Bron:
What’s new in Live 12 | Ableton
See the new features, devices, sounds and workflow updates in Ableton Live 12.
Last edited by a moderator:
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Precies wat je zegt, je bespeelt inderdaad niet de (piano)sample qua pitch maar de pitch ín de sample. Dit kon natuurlijk al met dingen als Izotope Iris of een andere spectrale filter maar zo is het wel heel speels.ja natuurlik is dat ook pitch, maar grains kunnen weer hun eigen pitch hebben. sja, het is wat paradoxaal... want als je éen emitter op de hogere frequenties zet, en de grain pitch verandert....
toen ik schreef, dacht ik al, maar in wezen is natuurlik het niet de pitch..... goed nou ja, want je neemt maar een gedeelte van het spectrum....
Precies wat je zegt, je bespeelt inderdaad niet de (piano)sample qua pitch maar de pitch ín de sample. Dit kon natuurlijk al met dingen als Izotope Iris of een andere spectrale filter maar zo is het wel heel speels.
Ik heb Live 11 gisteravond geinstalleerd en dan kan je de packs ook downloaden maar wat ik niet begrijp is dat je kan kiezen tussen downloaded of alle packs, ik kies dan voor downloaded zodat ik dan de packs te zien krijg die ik nog niet heb en dan blijkt dat een aantal packs toch al identiek zijn aan de packs in versie 9 en 10, beetje onoverzichtelijk op deze manier?
Nee juist niet, als je already downloaded intoetst dan zou je alleen de packs moeten zien die je nog niet hebt maar ik zat op een gegeven moment met verschillende gedownloade paketten die toch ik al had.maar je kunt zien wel zien welke packs je hebt geïnstalleerd
Nee juist niet, als je already downloaded intoetst dan zou je alleen de packs moeten zien die je nog niet hebt maar ik zat op een gegeven moment met verschillende gedownloade paketten die toch ik al had.
Zo had ik het ook. Idd, mooi overzichtelijkIk vind die packs juist echt briljant gedaan zo!
Bovenaan staan de packs die geinstalleerd zijn en alles daaronder kan je zo, hup, downloaden en installeren.
Bekijk bijlage 3807602
Maar dat doen ze op de site als je inlogt nou juist niet.Ik vind die packs juist echt briljant gedaan zo!
Bovenaan staan de packs die geinstalleerd zijn en alles daaronder kan je zo, hup, downloaden en installeren.
Maar dat doen ze op de site als je inlogt nou juist niet.
Dan download je versie 11 en dan krijg je zo'n onduidelijk overzicht, dat had idd veel beter gekund zoals binnen Live zelf.
Kan er nog niet veel over zeggen, ben pas een uurtje bezig geweest van het weekend, ik vind de layout in ieder geval verbeterd en comping gaat wel lekker van wat ik tot nu toe heb bekeken.maar buiten dat, hoe bevalt 11?
deze is ook erg goed of zelfs zéer goed;
Net een dagje met Push 2 + Live 11 gewerkt, en dat was redelijk positief. Nog steeds verre van hands-on (of hands-off-mouse?) in vergelijking met bijvoorbeeld Maschine of echt OTB apparatuur, maar toch wel fijn. Ik was al vrij zeker dat Poly AT helemaal iets voor mij ging zijn, en dat werd ook bevestigd.
Verder merktte ik inderdaad al snel dat ze zonder nieuwe hardware nog véél kunnen doorontwikkelen. Zo hebben zelfs niet alle officiële devices een visualisation?! Ik dacht 'even een Tuner op m'n gitaar'. Nope.
Dat samples niet standaard in de browser zitten is ook vrij bijzonder.
Ook noten selecteren blijkt nogal lastig te zijn (geen manier om een tijdspanne te selecteren?), en ze dan allemaal transposen blijkt al helemaal niet te gaan?
Nu, daar is m'n ervaring bij gebleven, want die Push is net braafjes meegegeven aan de mammie van de kerel op 2dehands. Blijkbaar was het toch niet helemáál van hem, zeg maar, en eigenlijk van z'n school gepikt.