Oplichter op Marktplaats.nl

Ik doelde op @klinkske en zijn kelder. Nah ja, la mar.
Je mag altijd eens langs komen. Als er daarna nooit meer een post van je op sf verschijnt komt dat omdat je lid bent geworden van drumforum. 🤭
Bezoekers begraven we levend en hun botten worden machinaal bewerkt voor optimale akoestische resultaten zodat er over 30 jaar een vinnieq drumdag gevierd wordt

Dank je! Dat scheelt de nabestaanden ook weer kosten.
Drumdag. Ik rookte vroeger Drum halfzware, Samson vond ik te nat en van Nelle te droog. Je kan me elk instrument geven en ik krijg er wel muziek uit, behalve drums. Daar kan ik helemaal niks mee, zelfs niet uit een drumcomputer.

Geef de toms wat fx staart en t lijken zo synths

Afgelopen zondag voor het eerst opgelicht via Markplaats.
Het ging om een koop van Ableton Move voor 300 euro. Ik ben altijd vrij alert en enigszins wantrouwend en voorzichtig in deze dingen. Normaal doe ik altijd alles via betaalverzoek, maar de verkoper vroeg of het ook via bankoverschrijving kon. Voor het bestaan van betaalverzoeken ging het ook altijd zo, dus waarom ook een keer niet dacht ik. 10 minuten nadat ik het geld heb overgemaakt kreeg ik dit bericht van Marktplaats: 'het vermoeden bestaat dat deze gebruiker niet veilig handelt op ons platform, daarom hebben we het account van deze gebruiker geblokkeerd. We raden je aan alert te zijn als je nog contact hebt met deze gebruiker'. Verder geen enkele info. Dus ik kon niks meer.

De volgende dag heb ik Marktplaats gebeld en ze zeiden dat het account van de advertentie gehackt is en dat ze verder niets kunnen doen en ze raadden aan om aangifte te doen en trekken hun handen ervan af. Toen ik zei dat het ook hun verantwoordelijkheid is dat 1 van hun account gehackt is en dat ze best wel meer hier in mogen doen naar hun klanten toe gaven ze geen gehoor en op een gegeven moment legde die dame gewoon de telefoon op (!). Ik heb dus aangifte gedaan bij de politie. Maar ik verwacht niet dat ze veel zullen doen. Ik heb ook meteen die maandag gebeld met mijn bank of de storting nog teruggedraaid kon worden. Die kunnen ook niet terugstorten waarschijnlijk en raadde aan de de officiële aangifte van de politie door te sturen. Maar ook hier verwacht ik niks.

Het geld nog daaraantoe, maar het frustrerende is dat je als gedupeerde gewoon niks kan en dat Marktplaatst dit zomaar afschuift en niks doet. Terwijl zij natuurlijk verantwoordelijk zijn voor de veiligheid van hun site. Voor de rest kun je ze nergens bereiken (geen emailadres of telefoonnummer voor particulieren, alleen een chat bot waar je geen zak aan hebt en die je steeds terugstuurt naar de algemene vragen van de website). Dus ik heb maar het telefoonnummer voor zakelijke gebruikers gebeld. Vervolgens een medewerker die het ook niet echt lijkt te boeien en je het liefst zo snel mogelijk afwimpelt.

Dus nooit meer zonder betaalverzoek, dat was een duur lesje! :frons:

Ik had er net ook weer één. Een MS-10 voor 200 euro. Bericht gestuurd dat ik hem vandaag wel wilde ophalen maar geen reactie. Binnen een kwartier bericht van MP dat de verkoper geblokkeerd was. Het loopt de spuigaten wel uit de laatste tijd.
Ik koop ook niks meer zonder betaalverzoek/kopersbescherming. En anders ophalen.
Deze week nog wel een koop gedaan met kopersbescherming en dat ging vlekkeloos.

Ik had er net ook weer één. Een MS-10 voor 200 euro. Bericht gestuurd dat ik hem vandaag wel wilde ophalen maar geen reactie. Binnen een kwartier bericht van MP dat de verkoper geblokkeerd was.
En dit gebeurde zonder dat jij MP had ingelicht? Opmerkelijk, hoe zou dat dan werken...

Afgelopen zondag voor het eerst opgelicht via Markplaats.
Het ging om een koop van Ableton Move voor 300 euro.

Dus nooit meer zonder betaalverzoek, dat was een duur lesje! :frons:
Correctie: nooit zonder kopersbescherming !
Betaalverzoek zegt ook niks, want anders vis je alsnog achter het net.
Die systemen zijn er niet voor niks inderdaad, balen om mee te maken, sterkte !

Je kan dat makkelijk voorkomen door nooit over te boeken naar gebruikers die in het verleden nooit audio- of muziekapparatuur hebben verkocht. Check hun reviews. En als ze naast een goedkope synth een fototoestel, dure horloge of iPhone hebben gelist, dan is het praktisch altijd een scammer.

Zeer sneu voor iedereen die geld kwijt is, maar het is vrij simpel te voorkomen, hoor.

En als je je toch niet kan inhouden, vraag naar een foto met:

- bankkaart waar het bedrag naar gestuurd moet worden
- de krant van vandaag
- item dat je koopt.

Nog steeds geen garantie, natuurlijk...

Je kan dat makkelijk voorkomen door nooit over te boeken naar gebruikers die in het verleden nooit audio- of muziekapparatuur hebben verkocht. Check hun reviews. En als ze naast een goedkope synth een fototoestel, dure horloge of iPhone hebben gelist, dan is het praktisch altijd een scammer.

Maar als een account gehackt is zegt dat ook niks. De verkoper die mij opgelicht heeft was 16 jaar actief op MP met een aantal goede recensies volgens zijn account, dat heb ik gechecked. Anders had ik het geld ook niet overgemaakt. Waarschijnlijk is iemands account gehackt en dan zie je gewoon de gegevens van de persoon die gehackt is dacht ik.

Maar als een account gehackt is zegt dat ook niks. De verkoper die mij opgelicht heeft was 16 jaar actief op MP met een aantal goede recensies volgens zijn account, dat heb ik gechecked. Anders had iik het geld ook niet overgemaakt. Waarschijnlijk is iemands account gehackt en dan zie je gewoon de gegevens van de persoon die gehackt is dacht ik.
Je kan zien de rubrieken waarin ze in het verleden dingen verkocht hebben. Vind je daar geen logische rubrieken in terug, zoekertje links laten liggen.

Back