Jupiter 8 25K

Wat tekenend is , is dat alle vintage-lovers stillaan slachtoffer worden van de mythe die ze zo graag mee in stand houden.
Het is geen kwestie meer van gezond verstand, en het gevolg is dat alle vintage in handen komt van mensen met veel geld en dus helemaal onbereikbaar wordt
voor diegene die zo hard geloven in de magische kwaliteiten. Sorry, maar het is jullie eigen schuld.

Laatst gewijzigd:
En dan heb je ook van die online figuren als Dr. Mix die graag mee de myhthe in stand houden, kwestie van vooral veel kijkertjes voor zijn YT-kanaal te winnen:
Eerst weken lopen kwetteren dat niets een originele 808 kan evenaren, om vervolgens zonder schroom een sample kit van zijn hippe 808 aan te bieden voor 17,95€. Oeps...even uit de bocht.
Mijn reactie over deze hypocriete houding werd door hem verwijdert. Meerdere malen zelfs. Zegt genoeg...

Hoewel 17,95€ voor een 808 sample kit een beetje nergens op slaat inderdaad, is dit toch ook wel een beetje hoe 'influencers' (wat ie eigenlijk is dus) hun geld verdienen.

Het moet toch ergens vandaan komen, Dr Mix vind ik dan toch wel weer een stuk leuker dan welk andere met opgespoten lippen blondine trutje en flinke juist, dan ook.

Maar goed, echt nodig hebben we hem ook niet, maar last van hebben, dat heb ik nou ook weer niet. Hij is wel grappig, van mij mag ie blijven, als ie geld kon verdienen zonder sample kits aan te bieden voor 17,95€ zou hij het denk ik doen, maar het bereik is niet groot genoeg en dan ga je zoeken naar kruimels, om maar voort te kunnen blijven bestaan.

Ik bedoel, hij zou natuurlijk ook gesponsord nieuwe gear kunnen reviewen, maar hij kiest duidelijk voor spul waar geen fabrikant meer achter staat, dan moet je toch wat. Tjsa.

Ik snap de ophef (weer eens) niet hoor. Al is hij van mening dat niks een echte 808 kan evenaren, vind ik het nog steeds niet hypocriet om een sample pack te verkopen aangezien er veel te weinig echte 808's zijn voor alle liefhebbers, en echte 808's boven het budget van bijna alle liefhebbers zijn. Dus geeft hij ze een bereikbaar alternatief, met alle eventuele beperkingen daarvan.

En dat brengt ons bij zijn alternatief: momenteel kost zijn sample pack 14.99 dollar oftewel 12,33 €. Wat krijg je daarvoor:

• Classic 808 High-Res Samples
  • Unique Sounds From a Customized 808
  • 900 One-Shot Samples
  • 7 Classic 808 Patterns & Charts
  • 7 Original Tracks By Doctor Mix
  • 11 Drum Kits for Halion Sonic SE (FREE) Sampler
  • Use With Any Sampler and DAW
  • MIDI, Audio & Multi-tracks Included

Is dat dan duur betaald? Los van het feit dat er samples van zijn gemodde 808 in zitten die je dus in geen enkel ander sample pack gaat vinden, is het een heel uitgebreid pack met naast de one shots ook kits en patterns. Gezien de hoeveelheid tijd die hij hierin heeft zitten, lijkt het me meer dan fair. Duizenden YouTubers verkopen petjes voor 20€ maar als er dan eens eentje zelf werk in zijn verkoopwaar steekt, is het weer niet goed.

ah, ik had de inhoud van zijn sample pack nog niet bekeken, maar je krijgt dus nog meer voor nog minder. Heel goed. :D

Oja Jupiter 12 moest Jupiter 8 zijn natuurlijk.

Verder vind ik het wel jammer dat Alesis nooit een Andromeda rev 2 ofzo en maybe een eenvoudigere goedkopere versie heeft gemaakt.
Maar als enige en eerste take ivoor analoge poly was die toch wel best goed, de Poly van MFB nu die gaat nu al stuk en ze hebben veel meer ervaring in het bouwen van analoge synths ...
Wij hebben die Andromeda voor 2000 euro of 2200 nieuw gekocht aan het einde dat was de prijs bij thomann om hun laatste stock weg te doen denk ik.
Een jaar eerder was ie daar 3000+ denk ik.

