Akai MPC firmware update ( X / Live / Force / One / Keys )

ik heb hetzelfde probleem...ik heb gewoon ook inmusic account
Echt vaag idd.. zoals ik al schreef, ik heb over de dag verdeeld 2 x dezelfde aankoop gedaan omdat ik 2 verschillende accounts heb en meerdere MPC's. Geen problemen bij mij.

Laatst gewijzigd:
Ik had mijn ouwe ONE ook geupdate naar 3.6. Niet meer gebruikt nadat ik een X had gekocht en zat nog op 2.10. Bij het openen van een oud project, waar ik wat patterns als Songblock had gemaakt, viel het bij het wisselen op dat dit niet helemaal vloeiend ging.. alsof er een korte gap (pauze) tussenzit. Het is gewoon geen strakke overgang.. Ik heb daarna gedowngrade naar 2.10 om het voor de zekerheid te checken en daar verloopt het wisselen gewoon vloeiend.
Heb nu wat updates geprobeerd en het lijkt sinds OS 3.x op te treden. Iemand anders die dit ook is opgevallen?

Laatst gewijzigd:
Die 3.6 update zit wel niet in mijn account....daar kon ik alleen 3.4 vinden. Gelukkig kan je hem gewoon van Google plukken.

Ik had mijn ouwe ONE ook geupdate naar 3.6. Niet meer gebruikt nadat ik een X had gekocht en zat nog op 2.10. Bij het openen van een oud project, waar ik wat patterns als Songblock had gemaakt, viel het bij het wisselen op dat dit niet helemaal vloeiend ging.. alsof er een korte gap (pauze) tussenzit. Het is gewoon geen strakke overgang.. Ik heb daarna gedowngrade naar 2.10 om het voor de zekerheid te checken en daar verloopt het wisselen gewoon vloeiend.
Heb nu wat updates geprobeerd en het lijkt sinds OS 3.x op te treden. Iemand anders die dit ook is opgevallen?
wat bedoel je met wisselen?

wat bedoel je met wisselen?
Next Seq. En dan op de pads patterns switchen. Ik wist wel dat mutes niet meer mogelijk was, of niet meer meegenomen werden op de oude werkwijze.. Via automation werkt het wel. Maar het lijkt ook dat tracks op audioniveau gemute worden als ik een oud project in 3.x laad. Dat veroorzaakt een kleine onderbreking in de audio.. zoiets vermoed ik en zo klinkt het een beetje..

Next Seq. En dan op de pads patterns switchen. Ik wist wel dat mutes niet meer mogelijk was, of niet meer meegenomen werden op de oude werkwijze.. Via automation werkt het wel. Maar het lijkt ook dat tracks op audioniveau gemute worden als ik een oud project in 3.x laad. Dat veroorzaakt een kleine onderbreking in de audio.. zoiets vermoed ik en zo klinkt het een beetje..
Sorry ik heb geen oude projecten meer om dit uit te proberen..

Zelf nooit 1 euro uitgegeven aan mpc plugins omdat ik al zoveel DAW plugins heb en ik was daarom ook erg teleurgesteld toen ze zelfs voor de stem separation geld gingen vragen. Maar nu zie ik dat die toch gratis in MPC3 zit? :D

Zelf nooit 1 euro uitgegeven aan mpc plugins omdat ik al zoveel DAW plugins heb en ik was daarom ook erg teleurgesteld toen ze zelfs voor de stem separation geld gingen vragen. Maar nu zie ik dat die toch gratis in MPC3 zit? :D
Ok als je doorklikt komt er toch een melding dat je moet betalen.

Nou,,, de update is gelukt, maar met een omweggetje. De normale betalingen wouden niet, als ook een andere browser ook niet,,,,, maar ik kon hem mijzelf wel als een cadeautje sturen. Beetje vaag wellicht, en rolde er toevallig op op t Reddit forum. (Let wel op, dat je het cadeautje stuurt naar het account waar je je mpc ook op geregistreerd hebt)

Sorry ik heb geen oude projecten meer om dit uit te proberen..

Ok als je doorklikt komt er toch een melding dat je moet betalen.
Waar moet je voor betalen? En welke MPC hardware / Software heb je?

