wat is een goede mono bassline synthesizer volgens jullie?

Als je toch voor een vintage bak wil gaan ; ik vind de Korg MS-10 nog steeds een bas-monster. Staat er eentje op MP voor €575,- (en nog eentje waar op geboden kan worden). Betrouwbare en goed te onderhouden synth (niet onbelangrijk bij zo'n oudje). Het keyboard is wel niet best natuurlijk, maar met een Kenton er tussen kun je een andere controller gebruiken en bv velocity patchen naar het patchpanel. Is een ander karakter dan de MS-20, veel dikker in het laag.
Inderdaad, dikker romiger dan een MS-20. dat hebben ze bij Korg wel goed gedaan, die verschillen tussen de MS-10, -20 en -50. Ik zou die 10 best wel weer eens willen hebben. Heerlen is alleen een beetje ver.

Als je toch voor een vintage bak wil gaan ; ik vind de Korg MS-10 nog steeds een bas-monster. Staat er eentje op MP voor €575,- (en nog eentje waar op geboden kan worden). Betrouwbare en goed te onderhouden synth (niet onbelangrijk bij zo'n oudje). Het keyboard is wel niet best natuurlijk, maar met een Kenton er tussen kun je een andere controller gebruiken en bv velocity patchen naar het patchpanel. Is een ander karakter dan de MS-20, veel dikker in het laag.

De MS-10 zit naar mijn idee nog redelijk laag qua prijs voor een vintage bak. OK hij is vrij simpel maar hij is wel modulair en alles wat er op zit klinkt goed.

ja ms10 is zeker de moment om te kopen, ik heb er ook een sinds dit jaar... Moest wel al 2 keer naar n tech omdat ie enkel noise spuwt maar brengt me dichter bij de sound van DAF dan de ms20 :)
(beetje later de ody gebruikt ipv de ms10 en dat was bingo)

Ik heb Mandragora (Engelse spacerock band) wel eens zien optreden met een MS10 prominent op de voorgrond, ik wist niet wat ik hoorde, zo vet. :D

Verrek, ik kom er nu pas achter dat er twee versies zijn van de MS-10: een zonder momentary switch en een met switch: . Niet dat ik die nou elke dag gebruik om m'n MS-20....

Is beetje vloeken in de hardware-kerk, maar op zich opmerkelijk/jammer dat Korg zelf nog geen software-MS-10 heeft uitgebracht... (vage notie dat er wel iets was voor tablet, maar 'k meen voor Win/VSTi nog niets te hebben gezien)

ms10 is ook n vergeten schaapje net zoals de ms50
Korg doet gewoon al deccenia lang t zelfde: de ms20 (filters) heruitbrengen in een of andere verpakking

Ik denk dat de wereld meer zit te wachten op een software MS-50. Een software MS-10 lijkt waarschijnlijk teveel op een software MS-20/IC35

Kan ik me iets bij voorstellen, die MS-50 'dringender'. Qua het door fabrikanten afgrazen van hun oude catalogus van wat moeten nu nou nog meer naar software omzetten zou die MS-10 er toch al wel bij hebben mogen gezeten, non? Of als Korg het niet zelf doet, wie weet is de B.-brand uit pure verveling al iets aan het voorbereiden in hardware...

Die clones van behringer zijn grappig maar de neutron heb je een stuk meer aan. Ja hij is lelijk maar op die van mij zit een overlay. Toch ga ik hem eruit doen maar dat is meer omdat ik weer eens wat anders wil. Beetje wisselen op zijn tijd zorgt weer voor nieuwe inspiratie.

Nog niet genoemd maar hoort absoluut in het rijtje geweldige Bass mono-synths 'De Crave': En KB-CV out naar LFO-RATE in, LFO-SQU out naar EXT-AUDIO in is je patch!

Laten we eerlijk zijn, als je 50 synths in 1 keer kan kopen dat hoef je ook geen behringer te kiezen. Andersom valt bij de meeste consumenten toch de keuze voor B. juist om er prijs. Ik heb sterk het vermoeden om niet voor B. te gaan niets met de sound te maken heeft maar meer omdat hij toch zijn investering wat op peil wil houden.

studio electronics se-1x nova of se-3x. Is mijn geheime wapen. Gebruik hem voor 90% van al mijn producties voor de bassline. Ik verkies hem bijna altijd boven mijn moog voyager xl.

thank me later.

Onlangs heb ik de Pioneer Toraiz AS-1 gekocht en ik was echt verrast door het geluid dat er uit het apparaat komt, de bass klinkt ook lekker vol. Deze ga ik ondanks de bekende tekortkomingen (ik zie ze niet echt), zeker voor langere tijd houden. In mijn beleving zijn geld meer dan waard!

As1 kan geen andere sound laden en midi sync houden, dacht ik. Vergeten of transpose wel lukt.
Mist verder een boel knoppen. Want onder de kap is enorm veel te tweaken…

Als ik m midi voer via maschine is t vast ok. En via de verkochte ob6 kan je zo onder de kap tweaken. Ik heb er nog geen een nummer gebruik van gemaakt en toch mag ie nog wat blijven. En dat is straf: want ik ben een pioneer hater. (Ex rodec denon technics Dj for life)

Weet je, ik heb weinig met presets. Ik gebruik een geluid, draai n knopje hier en daar. Klaar. Ik bewaar niks. Ik luister geen presets. Ik pruts wat, gebruik t. Klaar.

Motto:beter slecht zelf verzonnen dan goed gepikt.

Euh… tja en dat is net moeilijk…
Dus je hebt een punt, ik
Moet m
Eigenlijk er uit wippen of de
Presets tweaken 😂

Ach. Is onpopulair en klinkt prima. Wordt ooit nog n collector:)

Laatst gewijzigd:
ik ben bezig de sysex van de as1 the decoden en daarmee kan de Electra One de patches inlezen.
zo kun je alle parameters tweaken en je patches herladen.
ik vind de AS1 erg tof. een soort Pro One maar net iets anders.
vind die filter en amp decay en attack wel lomp. als je daar 1 keer aan draaid veranderd je hele patch en kun je moelijk terug.

Back