Behringer = ANTI GAS

commercieel doen ze het echt hartstikke slim.

Nou, ik denk dat ze een stuk minder verkopen dan zouden willen, daarom produceren ze ook zoveel (of kondigen aan...). De éne helft v/d mensen die deze dingen willen hebben doen dat omdat 'het zo goedkoop is' en de andere helft zit te wachten tot de éne helft het voor nog goedkoper weer wegdoet. 8)

ik snap de motievatie wel van dit topic. want het speciale gaat eraf. maar dat is puur psychlogisch. Vandaar dat veel vintage eigenaren lopen te janken.
laat je niet gek maken en koop de spullen op sound en feature set die je nodig hebt.

Ik denk dat dat er zeker mee te maken heeft. Hoe goedkoper iets wordt des te minder speciaal/begeerlijk het wordt. De magie is dan weg. Als Louis Vuitton tassen voor 15,- in de graaibak van de Aldi liggen wil ook niemand ze meer hebben.

Het is wel een tsunami die clone vloot van behringer dus ergens snap ik TS wel een beetje.
Het is bijna niet bij te houden zo veel is het. Niet normaal :)

Zelf ben ik nog niet op de behringer trein gestapt. Wie weet ooit nog eens.
Een overdaad aan spullen werkt voor mij persoonlijk niet.

Zo'n overvloed doet soms onverwachte dingen met je.

Met de 'belofte' van een CS80 ben ik eens gaan kijken of en hoe die nog in mijn setup zou passen.
Toen ik er uit was dat dat wel zou gaan ging ik eens nadenken of dat dan persé een CS80 kloon zou moeten zijn, dus ook kijken naar UB-xa pf wat er al niet is of komt.
Uiteindelijk kom ik dan nu toch uit bij een Moog Matriarch.....met dank aan Uli dus. ;)

Ik denk dat dat er zeker mee te maken heeft. Hoe goedkoper iets wordt des te minder speciaal/begeerlijk het wordt. De magie is dan weg. Als Louis Vuitton tassen voor 15,- in de graaibak van de Aldi liggen wil ook niemand ze meer hebben.
Ook niet voor € 1000,- euro koop ik ook geen Louis Vuitton spullen!
Er zijn gewoon grenzen.
Wat hij vraag voor zijn spullen is het naar mijn idee het gewoon niet waard!
Maar blijkbaar zijn er genoeg mensen die het wel er voor over hebben…

Mijn vrouw kocht een Karl Lagerfeld portemonnee voor een paar tientjes in de uitverkoop. Hartstikke mooi ding, goed gemaakt, was ook prima geweest voor dat geld zonder merkje maar je krijgt er niet het "oe Lagerfeld" gevoel bij wat je wel had als je er 100+ voor betaald zou hebben. Nou zie ik wie er hier in Utrecht met Louis Vuitton tassen of sneakers rondloopt en ik vind het nogal veel geld om met name uit te dragen dat je uit Marokko of Nieuwegein komt. Voor dat geld liever een elektrische bakfiets waar je in ieder geval nog mee op en neer kunt terwijl je laat zien dat je uit het Oosten van de stad komt, waar Ons Soort Mensen wonen.

Ik betaal lachend een paar maandsalarissen voor een mooie synth maar ga actief op zoek naar de allerallerallergoedkoopste onderbroeken omdat ik kleding volslagen oninteressant vindt. Iedere gek zijn gebrek...

Bij mij is de GAS weg omdat ik de apparaten toch op ieder gewenst moment zou kunnen kopen, ze zijn overal en voor een lage prijs te vinden. Dus de "noodzaak" om een apparaat te "moeten" kopen als het eindelijk eens te koop wordt aangeboden/binnen budget wordt aangeboden is er niet meer.

