creamjeans
Stamgast
Minder risicovol dan een Andromeda is maybe de Oberheim Expander die is best uitgebreid en klinkt ook niet slecht wel anders.
Of de Matrix 12.
De poly van arturia klinkt mss minder maar kan ook best wat kwa sound design.
Toffe aan Andromeda is dat ie heel veel synths vrij goed kan benaderen en kan gesplit worden in 1 midi channel per voice.
Soms staat ie "goedkoop" met 1 of 2 kapotte voices. Die je volgens mij niet kunt fixen ...
Wij hadden lang een Andromeda tot mijn maat verhuisde en ik vind het echt een super polly,
nadelen zijn dat programmeren geen fun is en er nu al dingen stuk gaan die heel moeilijk of niet te fixen vallen.
De expander en Matrix 12 klinken best nog Oberheim, al is het volledig anders dan een OB-X ofzo ...
Een DSI Rev 2 kan ook best wat van mogelijkheden. Klank is minder mijn smaak.
Da's best nog een goedkope analoge poly verder.
De DSI synth met de prophet 5 klank en de mogelijkheden van een Prophet rev 2 zou wel een killer synth zijn.
Met nog een multimode filter. En niet veel duurder dan een Prophet 10.
Gaan ze natuurlijk niet maken, want dat is het buisnessmodel, dat je een prophet 5, een OB6 en een rev 2 moet kopen
voor de volledige DSI ervaring ... hun vlaggenschip is een stuk of 3 van hun duurste synths ...
Er is nu die Jupiter 12 op marktplaats waar iemand opeens voor 100.000 ging.
Dan iemand voor een miljoen, dan een miljoen 200 enz ...
Prolly dezelfde mens of mensen ...
Sommige synths zijn nu ook weer goedkoper.
Je kon even geen JX3P zonder knoppenbak vinden voor minder dan 1000 euro.
Of een Matrix 1000 voor minder dan 1000.
Er is wel ergens een grens als het te hoog wordt en niemand het nog koopt dat het toch weer een beetje omlaag gaat.
Maar Alpha Juno's zijn nu opeens heel duur geworden ... zal wel niet blijven, er zijn daar gewoon teveel alpha juno's voor ...
Of de Matrix 12.
De poly van arturia klinkt mss minder maar kan ook best wat kwa sound design.
Toffe aan Andromeda is dat ie heel veel synths vrij goed kan benaderen en kan gesplit worden in 1 midi channel per voice.
Soms staat ie "goedkoop" met 1 of 2 kapotte voices. Die je volgens mij niet kunt fixen ...
Wij hadden lang een Andromeda tot mijn maat verhuisde en ik vind het echt een super polly,
nadelen zijn dat programmeren geen fun is en er nu al dingen stuk gaan die heel moeilijk of niet te fixen vallen.
De expander en Matrix 12 klinken best nog Oberheim, al is het volledig anders dan een OB-X ofzo ...
Een DSI Rev 2 kan ook best wat van mogelijkheden. Klank is minder mijn smaak.
Da's best nog een goedkope analoge poly verder.
De DSI synth met de prophet 5 klank en de mogelijkheden van een Prophet rev 2 zou wel een killer synth zijn.
Met nog een multimode filter. En niet veel duurder dan een Prophet 10.
Gaan ze natuurlijk niet maken, want dat is het buisnessmodel, dat je een prophet 5, een OB6 en een rev 2 moet kopen
voor de volledige DSI ervaring ... hun vlaggenschip is een stuk of 3 van hun duurste synths ...
Er is nu die Jupiter 12 op marktplaats waar iemand opeens voor 100.000 ging.
Dan iemand voor een miljoen, dan een miljoen 200 enz ...
Prolly dezelfde mens of mensen ...
Sommige synths zijn nu ook weer goedkoper.
Je kon even geen JX3P zonder knoppenbak vinden voor minder dan 1000 euro.
Of een Matrix 1000 voor minder dan 1000.
Er is wel ergens een grens als het te hoog wordt en niemand het nog koopt dat het toch weer een beetje omlaag gaat.
Maar Alpha Juno's zijn nu opeens heel duur geworden ... zal wel niet blijven, er zijn daar gewoon teveel alpha juno's voor ...
Laatst gewijzigd:

Is wel 1 van die weinige analoge multi-timbrale synths trouwens..