Esmono geluidscabine schilderen?

Biff

Nieuwkomer
Beste mensen, ik speel zelf geen synthesizer maar klarinet, maar ik wilde jullie iets vragen omdat sommige leden een Esmono geluidscabine hebben. Ik hoop dat er iemand is die zijn of haar ervaringen zou willen delen.

Ik heb onlangs een tweedehands geluidscabine van Esmono opgebouwd. Hij is een beetje roestig en beschadigd dus ik wil hem schilderen, ik weet alleen niet of dat wel een goed idee is.

Ik denk dat ik met de verf de gaatjes kan dichtsmeren en ik denk dat je misschien zakkers of andere lelijkheid krijgt als de verf door de gaatjes heen aan de achterkant terecht komt.

Heeft iemand hier zijn cabine aan de binnenkant geverfd? Hoe ging dat, en hoe is het resultaat geworden? Wat zijn dingen om op te letten?

Ik heb geen ervaring met Esmono cabines maar wel mijn eigen ruimte geïsoleerd. Als de ruimte niet dicht is werkt de luchtisolatie niet. Maar hoe groot zijn 'gaatjes'?
Volgens mij is verf ongeschikt om echt te dichten.. ok.. misschien en milimeter maar het blijft altijd een zwakke plek. Ik zou er eerst iets als polyester plamuur op smeren dat kun je op kaal ijzer smeren en verkopen ze zelfs bij de action zag ik laatst: https://www.action.com/nl-nl/p/spect...ter-plamuur-3/
Is snel droog en prima te schuren daarna. Geeft een redelijk strak resultaat maar plekken zullen altijd zichtbaar blijven... Oh !! ik zou wel eerst een primer gebruiken voordat je gaat aflakken..

Als je ok bent met een doe-het-zelf resultaat en een oogje dichtknijpen niet erg vindt in je ruimte is het prima zelf te doen maar een schilder levert ongetwijfeld een strakker resultaat. :)

Welkom op synthforum trouwens. Ik speel zelf ook blaasinstumenten. (bluesharp, Saxofoon en een beetje Clarinet) ;)

wat je moet doen,

schuren, ontroesten, plamuren, schuren, ontvetten, primer opzetten, eindlaag opzetten.