Dat is het goede aan Behringer; de magie gaat eraf en we gaan het meer als gebruiksvoorwerpen zien ipv een apparaat waar een speciaal soort aura omheen hangt.
Wat dat betreft is het een prima medicatie om nuchter te worden en alleen te kopen wat je echt nodig hebt.
Het wordt tijd dat ie ook 'ns wat sportauto's en interessante 60ties Amerikanen gaat klonen, dan koop ik een keer een LamBehrgini bijv of een leuke E type kloon, gewoon voor de gein omdat het kan.

Laten we voor de volledigheid ook even deze (helaas wat zure) kanttekening maken. Zal ik 'm dan maar doen? :D

Iets met tikkie doorschieten met het maken van spullen, dat allemaal vanuit den oost via rokende boten naar den west moet tuffen, terwijl den oost steeds meer doortuft richting world domination.

En iets met dat de aarde in recente dagen via het weer & water maar weer eens duidelijk heeft gemaakt dat het menselijk gedrag niet meer past binnen wat de aarde kan bolwerken.

Met andere woorden, fabrikanten (de dealers zeg maar) hebben ergens wel iets van een verantwoording,
liefst de wereld niet verder volstoppen met 'disposable' spullen.

Op veel zelfregulatie bij de kopers (junks) hoeven we niet te rekenen, de deuren van de goedkope snoepwinkel staan te ver open (ook hier lukt 't niet altijd om GAS te weerstaan).

Waarmee 'de schuld' uiteraard niet alleen bij de fabrikanten ligt, maar 't mag de kopers vanaf een bepaald moment wellicht wel weer wat moeilijker gemaakt worden. Betaalbare gear & synths for the masses prima idee, maar we hoeven er allemaal niet [vul getal in], dat is zinloze overproductie die door verveelde consumenten vanaf een bepaald punt weer doorgeschoven wordt en uiteindelijk door niemand meer gebruikt wordt.

Dit is destijds qua Behringer begonnen met betaalbare compressors voor iedereen, en Marktplaats zakt nu door onder het gewicht van niet meer te verpatsen Composers... :(:beard:8)

OK.... genoeg voor nu :halleluja

Je hebt wel een punt, maar ik denk dat dit voor een nichemarkt als synths/instrumenten toch een stuk minder opgaat dan de pallets vol letterlijke wegwerpellende die dagelijks bij de Actions, So Lows en Wibra's van deze wereld worden afgeleverd. De meeste synths, ook de goedkope, belanden uiteindelijk toch veel vaker bij de liefhebber dan de vuilstort lijkt me.

Dus er moet een soort inkomensafhankelijke gelukstax komen?? :D

Behringer zet zijn synths natuurlijk niet alleen Nederland en de Benelux af. Afstand VS - China is al 'n derde minder.. en ik vraag me ook af hoeveel (mili)procent van het volume wat Behringer aan synths verscheept is van het totale volume van goodies wat uit Azië de haven van Rotterdam binnenkomt.

Aan de andere kant kun je je afvragen, waren die vintage synths nu altijd zo duur of is Behringer nu zo goedkoop? De exclusiviteit van bepaalde gear gaat er ook een beetje af. En doordat het clonen zo hard gaat is de urgentie om juist nu iets te kopen ook minder. Als ik even van mezelf uitga.. (heel veel vintage poly's gekocht). En van alles wat opnieuw is uitgekomen een schamele Deepmind 6 en Korg Odyssey om eens te proberen. Enige wat ik misschien ga overwegen van Behringer is de DS80.

Ben benieuwd wat er met de tweedehands prijzen zou gebeuren als/wanneer Behringer met een bepaalde kloon stopt.

Met andere woorden, fabrikanten (de dealers zeg maar) hebben ergens wel iets van een verantwoording,
liefst de wereld niet verder volstoppen met 'disposable' spullen.
Verkopen van gear zonder service manual en schematics zou wereldwijd moeten verboden zijn voor alle consumenten elektronica.

