Ableton kondigt Live 11 aan

creation-space-top-down-5.jpg

Bron:

Last edited by a moderator:
nog geen problemen gehad, met 10.0.5 en MPE, welke controller gebruik je?
je bedoelt met automation, de CC's, is natuurlik een vorm van automation, dat voice/channels de CC's gaan overnemen van anderen?
Nog niet verder naar gekeken. MPE uitzetten waar ik het niet gebruikte was oplossing. Probleem zat in combinatie TAL-J-8 en geleende Argon8. Op TAL-j-8 kreeg ik rare automation. CC zou het kunnen zijn geweest.

Nog niet verder naar gekeken. MPE uitzetten waar ik het niet gebruikte was oplossing. Probleem zat in combinatie TAL-J-8 en geleende Argon8. Op TAL-j-8 kreeg ik rare automation. CC zou het kunnen zijn geweest.

dat klinkt als doodnormaal, wanneer je MPE aanzet voor een synth, en je gebruikt geen MPE, dan krijg je vreemde 'data', omgekeerd ook wanneer een synth MPE verwacht, en 'normale' mide ontvangt, da klinkt ook geheel anders...

vraagje, weet iemand hier of de access virus ti plugin in ableton 2 virus ti's tegelijk ondersteunt?

Heeft iemand dat hier in de praktijk geprobeerd om 2 virus ti's te koppelen in je daw via die Virus TI vst plugin?
Ik wil niet zomaar een tweede bestellen als ik niet zeker weet dat dat werkt namelijk.

Ik heb dat recentelijk geprobeerd, het is mij wel gelukt maar had erg vaak dat één van de twee er mee stopte.

Dat was op te lossen door heel de boel opnieuw op te starten. Ableton uit, virussen uit. En dan alles weer aan.

Het lukt dus wel maar was (bij mij in ieder geval) erg instabiel. Heb een van de twee inmiddels alweer verkocht.

Ik heb dat recentelijk geprobeerd, het is mij wel gelukt maar had erg vaak dat één van de twee er mee stopte.

Dat was op te lossen door heel de boel opnieuw op te starten. Ableton uit, virussen uit. En dan alles weer aan.

Het lukt dus wel maar was (bij mij in ieder geval) erg instabiel. Heb een van de twee inmiddels alweer verkocht.
bedankt , was ik al bang voor inderdaad, dan hou ik het maar bij 1 en los het wel anders op.

• Duimpje
Duimpjes: JSA
zo 11.1 komt er aan met M1 ondersteuning, en betere MPE ondersteuning, veel steuning...

echt een lijst:

Word nu weer tijd om deze 11.1 beta te gaan testen volgens mij zit er genoeg dingen in die verbeterd zijn!
Ik heb niet eens genoeg tijd gehad om 11 te testen.
Reden genoeg om deze versie 11.1 ook uit te proberen van het weekend ik ben benieuwd.

Wanneer je een DAW met M1 ondersteuning draait kan je dan alleen third party plugins draaien die M1 ondersteunen. Of kan je Intel based plugins via Rosetta draaien?
Ben ik ook wel benieuwd naar hoe ze dit doen dan met Logic Pro of hebben ze hetzelfde probleem als
Ableton live ?
Er zijn vast wel mensen op dit forum die dit hebben uitgeprobeerd.
Of weet waar dit op internet staat uitgelegd ?

Ableton 11.1 wat is nieuw uitleg van Ableton Certified Trainers Benelux YouTube kanaal in het Nederlands!

Dit is ook wel gaaf met een IPad om via de functie sitecar te gebruiken als extra scherm.

Helaas heb ik dit zelf niet uit kunnen proberen omdat mijn iPad niet geschikt is voor Sidecar en heb ik hem aan me neefje(5 jr) cadeau geven voor ze school.

Dit is ook wel gaaf met een IPad om via de functie sitecar te gebruiken als extra scherm.

Helaas heb ik dit zelf niet uit kunnen proberen omdat mijn iPad niet geschikt is voor Sidecar en heb ik hem aan me neefje(5 jr) cadeau geven voor ze school.

Cool! Ga ik eens proberen :)

Edit: oh, werkt alleen bij mac… Heb een windows pc. Maar heb een alternatief (wel duurder) gevonden: Duet Display

Moet ook werken met oudere ipads!

Hmmm, we willen Live 12, met video-playback vanuit clips :halleluja

Maar laten we niet te gretig zijn. Enjoy de 11.1 :)

2 opvallende zaken: (op windows 10)

1. hij weigert te installeren in de folder waarin de vorige versie van 11 staat, dus die heb ik eerst gede-installeerd
2. en de geruchten blijken waar; de oplossing om meerdere plugin folders, voor VST2 (want VST3 heeft 1 standaard folder), werkt nu niet meer. kijken hoe we dat gaan oplossen...

2. en de geruchten blijken waar; de oplossing om meerdere plugin folders, voor VST2 (want VST3 heeft 1 standaard folder), werkt nu niet meer. kijken hoe we dat gaan oplossen...

Oops, heb het even niet scherp meer, maar die multiple VST-folders was een workaround voor het e.e.a. dacht ik. (Iets met een link vanuit de ene folder naar...)

Als dat nu mogelijk niet meer kan is dat wel een lastig ding. (Echter eerst even opzoeken hoe dat het zat, voordat ik er daadwerkelijk zinnig over mee kan praten ;-) )

Oops, heb het even niet scherp meer, maar die multiple VST-folders was een workaround voor het e.e.a. dacht ik. (Iets met een link vanuit de ene folder naar...)

Als dat nu mogelijk niet meer kan is dat wel een lastig ding. (Echter eerst even opzoeken hoe dat het zat, voordat ik er daadwerkelijk zinnig over mee kan praten ;-) )

ik las het al op KVR, ik zie er niets over in de Release Notes.

bij mij is het een probleem, een aantal plugins hebben (nog) geen VST3 versie, en ik heb 4 (!) VST 2 folders. op mijn vorige systeem 3...
om al die de herinstalleren, en niet altijd kun je kiezen, steinberg/vstplugins of vstplugins, of common files/vst2 en natuurlik native instruments... die een eigen directory gebruiken...
of kun je altijd kiezen, het was geen probleem, althans niet in andere DAW's, ook niet in ableton.

symlinks, ik moet een nerd zijn, dus, mot ff gaan kieken hoe dit op te lossen.

Back