Moog One is “slechts“ 3 part multitimbral, maar met 3 parts en 16 voices is die al zo vet dat dáár dan niks meer bijpast.
voor de liefhebber had de Andro misschien wat unieke features, voor mij persoonlijk waren die niet zo belangrijk.
was voor mij altijd meer een “poor mans MOOG” helemaal toen ze op het eind bij de Musicstore werden afgeschoten voor nog geen 1.000 euro
Een Moog ONE is nog steeds wel een ander prijsplaatje. Maar net als met een JP8.. had / kende ik em niet dan zou ik em nu zeker niet meer kopen nu. En als Andromeda bezitter voel je je ook wel een beetje belazerd door Alesis wanneer ie in een soort blowout deal voor 1000 gaat. Maar wie weet was dat gewoon wel een productierun die ze niet voor de hoofdprijs wilden slijten??
Doet een beetje denken aan mijn Alesis Fusion. Die werd ook gedumpt voor 700 euro toen ik weer wat met muziek wilde doen.. Ik kon geen Korg Oasys betalen. Zocht een VA, multi-timbraal en liefst veel polyfonie. Mijn PC kraakte al met een paar plug-ins. Het was echt een topding maar had vanaf het begin al PSU problemen.. had je net uren in een patch gestoken, viel ie ineens uit.

Ik denk dat Alesis nogal berucht is om zijn 'mindere' batches. Alhoewel dezelfde voeding in de Alesis Fusion ook gewoon in een MPC5000 zit.
Van de Andromeda en de verschillende hardware revisie's weet ik niets.. maar er zijn gewoon toestellen met kleine problemen of toestellen helemaal die niets meer doen. En er zijn toestellen die nog steeds prima werken. Ik passeer het station Moog ONE qua gebruikerservaringen maar ik geloof dat de nieuwe p5 Rev 4 in het begin ook aardig wat rare nukken had? Filter wat niet helemaal opende op de cut off??
ok.. dat is met software opgelost.. maar het feit dat de oorspronkelijke creator zijn kindje opnieuw uitbrengt en in een dergelijke staat op de markt zet, zegt genoeg. Overal worden keuzes gemaakt...
Ik ben geloof ik wel een Alesis fan. Maar niet persee om de Andromeda. Ik neem zang en sax op in een wat compactere (geïsoleerde) ruimte en een kleinere alleskunner vind ik dan toch wel prettig. Alesis heeft op dat vlak toch altijd net wat meer effort in hun apparaten gestopt, neem bv een Micron..

Een paar monofone synthlijntjes vind ik altijd wel leuk werken in een arrangement.. 3 parts is iig al beter dan bi- monotimbraal maar nog steeds veel tekort.
Ik hoorde een paar dagen terug een demo voor een nieuw Elektron Machinedrum OS.. Ik was altijd een Machinedrum fan maar door het nieuwe OS wordt het ineens een volwaardige synth.. waarin ook de 3 stemmige machines per part zijn te gebruiken.. (net zoals in de Monomachine).. zo is een apparaat tenminste leuk om ff lekker apart te nemen en in te duiken opzoek naar inspiratie.. het is ook bij dit ding niet zozeer de klank maar het hele interface wat em zo interessant maakt om mee bezig te zijn.