Daar geef ik je gelijk in. Helaas gaat het helemaal de andere kant op. Fabrikanten hebben zelfs geprobeerd om bedrijven als IFixIt te verbieden om custom bits te maken waarmee je modern spul kan openschroeven. Acties zoals Right To Repair zijn belangrijk. Voor het milieu en voor onze portemonnee. Anders gaan we nog veel apparaten zien die als bij magie na iets meer dan 2 jaar het begeven.

Ik weet overigens niet hoe Behringer hierin staat, geen ervaring mee. Maar ik dacht dat zij gewone schroefjes gebruikten en, prijs niettegenstaande, ik hoor geen verhalen van schijnbaar ingebouwde zwakheden. Dus ze lijken me zeker niet de slechtste leerling in de klas op dit vlak. Je blijft met zaken als loodvrij soldeertin zitten, maar daarvoor moet je niet naar Behringer wijzen.

• Duimpje
Duimpjes: Vic
Daar geef ik je gelijk in. Helaas gaat het helemaal de andere kant op. Fabrikanten hebben zelfs geprobeerd om bedrijven als IFixIt te verbieden om custom bits te maken waarmee je modern spul kan openschroeven. Acties zoals Right To Repair zijn belangrijk. Voor het milieu en voor onze portemonnee. Anders gaan we nog veel apparaten zien die als bij magie na iets meer dan 2 jaar het begeven.

Ik weet overigens niet hoe Behringer hierin staat, geen ervaring mee. Maar ik dacht dat zij gewone schroefjes gebruikten en, prijs niettegenstaande, ik hoor geen verhalen van schijnbaar ingebouwde zwakheden. Dus ze lijken me zeker niet de slechtste leerling in de klas op dit vlak. Je blijft met zaken als loodvrij soldeertin zitten, maar daarvoor moet je niet naar Behringer wijzen.
Wel als ik Behringer google zijn er best wel wat schematics in omloop (van wat ouder gear) dus ze staan er blijkbaar redelijk goed in.
Smt spullen herstellen kan ik intussen prima, heb er tegenwoordig de juiste spullen voor en de juiste technieken geleerd. loodvrij is geen enkel probleem oor herstellen. Voor herstellen mag je nog steeds loodhoudend kopen en gebruiken.

Het grote euvel is Schema's, zonder deze lukt het vaak niet. pcb volgen lukt ook niet want die zijn allemaal multilayer tegenwoordig, je kan de traces niet volgen met je ogen.

Heb hier nog een defecte Jomox Xbase09, had ik maar de schemas =(

"Right to Repair of Recht op Reparatie", je hebt er de afgelopen tijd wellicht iets over meekregen. Nu apparaten (van auto tot magnetron) steeds digitaler en meer verbonden zijn met het internet, kunnen fabrikanten andere regels opleggen. Zo kunnen ze bepaalde functies uitschakelen als ze zien dat jij zelf aan je apparaat hebt lopen klussen. Of als je bijvoorbeeld naar de winkel om de hoek bent geweest, die officieel geen reparatielicentie heeft. Door deze regels zou je verplicht zijn dure reparaties uit te voeren of een nieuw apparaat te kopen als een fabrikant dat nodig vindt.

Gelukkig zien steeds meer instanties dat Recht op Reparatie niet alleen eerlijk, maar ook duurzaam is. Sinds maart van dit jaar zijn fabrikanten van elektronica die spullen aanbieden binnen de EU verplicht om tien jaar na de productiedatum nog reserveonderdelen aan te bieden. Bovendien moeten onderdelen vervangen kunnen worden met normaal gereedschap zonder dat je daarmee het apparaat beschadigt.

07/21

Sinds maart van dit jaar zijn fabrikanten van elektronica die spullen aanbieden binnen de EU verplicht om tien jaar na de productiedatum nog reserveonderdelen aan te bieden. Bovendien moeten onderdelen vervangen kunnen worden met normaal gereedschap zonder dat je daarmee het apparaat beschadigt.
Moeten ze ook schemas/herstelinformatie te koop aanbieden of gratis ter beschikking stellen? Dat zou pas super zijn.

Back