Oja ik zie dat Levka die Jupiter al gepost had hier.
4300 euro heb ik er ( dacht ik ) voor betaald bij musicstore koln , ca 1 jaar na verschijnen

Laatst gewijzigd:
John probeert het na Reverb toch maar weer eens in ons kikkerlandje

Och we zitten al op de 16k
Kennelijk toch mensen die hem graag hebben én het geld hebben
Ben benieuwd waar hij uiteindelijk voor weg gaat . Meestal zijn de prijzen hier lager dan internationaal

als de verkopers stug niet zakken met hun vraagprijs dan gaan de biedingen vanzelf omhoog uiteindelijk.

Mogelijk over 20 jaar gaat de Jupiter 8 voor over de 30K.. alles is mogelijk.

Mijn reactie over deze hypocriete houding werd door hem verwijdert. Meerdere malen zelfs. Zegt genoeg...
Ik denk dat je hem zeg maar bestookt met je anti vintage uitspraken zoals ik ze al
10 plus jaar overal lees.
Ik kan me voorstellen dat hij op den duur zoiets heeft van nu is het wel leuk geweest
en op delete drukt.

Nog iemand die de Arturia V-collection heeft ontdekt.:) Vintage-lovers, sla uw slag. 10K voor heel die berg ouwe meuk moet wel lukken denk ik.

Ik zie op Reverb.com nu ook van die idiote dingen als : "Previously owned by blabla" Een of andere bekende muzikant. En daar betaal je dan nog eens extra voor. Hoe onnozel kan je zijn ?
Vintage Lovers staan niet te springen premium te betalen voor gemodde units en overgeprijsde moderne controller boxes lol

Deze JP 8 van geniale John staat nu voor 30k op reverb en 'one person has this in their cart'

Kwam langs via matrixsynth.com

🇬🇧😢
als de verkopers stug niet zakken met hun vraagprijs dan gaan de biedingen vanzelf omhoog uiteindelijk.

Mogelijk over 20 jaar gaat de Jupiter 8 voor over de 30K.. alles
Ziehier de verkoopprijzen voor de jp8’en op reverb voor de laatste tijd
Internationaal verkopen levert kennelijk fors meer op

Attachments

• 2FADFDDA-F5EF-49FB-B43D-A22ED55DFDC2.jpeg
    2FADFDDA-F5EF-49FB-B43D-A22ED55DFDC2.jpeg
    68,8 KB · Bekeken: 156
Ik denk dat je hem zeg maar bestookt met je anti vintage uitspraken zoals ik ze al
Ik kan me voorstellen dat hij op den duur zoiets heeft van nu is het wel leuk geweest
en op delete drukt.
FF off topic.
Ik ben helemaal niet anti vintage. Dat moet intussen wel duidelijk zijn.
Wel de uit de hand gelopen hype en het mythisch geloof. (dat is trouwens waarom die prijzen intussen zo redicuul hoog zijn...zelfs voor slappe hap à la 106, 6, 60)
Best begrip voor verzamelwaarde van vintage toestellen die duur zijn omdat er slechts een handvol bestaan. (net zoals een Ferrari 250 GTO waar er maar 36 van zijn gemaakt)

Ik heb er geen probleem mee dat influencers om het even wat proberen te verkopen.
Wat mij stoorde is dat Dr. Mix eerst loopt te verkondigen dat niets de 808 kan vervangen om vervolgens betalend samples van zijn uniek 'gemodifieeerde' 808 aan te bieden.
Sorry maar dat is simpelweg hypocriet en ruikt naar goed doordachte strategie om zijn bankrekening te spekken. Geld verdienen mag, maar verkoop geen lulkoek waarvan je best weet dat je kijkertjes
het graag horen.

