Bron:
What’s new in Live 12 | Ableton
See the new features, devices, sounds and workflow updates in Ableton Live 12.
Last edited by a moderator:
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
gave thread, ik moet zeggen dat ik niet vaak meer kijk op synthforum en dan moet die net op de hoofdpagina voorbij komen, maar deze heb ik dus gemist. Top thread, ik ga hem even helemaal doornemen en zal hem aanvullen met mijn granular synth lijst, ik zag dat ik toch wat in een andere hoek zit kwa granular synthese als een aantal van de posts daar. Ik gebruik granular synthese al jaren en gebruik het met name om unieke samples mee te maken die ik resample in mjn synths en over de jaren is er toch een hoop bijgekomen wat echt gaaf is.hier de thread over granular die ik heb aangemaakt, overigens het is een diskussie of het een synthese mag heten. maakt niet uit,,,
![]()
Granular Synths/Effects - Granulaire Synthese in Software
sinds 2 maanden houd ik me bezig, niet de hele tijd, met granulaire synthese. in veel all-in-one sof-synths, zoals rapid (als ik het goed heb), avenger, falcon, MSoundFactory (wel op een eigen wijze, wellicht komt er nog een specifiek granulaire module), etc zitten granular engines. veelal...www.synthforum.nl

Er is al vraag er naar op central code :(alleen SIMPLER moet simpel MPE hebben, dat blijf ik herhalen...)
Dit lijkt een goed idee!moet hier eens een M4L thread maken, want veel gevonden, koop niet alles tegelijkertijd...
Er is al vraag er naar op central code :
MPE for everything
Ik denk dat ze achter de schermen er al mee bezig zijn!
Ableton geeft niet zo veel prijs waar ze mee bezig zijn wat soms heel irritant kant zijn maar dat doen wel meer bedrijven zo als Apple!
Dit lijkt een goed idee!
Ik weet niet of er al een thread bestaat en anders is altijd nog mogelijkheid om er als nog een topic te maken.
En desnoods met allerlei voorbeelden en mogelijkheden wat kan je doen met Max 4 live.
Geen idee of er genoeg animo voor is.
Ik ben zelf aan het kijken of Max 4 live wat voor mij is om er in te programmeren!
ik heb vandaag weer de nodige tijd aan die nieuwe verbeteringen besteed en 1 van die nieuwe features is echt fantastisch namelijk dat je een Randomizer hebt voor elke synth en effect die je via macros gemapt hebt.ik zag t op een of andere wijze al aan komen, toen 11 werd aangekondigd. ik was ook en nog steeds bezig met additief, granular en spectral. en MPE.
maar het heeft ook mijn verwachtingen overtroffen. en veel details, inderdaad, de macro's, etc. etc. de workflow verbeteringen. er is over nagedacht.
Beste medeformers,Ik twijfel nog een beetje om up te graden van 10 naar 11.
Ik heb hier en daar opgevangen dat Ableton 11 een behoorlijke cpu slurper is geworden.
Voor de rest lijkt het me een hele mooie upgrade.
Wat zijn jullie bevindingen?
Ik draai op Win10,I7 8700k,16gb ballistix 3600mghz,1tb m.2.
p.s die monosequencer is idd een gave sequencer.
Heb er een keer die bassline van Equinoxe 7 mee gemaakt,juist omdat deze met patterns werkt.
Volgens mij in combinatie met de Arturia v2600,klonk best lekker.
Het is mij niet opgevallen, ik heb 10 en 11 hier naast elkaar draaien, maar merk eigenlijk geen verschil.Beste medeformers,Ik twijfel nog een beetje om up te graden van 10 naar 11.
Ik heb hier en daar opgevangen dat Ableton 11 een behoorlijke cpu slurper is geworden.
Voor de rest lijkt het me een hele mooie upgrade.
Wat zijn jullie bevindingen?
ja, zelf testen is het beste wat je kunt doen.Mooi zo, dan zal het allemaal wel meevallen.
Ga er van het weekend eens even mooi voor zitten.
Thanks
Sinds de update heb ik wat MPE problemen. Waarbij MPE van andere channels automation van kanalen beïnvloeden. Nog niet verder ingedoken. Voor nu oplossing MPE uitzetten op devices waar het niet wordt gebruikt.