Bron:
What’s new in Live 12 | Ableton
See the new features, devices, sounds and workflow updates in Ableton Live 12.
Last edited by a moderator:
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Ja, ging er vandaag nog eentje ophalen voor 400, maar die heeft uiteindelijk nét voordat ik in de auto sprong het aan een vriend verkocht. En nu staat er even niks meer op, maar er is ook goed nieuws: de oplader die ik via Ableton besteld heb komt morgen aan, dus daar kan ik naar uitkijken...
Stukje rijden, maar ook een mooie prijs: Ableton Push 2 + decksaverJa, ging er vandaag nog eentje ophalen voor 400, maar die heeft uiteindelijk nét voordat ik in de auto sprong het aan een vriend verkocht. En nu staat er even niks meer op, maar er is ook goed nieuws: de oplader die ik via Ableton besteld heb komt morgen aan, dus daar kan ik naar uitkijken...
Begrijp ik het goed, en moet ik Simpler omzetten naar Sampler om MPE instellingen aan te passen? Want als ik dit doe (met een enkele sample, geen multisample) en achteraf opnieuw omzet naar Simpler (om de Warp settings te gebruiken) staat er 'Multisample Mode' en is de enige manier om hier vanaf te komen om de sample er opnieuw in te slepen. Beetje omslachtig, en ook vrij makkelijk om iets fout mee te doen!
Ik had ook gehoopt dat ik een deadzone zou kunnen instellen voor de aftertouch, maar MPE control etc bieden alleen de optie om de curve aan te passen. Jammer!
Net even naar hun andere dingen gekeken, daar zitten fijne devices tussen.
Elegant ontworpen ook, maar ja... ik herken net Ess (digitone, Model:Cycles) z'n stem in een video, dus dat hoeft niet te verbazen!
Leuk, iedereen vol lof over versie 11.
Was ook wel te verwachten want als je Ableton gebruikt ben je direct fanboy (-girl) net als ik.
Zijn er nog redenen om niet te upgraden?
Bijvoorbeeld omdat sommige verbeteringen simpelweg te omzeilen zijn met externe plugins.
Of omdat sommige dingen niet meer (goed) werken?
ik had ook zo mijn twijfels of het wel de moeite waard was om van 10 suite naar 11 suite te gaan, maar ik heb het toch maar gedaan, met name voor comping omdat dat nu de enige reden was dat ik cubase voor dat soort dingen nog gebruikte (zoals het opnemen van zangeressen voor tracks, dan heb je gewoon comping nodig). Dus nu dat ook beschikbaar was in ableton heb ik toch maar de upgrade aangeschaft....
dus ik, vanuit mijn eigen werkwijze en wensen, gaf live 11 suite mij immens veel nieuws (vanaf 10 suite).
Mee eens hoor, ik heb nooit de update van 9 naar 10 gedaan omdat er te weinig inzat ivm de prijs die je er voor moest betalen maar versie 11 is wat mij betreft net zo'n goede upgrade als indertijd van 8 naar 9.Nu een paar dagen verder ben ik weggeblazen door alles wat toegevoegd is in ableton live suite 11. Daar had ik helemaal niets over gelezen, maar er zijn zoveel verbeteringen en uitbreidingen dat ik niet eens weet waar ik zou moeten beginnen om het te beschrijven. Ook die nieuwe m4l mogelijkheden zijn geweldig (inclusief die nieuwe devices).
ik had ook zo mijn twijfels of het wel de moeite waard was om van 10 suite naar 11 suite te gaan, maar ik heb het toch maar gedaan, met name voor comping omdat dat nu de enige reden was dat ik cubase voor dat soort dingen nog gebruikte (zoals het opnemen van zangeressen voor tracks, dan heb je gewoon comping nodig). Dus nu dat ook beschikbaar was in ableton heb ik toch maar de upgrade aangeschaft.
Nu een paar dagen verder ben ik weggeblazen door alles wat toegevoegd is in ableton live suite 11. Daar had ik helemaal niets over gelezen, maar er zijn zoveel verbeteringen en uitbreidingen dat ik niet eens weet waar ik zou moeten beginnen om het te beschrijven. Ook die nieuwe m4l mogelijkheden zijn geweldig (inclusief die nieuwe devices).
Maar bijvoorbeeld het feit dat macros nu uitgebreid kunnen worden tot maximaal 16 (wat automatisch meerdere control banken op je push worden) wat automation en hardware control weer een stuk beter maakt, of bijvoorbeeld het feit dat die midi editors nu in 1 scherm gelinkt kunnen worden, de nieuwe manier van editten in de midi secties, en ga zo maar door, het is allemaal echt de moeite waard geweest om te updaten.
Het is inderdaad een speeltuin voor jaren, zeker met die nieuwe devices die er in zitten.
Ableton live was voor mij al de daw sinds een paar jaar en ik ken ableton echt van binnen en buiten, maar die nieuwe 11 versie heeft me op een enorm positieve manier verrast met enorm veel nieuwe en verbeterde features, dat zag ik vooraf niet aankomen.
Als je daar mee bezig bent, dan vermoed ik dat je pigments 3 gebruikt?ik zag t op een of andere wijze al aan komen, toen 11 werd aangekondigd. ik was ook en nog steeds bezig met additief, granular en spectral. en MPE.
Als je daar mee bezig bent, dan vermoed ik dat je pigments 3 gebruikt?
Die gebruik ik ook met name voor Granular synthesis daar is die echt super geschikt voor.
Een andere M4L device voor granular die eigenlijk niet in je set mag ontbreken is Grain Scanner. Die is 49 euro, maar echt geweldig voor granular synthesis. Je hebt wel een zware pc nodig, want met veel layers brengt die zelfs mijn I9 tot wanhoop soms. Maar echt een aanrader.
die kun je hier vinden: Grain Scanner
en dit is een leuke goede en interessante video van hoe je hem kunt gebruiken (sowieso erg goede tutorials van deze artiest):
isotonikstudios.com