Oplichter op Marktplaats.nl

Afgelopen zondag voor het eerst opgelicht via Markplaats.

Ai, heb ik ook gehad. Na betaling van 500 euro kreeg ik een bericht van Marktplaats dat het frauduleuze account geblokkeerd was.
Marktplaats doet inderdaad niets en via de bank kreeg ik het advies om aangifte te doen. Dat heb ik gedaan om er later achter te komen dat de politie niets met de aangifte gaat doen.
Ik neem Marktplaats, de bank en politie niets kwalijk, want ik ben er zelf ingetuind.

Maar geïrriteerd dat ik was heb ik besloten om via een deurwaarder proberen om het geld terug te krijgen. Ik wist eigenlijk wel dat ik het geld nooit ga terugzien, maar het idee dat iemand er zonder problemen mee weg kwam trok ik zeer slecht. Want omdat je aangifte hebt gedaan, kun je met die aangifte via de bank de NAW gegevens achterhalen.

Dus weer wat extra geld betaald aan Hulp bij het oplossen van uw schuld - LAVG Alles over betalen . Uiteindelijk de rechtszaak gewonnen, alleen kunnen ze het geld niet incasseren om dat de fraudeur foetsie is.
Gelukkig blijft de schuld gewoon staan, en die wordt met de rente steeds hoger. Mocht de meneer in kwestie ooit zijn leven gaan beteren of iets anders, dan komt deze schuld hopelijk meteen naar bovendrijven.

De fraudeur is foetsie....? Hoe werkt dat dan? Buiten de EU gesneakt, of onder een brug (al ben je dan ook nooit onvindbaar natuurlijk)?

Ai, heb ik ook gehad. Na betaling van 500 euro kreeg ik een bericht van Marktplaats dat het frauduleuze account geblokkeerd was.
Marktplaats doet inderdaad niets en via de bank kreeg ik het advies om aangifte te doen. Dat heb ik gedaan om er later achter te komen dat de politie niets met de aangifte gaat doen.
Ik neem Marktplaats, de bank en politie niets kwalijk, want ik ben er zelf ingetuind.

Maar geïrriteerd dat ik was heb ik besloten om via een deurwaarder proberen om het geld terug te krijgen. Ik wist eigenlijk wel dat ik het geld nooit ga terugzien, maar het idee dat iemand er zonder problemen mee weg kwam trok ik zeer slecht. Want omdat je aangifte hebt gedaan, kun je met die aangifte via de bank de NAW gegevens achterhalen.

Ik neem Marktplaats wel iets kwalijk. Zij bieden iimmers een platform voor criminele activiteiten. En bovendien zijn zij verantwoordelijk voor de veiligheid van hun website, die blijkbaar toch heel makkelijk gehackt kan worden. En ze doen verder niks bij fraude en wuiven alles door. Ik denk dat je dat Marktplaats toch best mag aanrekenen?

Hoe werkt dat met de NAW gegevens achterhalen precies, hoe doe je dat?

Volgens mij kunnen ze een groot deel van de gehackte accounts eenvoudig beveiligen door accounts na 12 maanden inactiviteit te blokkeren en alleen via het oorspronkelijke emailadres weer laten unblocken met een nieuw wachwoord.
Wordt tijd voor een class action lawsuit tegen marktplaats. Dat beweegt ze wellicht tot een "pro-actieve" oplossing.

Ik neem Marktplaats wel iets kwalijk. Zij bieden iimmers een platform voor criminele activiteiten. En bovendien zijn zij verantwoordelijk voor de veiligheid van hun website, die blijkbaar toch heel makkelijk gehackt kan worden. En ze doen verder niks bij fraude en wuiven alles door. Ik denk dat je dat Marktplaats toch best mag aanrekenen?

Hoe werkt dat met de NAW gegevens achterhalen precies, hoe doe je dat?

