Wat zijn je favoriete YouTube-subscriptions voor synths?

OKey, dat interview wil ik ook ASAP zien,,

en tja, precies, alleen maar versie's die erna komen: Samples of Fairy Dust by Set Up System on WhoSampled
Het is deze:

Ik ken alleen deze "car stop" sample van roland, staat op de U-110 Sound Effects card, en verdere modules

Da's van mind penetration, Dreamland

Er staan nog 'Car' samples op de U110 card,, maar ik wil ook wel eens weten waar de sample van fairy dust vandaan komt,
Zou kunnen. Het klink als zoiets dergelijks. Hij zegt in de video dat hij de sample vertraagt. Dat kwam op mij in eerste instantie nogal triviaal over omdat je samples per definitie versneld of vertraagd afspeelt om chromatisch een melodietje te kunnen spelen op een sampler/ROMpler. Maar ik denk dat hij bedoelde dat hij het vertraagde tijdens het afspelen zoals je doet met een pitch wheel. Kan dat met de Roland U-110?

tja, bv de MC-909 kan een Pitch envelope doen, en dat bedoelde hij denk 'k,, een pitch envelope, zoals een filter en Amp envelope,
geen pitchbend recorded message denk 'k,,, alé, kweet ni,

kweet ni of de U-110 een pitch envelope heeft

Niet noodzakelijk mijn favorieten, maar denk ik nog niet genoemd en wel interessant:

Alex Thomas, een Engelse pro drummer die op youtube drums combineert met modulaire synths. Ik kwam het kanaal toevallig tegen toen ik zocht naar video's over een specifieke doepfer module. 217 subscribers tot nu toe (!?!).

Author and Punisher; deze gast maakt voor zijn werk medische apparatuur. Voor zijn live performances bouwt hij grote mechanische apparaten die hij gebruikt als midi triggers om zijn doom metal te spelen.

ik heb de "I am not interested" knop ondekt.
Nu geen last meer van Andre Huang, Bobeats, Tim Shoebridge en Rikcy Tinez.
Kleine tubers vind ik nog wel leuk maar met het huidige reclame beleid is de lol er voor mij bijna af.

ik heb sinds 2 maanden n abo zonder reclame, ben benieuwd of ik t heel erg ga merken als dat afloopt (want ik heb t niet verlengd)
Is veel te duur, zo'n abo, was enkel tof op reis omdat ik dan kon offline kijken op de ipad. En was na n maand vergeten te annuleren

Dit youtube kanaal van Reid Stefan is ook wel tof om te volgen.

Ik kende Dan Worral niet. Leuke tip Vink!

echt erg goed, hij doet ook dingen voor Fabfilter, dat merk je wel, maar is daar ook eerlik over.

verder down to earth, laat je ook vrij, geeft alleen zaken aan, heeft zelfspot... en humor..

dat maakt het voor mij zeer leerzaam, zonder sturing, en alleen voice over....

en hij weet veel, simpelweg.

Kush audio, Jexus, en Matt Johnson, Look mom no computer zijn voor mij de toppers
Once upon a synth is ook niet verkeerd.

Goed kanaal is pedal bored, over pedalen.

Ook een hekel aan Bobeats en die shoebridge figuur.

Ik kwam deze pas nog tegen, https://youtube.com/c/AnalogKitchen volgens mij al wel es op het forum genoemd zien worden maar niet in deze thread. Een nederlandse techno head met informatieve filmpjes.
Zijn er geen belgen op youtube? Ik heb al een paar kaaskoppen gepromoot hier, maar nu voel ik me schuldig naar onze zuiderburen! Ik ken volgens mij alleen Joranalogue, https://youtube.com/c/joranalogue

haha, hier n belg op youtube, ik post wel wat maar praat amper, en mijn filmpjes zijn enorm niche qua onderwerp.
Misschien worden mijn filmpjes in de toekomst intressanter voor n ruim publiek? Als ik niet te lui ben komt er mogelijk nog wel n vergelijkende tape delay video, en als ik ooit eens genoeg kennis heb wat meer hardware (denk: korg MS reeks in combi met hardware fx)

Heb ook al gedacht om eens een parodie te maken over mezelf... de koopzieke idioot die denkt dat ie kan jammen en de wereld aan zijn voeten ligt, f een fake video waar mijn vrouw of stiefdochter staat te knallen (terwijl de set fake is) om te zien hoeveel kijkers dat vangt.

Die kale kerel met veel over techno is n belg. Zijn kanaal is hier vast al meermaals voorbij gekomen.

Back