Bron:
What’s new in Live 12 | Ableton
See the new features, devices, sounds and workflow updates in Ableton Live 12.
Last edited by a moderator:
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Nog niet verder naar gekeken. MPE uitzetten waar ik het niet gebruikte was oplossing. Probleem zat in combinatie TAL-J-8 en geleende Argon8. Op TAL-j-8 kreeg ik rare automation. CC zou het kunnen zijn geweest.nog geen problemen gehad, met 10.0.5 en MPE, welke controller gebruik je?
je bedoelt met automation, de CC's, is natuurlik een vorm van automation, dat voice/channels de CC's gaan overnemen van anderen?
Nog niet verder naar gekeken. MPE uitzetten waar ik het niet gebruikte was oplossing. Probleem zat in combinatie TAL-J-8 en geleende Argon8. Op TAL-j-8 kreeg ik rare automation. CC zou het kunnen zijn geweest.
Zou het kunnen zijn. Als ik iets zinnigs te melden heb betreffende dit meld ik het hier.![]()
Ja, dat is het geweest. Goed gespot.in de release notes staat iets over de TAL J-8 en MPE, de nieuwe beta;
![]()
Live 11 Beta Release Notes | Ableton
www.ableton.com
bedankt , was ik al bang voor inderdaad, dan hou ik het maar bij 1 en los het wel anders op.Ik heb dat recentelijk geprobeerd, het is mij wel gelukt maar had erg vaak dat één van de twee er mee stopte.
Dat was op te lossen door heel de boel opnieuw op te starten. Ableton uit, virussen uit. En dan alles weer aan.
Het lukt dus wel maar was (bij mij in ieder geval) erg instabiel. Heb een van de twee inmiddels alweer verkocht.
Word nu weer tijd om deze 11.1 beta te gaan testen volgens mij zit er genoeg dingen in die verbeterd zijn!zo 11.1 komt er aan met M1 ondersteuning, en betere MPE ondersteuning, veel steuning...
echt een lijst:
![]()
Live 11 Beta Release Notes | Ableton
www.ableton.com
Ben ik ook wel benieuwd naar hoe ze dit doen dan met Logic Pro of hebben ze hetzelfde probleem alsWanneer je een DAW met M1 ondersteuning draait kan je dan alleen third party plugins draaien die M1 ondersteunen. Of kan je Intel based plugins via Rosetta draaien?
Dit is ook wel gaaf met een IPad om via de functie sitecar te gebruiken als extra scherm.
Helaas heb ik dit zelf niet uit kunnen proberen omdat mijn iPad niet geschikt is voor Sidecar en heb ik hem aan me neefje(5 jr) cadeau geven voor ze school.

Hmmm, we willen Live 12, met video-playback vanuit clips
Maar laten we niet te gretig zijn. Enjoy de 11.1![]()
2. en de geruchten blijken waar; de oplossing om meerdere plugin folders, voor VST2 (want VST3 heeft 1 standaard folder), werkt nu niet meer. kijken hoe we dat gaan oplossen...
Oops, heb het even niet scherp meer, maar die multiple VST-folders was een workaround voor het e.e.a. dacht ik. (Iets met een link vanuit de ene folder naar...)
Als dat nu mogelijk niet meer kan is dat wel een lastig ding. (Echter eerst even opzoeken hoe dat het zat, voordat ik er daadwerkelijk zinnig over mee kan praten ;-) )