Ik heb alle nummers doorploegd:
Promethean Gap:
Zeer trage opbouw, duurt misschien wel een beetje té lang om de aandacht vast te houden. Maar wel mooie, sfeervolle soundscapes.
The Gap Widens:
Sfeervolle pianotrack met subtiele muzikale onverwachte wendingen.
ZugZwang: De soundscapes zijn zoals de vorige nummers: mooi en zorgvuldig uitgekozen en harmonieus gemixed. Het 3/4 deeltje is inderdaad verrassend en wel heel erg wals-gericht. Daardoor lijkt het me niet zo samenhangend (puur persoonlijk, hoor). Maar het is gedurfd en totaal onverwacht.
Glomar Respons:
Heel bizar, niet mijn ding. Maar wel gedurfd.
Alien Toric: Experimenteel donker, sfeervol.
Spreadsheeted: Ook hier weer indrukwekkende soundscapes en vocal samples. Ik kan wel niet zo goed de link tussen titel en muziek leggen maar dat ligt waarschijnlijk gewoon aan mezelf ;-).
Retrocausality: Ook dit nummer is weer bizar en gedurfd.
Over het totaal: dat dit soort muziek niet meer aandacht krijgt op dit forum is jammer inderdaad. Ooit draaide het in de beginjaren 2003 dikwijls rond dit soort muziek. De huidige tendens is totaal anders, daarom niet slechter maar anders. (Zelf worstel ik ook met de vraag of mijn eigen composities nog op het forum thuis horen.)
Dit soort muziek ligt op de grens van muziek en kunst. Kunst is regelmatig minder toegankelijk maar daarom niet minder dan de meer "luisterbare" muziek. Ik ben er zeker van dat bij het meerdere malen beluisteren van deze nummers er meer en meer details te ontdekken vallen. Dat is iets wat niet ieder muziekstuk gegeven is, zeker niet in de hedendaagse eenheidsworst van popmuziek.
Daarenboven vind ik het een serieuze prestatie om zoiets in een samenwerking met verschillende muzikale achtergronden (op afstand?) neer te zetten.
Veel succes met dit project

.
Danny