Lang geleden keek ik met plezier naar afleveringen van de tv-serie Derrick (Harry, hol schon mal den Wagen). Gelukkig kan ik nu de serie op Youtube nog eens bekijken. Er viel mij onlangs iets op. Oorspronkelijk was de ondersteunende muziek akoestisch van aard. Vakkundig gemaakt en goed van sfeer. Maar toen kreeg de componist een synthesizer te pakken. De begintune bleef hetzelfde, maar op momenten van vooral spanning zette hij de synthesizer in. Je kunt horen dat hij heel erg moest wennen, want het niveau is veel lager dan eerst. Of er werd een andere componist ingezet, maar dan nog was het niveau laag.
Ik weet niet vanaf welke aflevering de synth opdook, maar ik heb een voorbeeld van een vroege aflevering waarin je de synth hoort. De experts zullen ongetwijfeld horen wat voor synth. Deze aflevering is waarschijnlijk uit de tachtiger jaren. Frappant, hoe een vakkundig componist opeens afzakt naar een bedenkelijk niveau.
Ik weet niet vanaf welke aflevering de synth opdook, maar ik heb een voorbeeld van een vroege aflevering waarin je de synth hoort. De experts zullen ongetwijfeld horen wat voor synth. Deze aflevering is waarschijnlijk uit de tachtiger jaren. Frappant, hoe een vakkundig componist opeens afzakt naar een bedenkelijk niveau.
Maar Derrick en zijn team kennende zal dit wel allemaal tot een goed einde zijn gekomen..