Ik kan alleen over mijn persoonlijke redenen spreken of ik Marktplaats iets aanreken of niet. In mijn geval heb ik iets gekocht van iemand die de spullen niet heeft. Ik vind dat ik zelf beter had moeten opletten.

Het is alweer tijdje geleden, maar volgens mij moet je aangifte doen bij de politie. Je moet daarvoor gegevens van Marktplaats in de aangifte opnemen. Met die aangifte kun je dan NAW gegevens opvragen bij de bank, omdat je die dan nodig hebt voor het incassobureau.
Maar wat ik zeg: het is al een tijdje geleden, wellicht is het anders gegaan...

De fraudeur is foetsie....? Hoe werkt dat dan? Buiten de EU gesneakt, of onder een brug (al ben je dan ook nooit onvindbaar natuurlijk)?

Sorry, het was een tijdje geleden, ik moest het ook weer even opzoeken. Hij is niet foetsie, maar ze zien geen mogelijkheden tot beslaglegging. Dus ik vermoed een junk o.i.d.

Het tijdelijke foetsie was een andere zaak die ik had, iemand had wat gehuurd (Pioneer Nexus Set) en niet teruggebracht. Die was wel even een paar maanden onder de rader.

20 jaar actief op MP en geen reviews? fishy..
Zeeuw Vlaanderen maakt het helemaal super duper ultra Fishy.

Wbt de kopers bescherming die vaker terug komt in deze chat. Ikzelf doe daar niet aan. Of je komt het halen (beste optie), maar als je het dan toch verzonden wilt hebben dan een direct betaling, en niet via MP.

Zeeuw Vlaanderen maakt het helemaal super duper ultra fishy
Uitkijken met generaliseren hè, ik heb een kleine 500 muziekgerelateerde 5-sterren beoordelingen en woonde tot voor kort ook in dat visgebied ;-)
Maar je hebt gelijk, het is een risicofactor, zo'n uithoek.

Een rode vlag op z'n minst. Maar ik heb ook wel dingen laten versturen vanuit de verste uithoeken des lands. Maar nu veel minder, ook goed tegen het GAS

De grootste reden voor mij, los van een Belgisch bankprobleem, is dat er geen verkopersbescherming is. En oplichtende kopers bestaan ook.

Verder inderdaad opletten met generaliseren; in de uithoeken van het land wonen ook legitieme verkopers. :)

Afhalen is inderdaad een (normaal gezien) veilige optie, maar ik neem ook nog wel eens een risico door bv geld over te schrijven naar een erg exotische naam in Duitsland en dan te hopen ooit mijn spullen te krijgen. Na even "de sfeer te voelen" in de chat natuurlijk. Dat is tot nu toe altijd goed gegaan, maar het is een risico.

Ik zou nooit zomaar geld overmaken, dat risico vind ik te groot.
Om een stuk te rijden om iets op te halen vind ik geen probleem. Het ontmoeten van andere synth-liefhebbers is vaak ook leuk.
Net als die lange trip vanuit Friesland naar jou Nicholas 2000, maar dat had ook te maken met het gewicht van de Elka :)

Uitkijken met generaliseren hè, ik heb een kleine 500 muziekgerelateerde 5-sterren beoordelingen en woonde tot voor kort ook in dat visgebied ;-)
Maar je hebt gelijk, het is een risicofactor, zo'n uithoek.
Het was de combo 1 ster, nooit muziek spullen verkocht EN in de 3e wereld.

Tsja, ding ding ding ding ….

Waarom doe je dat niet als ik vragen mag? Verkopers die niet met kopersbescherming willen werken vind ik vanaf dat ik deze week ben opgelicht deze week al meteen verdacht....
Dan zou ik niet aan je verkopen als je het verstuurd zou willen hebben. :)

Echt nog nooit problemen mee gehad ook.

die hele kopers bescherming is sws een wassen neus. Ook daar kan je gewoon mee genaaid worden. Je komt daar in een wellis nietes loep met een extern bedrijf. En daar heb ik helemaal geen zin in.

Back