Voor zover ik weet is stemseparation gewoon gratis aanwezig in de MPC. Vandaar mijn vraag. :)

Ik heb nog even gecheckt wat betreft het wisselen van patterns en de onderbreking die plaats vindt. In OS 2.x gemaakte projecten die worden geladen hebben hier soms last van. Nog niet helemaal duidelijk waar het aan ligt. Het wisselen tussen patterns kan dus wel zonder onderbreking verlopen in 3.x als het in dit OS gemaakt is.

Track Mutes waren in OS3.x ineens niet meer per pattern maar global geworden. In 3.6 is dit in de Pattern Settings weer per pattern te selectern. Velen werkten op die manier een songopbouw uit, en is ook de makkelijste manier.. maar dat was dus allemaal weg in het nieuwe 3.x OS.

Laatst gewijzigd:
:stupidOw.. nu zie ik het. De optie is vanaf 2.15 aanwezig in het OS maar alleen als je het wilt gebruiken wordt gevraagd het te activeren. Dat zal het zijn..
Ik heb het echt nog nooit gebruikt.. dat is wel duidelijk :D

Laatst gewijzigd:
Voor zover ik weet is stemseparation gewoon gratis aanwezig in de MPC. Vandaar mijn vraag. :)

Ik heb nog even gecheckt wat betreft het wisselen van patterns en de onderbreking die plaats vindt. In OS 2.x gemaakte projecten die worden geladen hebben hier soms last van. Nog niet helemaal duidelijk waar het aan ligt. Het wisselen tussen patterns kan dus wel zonder onderbreking verlopen in 3.x als het in dit OS gemaakt is.

Track Mutes waren in OS3.x ineens niet meer per pattern maar global geworden. In 3.6 is dit in de Pattern Settings weer per pattern te selectern. Velen werkten op die manier een songopbouw uit, en is ook de makkelijste manier.. maar dat was dus allemaal weg in het nieuwe 3.x OS.
Goei nieuws dus, allemaal opgelost voor je projecten vanaf 3.6 dan :)

Ja die stem separation is betalend (zit onder het sample edit venster), en 10 euro is zeker niet veel geld maar het zit al ingebouwd in zoveel verschillende andere softwareprogrammas die ik heb, zoals NI Maschine, Serato sample, Koala sampler en Traktor en daar wordt er geen extra geld voor gevraagd. Ik maak momenteel beetje Boombap, dus bij het samplen van oude Jazz, Soul of Funk platen om mijn melodie te maken zou stem separation wel een handig hulpmiddel zijn.

Goei nieuws dus, allemaal opgelost voor je projecten vanaf 3.6 dan :)

Ja die stem separation is betalend (zit onder het sample edit venster), en 10 euro is zeker niet veel geld maar het zit al ingebouw in verschillende andere softwareprogrammas die ik heb, zoals NI Maschine, Serato sample, Koala sampler en Traktor en daar wordt er geen extra geld voor gevraagd. Ik maak momenteel beetje Boombap, dus bij het samplen van oude Jazz, Soul of Funk platen om mijn melodie te maken zou stem separation wel handig zijn.
Ik moet de eerste stem separation nog horen (van services die voor mij bereikbaar zijn dan) die lekker klinkt.
Bijna altijd is het 'in de mix' redelijk, maar als je het los hoort schrik je je dood.

Ik heb deze ooit met UVR5 gedaan. Wel handmatig wat rare bleedthrough van instrumenten en andere auditieve rariteiten verwijderd.. Galmpje erover.. :mega: Audio aan het begin van video is zoals het op YT staat..
Maar zoveel alternatieven hiervoor.. idd..

Ik moet de eerste stem separation nog horen (van services die voor mij bereikbaar zijn dan) die lekker klinkt.
Bijna altijd is het 'in de mix' redelijk, maar als je het los hoort schrik je je dood.
Ja maar de vraag is natuurlijk hoe hoog je verwachtingen liggen. Tot enkele jaren geleden was dit totaal ondenkbaar en dacht iedereen dat dit nooit zou kunnen.
Als je nu een vocal sample nodig hebt die een beat eronder heeft kan je die 2 heel makkelijk opsplitsen en ik vind de resultaten redelijk goed. Natuurlijk moet je bronmateriaal zo goed mogelijk zijn, mp3's probeer ik te vermijden. En zoals je zelf al zegt, in de mix is het echt ok. Als ik horns of rhodes sample van een oude plaat haal ik er de andere elemenen uit, maar ik chop dan die sample in kleine stukjes en maak er mijn eigen melodie mee met extra fx. Daarvoor werkt het perfect. De Stem separation van MPC heb ik echter nog nooit gehoord. Wel gelezen dat het algoritme voor de standalone MPC niet goed zou zijn omdat MPC niet genoeg power heeft om dit in realtime te verwerken. In de MPC software zou het veel beter zijn.

