Een standaard voor mapping bij plugins

krautrock1958

Gepokt en gemazeld
Ik vraag me af waarom er nog geen standaard voor mapping bij plugins is?
Nu een steeds grotere groep mensen in the box werkt zou het best wel handig zijn als fabrikanten een soort standaard afspreken zodat als je een controller pakt dat dan meteen alle controls gemapt zijn.
Novation heeft wel z'n Automap en als ik het goed heb dan zijn Arturia plugins bij z'n eigen grotere controllers ook meteen gemapt maar ik zou een soort automap 2.0 met alsnog de mogelijklheid om het ook naar eigen smaak te kunnen toewijzen wel zo lekker vinden.
Tegenwoordig hebben wel veel controllers van die templates waardoor automatisch je daw gemapt is, nu nog gewoon je controller aansluiten, plugin laden en klaar, dat zou lekker zijn.

Ik weet niet welke DAW je gebruikt maar in Ableton kan je een Instrument Rack maken voor elke VST die je gebruikt. Dit doe je 1 keer en daarna laadt je je rack ipv enkel de VST. In die Instrument Rack heb je dus je macro's gemapt, maar ook je midi effects, audio effects etc. Superhandig..

er is nog steeds geen standaard mapping, behalve voor specifiek DAW's, ableton b.v. (wel met de beperking 128 parameters, en géen buttons (voor aan/uit. step mode. toggle, etc.))

midi 2.0 moet daarin verandering geven.

automap gebruik ik nog steeds. blijft werken.. al is er nu een probleem met artuaria plugins, maar dat ligt aan arturia, mijn MCU heeft er ook last van. het is een ding in cubase.

goed, de beste controller, die nog ondersteunt blijft is de panaroma p1, je hebt studio one? werkt goed met studio one. ze maken wel gebruik van een wrapper, maar de mappings die daarmee meemaakt, zet ik in een speciale folder (of speciaal, een andere nektar folder) en ze werken in cubase, zonder wrapper. al zijn er nu problemen met arturia plugins. eerst waren er die niet. moet ik nog melden. zoveel bugs te melden de laatste tijd..

goed. géen standaard. maar voor studio one, kijk naar een 2e hands panaroma p1, of een nieuwe; heeft een mooie integratie.

maar niet alle mappings van nektar zijn goed, er zitten soms fouten in. ik maak de maps zelf, of pas ze aan. al doet nektar nu beter zijn best, de laatste tijd.

geen goede oplossing, is er. daarom zoveel controllers. en dat werkt wel.

Back