Als je een openbaar Youtube kanaal hebt, moet je ook kritiek kunnen verdragen, en niet wat enkel maar in jouw eng kraampje past.
Dr. Mix zijn verkoop in het gedrang ziet komen om dat iemand hem wijst op de discrepantie tussen wat hij zegt en vervolgens doet, dan drukt hij op delete.
Gesteld dat hij er niet om maalde, dan had hij die post laten staan. Het was trouwens mijn eerste en enige kritiek op zijn kanaal.
En het feit dat hij hem heeft verwijdert is niet meer dan de bevestiging dat hij liever geen kijkertjes heeft die zijn verhaaltjes in vraag stellen...

Niet zo bij The world of Kush die tenminste in dialoog treed met mensen (waaronder ik) die (terecht of onterecht) kritiek hebben op zijn stellingname.

🇬🇧😢

Ziehier de verkoopprijzen voor de jp8’en op reverb voor de laatste tijd
Internationaal verkopen levert kennelijk fors meer op

Het zijn wel dollar prijzen, maargoed, alsnog veel geld. Ik denk dat mensen die dit kunnen betalen ook wel bereid zijn om 5 - 10k meer te betalen voor 100% betrouwbaarheid (zover mogelijk).

Wat tekenend is , is dat alle vintage-lovers stillaan slachtoffer worden van de mythe die ze zo graag mee in stand houden.
Het is geen kwestie meer van gezond verstand, en het gevolg is dat alle vintage in handen komt van mensen met veel geld en dus helemaal onbereikbaar wordt
voor diegene die zo hard geloven in de magische kwaliteiten. Sorry, maar het is jullie eigen schuld.

Misschien is het al gepost in dit draadje maar Espen Kroft gaf in een van zijn videos over vintage gear aan dat hij denkt dat we nu wel aan de piek zitten van prijzen (of iig dat prijzen in de toekomst lager komen te liggen). De reden hiervoor is dat er nu een generatie is wat vermogen hebben opgebouwd en gear willen uit hun jeugd die ze toen niet konden krijgen. De generaties hierna zullen minder dat 'nostalgische' gevoel hebben (zegt hij).

en op delete drukt.
hahaa.. ik lees ook weleens wat idd :D

@sKeLeTvM Het is ook niet zo erg om kritisch te zijn maar bepaalde systemen kun je gewoon weinig macht op uitoefenen. Je probeert aan zijn brood te komen. Wat denk je, dat ie in discussie gaat met je? Ik twijfel ook iedere keer of ik dat moet doen. Tijden terug ging ik weleens met jou in discussie.. Over je Future vintage speculatie en jouw daarvoor bedachte prijzen van iets wat je verkocht, weet je nog? :P
Of je handeltje 909's die gedumpt werden en jij weer voor veel meer wist weg te zetten aan de andere kant van de markt waar wel vraag was.

Laat iedereen lekker zelf bepalen wat ze willen uitgeven of willen vragen.. wat de gek ervoor geeft toch? En vraagprijzen zijn niet altijd verkoopprijzen he? Als iemand iets teveel vind koopt ie het gewoon niet.

Wat betreft VST's. Je hoeft idd niet loaded te zijn en hardware te kopen. Freeware is ook prima.. En nog goedkoper is om gewoon helemaal geen muziek te maken. :D
Maar de hele hardware ervaring is gewoon anders. Je ziet ook niet voor niets dat iedereen weer met grooveboxen en synthsmodules met knoppen in de weer wil. DAWless met mixer wil werken. Ook de tweedehandsprijzen van nog verkrijgbare tweedehands gear zijn tegenwoordig veel hoger dan 2 á 3 jaar terug. Soms zijn dingen bijna net zo duur en als het niet meer gemaakt wordt moet iedereen er ineens naar op jacht. Dat doet nu eenmaal wat met de prijs.

Laatst gewijzigd:
ach, de ene muzikant verdient door zijn gave om mooi muziek te maken, de andere muzikant door zijn gave oog voor het juiste instrument en die ooit dan maar verkopen voor een mooi prijsje, dus ja zo kan een ieder er een mooi centje op na houden afhankelijk van het talent....

Bepaalde instrumenten (synths) zullen hun waardestijgingen behouden, ondanks geen nostalgie, het zullen andere factoren zijn, dus meneer Kroft, ik geef u geen gelijk :)

Back