Ik heb deze ooit met UVR5 gedaan. Wel handmatig wat rare bleedthrough van instrumenten en andere auditieve rariteiten verwijderd.. Galmpje erover.. :mega: Audio aan het begin van video is zoals het op YT staat..
Maar zoveel alternatieven hiervoor.. idd..

Ja, echt indrukwekkend dat dit kan.
Ik heb af en toe losse tracks nodig en doe wel eens een poging op verschillende sites. Handig om partijtjes uit te zoeken. Maar ik vind het eigenlijk nooit echt goed (genoeg) klinken om te gebruiken.
Ik zal UVR5 ook eens gaan checken, want dit klinkt best ok.
Meestal zit er zo'n digitaal sausje overheen wat je er direct uithaalt en dat valt hier wel mee.

Ja maar de vraag is natuurlijk hoe hoog je verwachtingen liggen. Tot enkele jaren geleden was dit totaal ondenkbaar en dacht iedereen dat dit nooit zou kunnen.
Klopt, bizar dat dit kan sowieso.
Als je nu een vocal sample nodig hebt die een beat eronder heeft kan je die 2 heel makkelijk opsplitsen en ik vind de resultaten redelijk goed. Natuurlijk moet je bronmateriaal zo goed mogelijk zijn, mp3's probeer ik te vermijden. En zoals je zelf al zegt, in de mix is het echt ok. Als ik horns of rhodes sample van een oude plaat haal ik er de andere elemenen uit, maar ik chop dan die sample in kleine stukjes en maak er mijn eigen melodie mee met extra fx. Daarvoor werkt het perfect. De Stem separation van MPC heb ik echter nog nooit gehoord. Wel gelezen dat het algoritme voor de standalone MPC niet goed zou zijn omdat MPC niet genoeg power heeft om dit in realtime te verwerken. In de MPC software zou het veel beter zijn.
Ik heb het nu een paar keer gehoord op YT (MPC Stems van de Live 3) en ik had niet zoiets van : moet ik hebben. Beter dan in de 'gen 1 MPC' zat, maar nog steeds veel artifacts door de vocals heen
Het klinkt vast 'ok' als je het verstopt in de mix, maar nog wel een weg te gaan.
Het voorbeeld van Hazes hierboven klinkt trouwens beter dan ik voor elkaar heb gekregen, dus bronmateriaal en 'de techniek er achter' zal ook veel uitmaken.

Ja, echt indrukwekkend dat dit kan.
Ik heb af en toe losse tracks nodig en doe wel eens een poging op verschillende sites. Handig om partijtjes uit te zoeken. Maar ik vind het eigenlijk nooit echt goed (genoeg) klinken om te gebruiken.
Ik zal UVR5 ook eens gaan checken, want dit klinkt best ok.
Meestal zit er zo'n digitaal sausje overheen wat je er direct uithaalt en dat valt hier wel mee.
Het bronmateriaal is idd ook wel een beetje geluk hebben. Maar ik heb goeie resultaten met dit programma vandaar dat ik Stems in Akai nog niet heb gebruikt. En het mooie is dat dit toevallig ook gewoon nog eens gratis is. :)

Ik gebruik het ook veelal om stemmen uit muziek te filteren.. maar omgekeerd werkt ook natuurlijk. Zolang ik daar waar ooit zang zat maar invul met iets van geluid, valt het nauwelijks op. En het mooie is dat je de echte originele muziek hebt, dat maakt soms zo'n groot verschil. Laatst ook nog een mooi maar onbekend trackje aan mijn saxrepertoire toegevoegd. Ik kon er al niet eens goede muziek van vinden, laat staan een slechte instrumentale versie. Heel soms maakte ik nog weleens wat zelf.. maar die creativiteit hoef ik hierdoor ook nauwelijks meer uit de kast te trekken :D

OT: Ik ga een MPC III krijgen. Ik ben wel benieuwd naar de resultaten van Stems daarmee.. tenminste als het daar standaard inzit.

Back