Erica Synths PĒRKONS HD-01

Erica-Synths-Perkons-HD-OI.jpeg

Erica Synths PĒRKONS HD-01 gelekt​

Dit lijkt veel op een nieuwe drummachine. Analoog, digitaal of misschien hybride, geen idee. Op de interface kunnen we zien dat er 5 secties zijn die waarschijnlijk de verschillende drumgeluiden genereren. Elke voice-sectie heeft 8 speciale pots die verschillende instellingen bieden. Een daarvan is in ieder geval het volume.

Verder is er een visuele sequencer met 4 maten met klassieke TR-stijl knoppen en een potentiomenter aan elk uiteinde. Interessant is de rechterkant. Hier heb je een joystick, die we al kennen van het SYNTRX en Dada Noise System. Je kunt hier waarschijnlijk parameters aan toewijzen, ze on-the-fly maken of marco's opnemen.

Een drummachine met opneembare joystick klinkt als een waanzinnige combo. We wachten het af.

bron:

Update 14 september​

PERKONS HD-01 is instrument voor live-optredens en geluidsontwerp dat de grenzen tussen drummachine, synthesizer en drone-instrument wil doorbreken.

Functies:

- 4 hybride voices (digitale sound engine en analoge multimode filter met overdrive)
- 8 controls per voice
- Aanslaggevoelige trigger-ingangen voor drumpads
- Individuele voice-uitgangen
- Individuele sends en returns
- 64 kit en 64 pattern-geheugen + extra geheugen op de SD-kaart
- Ingebouwde analoge bucket brigade delay en optische compressor
- Modulatie LFO met morphing-golfvormen, faseverschuiving en 8 destinations
- 4 sporensequencer, 4 time divisions and 4 time multiplications per spoor
- Per-step ratchets en probilities
- 4 shuffle-algoritmen
- MIDI IN en MIDI OUT

Adviesprijs: 1650 EUR (excl. btw)
Releasedatum: in 2021

fabrikant:

video:

Laatst gewijzigd:
Oh, dat is wel top! Ik was al niet zo kapot van de ingebouwde hats/cymbal sounds en ook syncen van de delay is meer dan welkom. Lekker kerstcadeautje van Erica.

Laatst gewijzigd:

Gisterenavond domweg de 1.1.1 installed denkende dat t 1.2 was duh, nu is ie er.

Als je nu een vocal van pakweg 3 woorden apart als 3 samples gebruikt kan je elk woord dus onder elke step programmeren enkel niet samen. Work that motherfucker 😀

Ik heb de update ook gedaan maar nog geen samples ingeladen. Denk dat ik voor een 909, 707 en LinnDrum hihatje ga. Waarschijnlijk zo'n lekker aangedikte uit de Samples From Mars collectie.

Tip: als je je eigen samples erin zet, eerst normaliseren naar 0dB. De Samples From Mars waren in eerste instantie erg zacht. Nu helemaal lekker :okdan:

Nu ook als eurorack voice :)

Jup en het is echt een cool ding :)

wisten jullie dit (al)?

Scherm­afbeelding 2025-01-31 om 18.34.22.png

Zekers.Ik heb er een 909, 707 en Linn hihat sample uit mijn Samples from Mars collectie ingezet :)

Zekers.Ik heb er een 909, 707 en Linn hihat sample uit mijn Samples from Mars collectie ingezet :)
jaja maar dat is t niet: je kan meerdere geluiden per 'sample' doen en zo dus 'meer samples' hebben als je de wav zo maakt dat er meer in een wav zit qua samples.

jaja maar dat is t niet: je kan meerdere geluiden per 'sample' doen en zo dus 'meer samples' hebben als je de wav zo maakt dat er meer in een wav zit qua samples.
Oh, met dat startpunt ja. Dat heb ik inderdaad gezien, maar nog niets mee gedaan.

Staat geen prijs bij. Het is 1 April.. De gewone is al lang in productie en dan nu deze aanbieden,.

Haha, wel een hoop werk voor iets dat niet verkoopt! Ik mis nog de tape om het keyboard aan de Perkons vast te zetten.

Back