te zetten.

Veel succes met dit project :okdan:.

:doei:

Danny

Erg tof gedaan!! alleen Zug nog geluisterd. Denk als het met beelden wordt ondersteund, dat de samenhang -waar Danny aan refereert- +10 wordt. De ondersteunende beelden kunnen weer terugvoeden / inspireren (reverse engineering) in de track. Noem maar wat, rijdend treintje die een bergpas tunnel in rijdt, waarop de muziek ineens galm+duister krijgt, verzin t maar. Swooshes en wooshes hier en daar. Zou overigens zelf het stuk vanaf 04:25 weglaten, en de luisteraar laten "landen" met terugkeer van het 4/4 beginstuk. De piano lijkt overigens verkeerd om gepanned, ik hoor hoge noten links, lage rechts.. dingetje :D

Lijk wat modular te horen in Glomar Response, clouds? met een FM patch er door

Retrocausality, lekker duister, I like it! lijkt wel alsof ergens een module (gok ik) wat overstuurd is, zitten tikjes in. Mag niet uitmaken, erg vet!

Laatst gewijzigd:
Zo, ik heb ze allemaal geluisterd.. Zeer inventief en origineel allemaal, ook hoogst experimenteel. Niet iets wat ik regelmatig zou opzetten, maar toch, je verdient een pluim! :okdan:

:luv:

Wow, bedankt zeg, wat een mooie reviews!! :)

We hebben geen echt publiek in ons achterhoofd, het is puur op eigen interesses geschreven en lekker muziek maken zonder kaders. Het is ontzettend fijn dat mensen tijd nemen om er voor te gaan zitten en de mooie woorden maken het meer dan de moeite waard.

Qua gear hebben we geen modules gebruikt, onze setup is een basgitaar, gitaar, Korg Monologue, Minilogue, Octatrack, Waldorf Blofeld, paar plugins voor de piano en trompet en een Moog Mother32. Ik heb alles in DP6 gemixed!

Nogmaals thanks voor de positieve feedback en op naar het volgende avontuur!! :)

Dit nummer begint heel vet... totdat die bassline ineens alle kanten opgaat, zonde, wat dat is echt een heel lekker loopje in het begin. Ik vind dit dus een teken van: te moeilijk/gekunsteld doen om maar iets "bijzonders" te maken. Er zitten echt wel goede elementen in deze track, maar je probeert teveel ideeen opeen te stapelen waardoor de track alle kanten opgaat, hier zit wat mij betreft dus meer in.

Back