Naast dat de elektonische gitaar oprecht niet bovenaan staat in mijn favoriete geluiden, vind ik het design van die gitaar gewoon niet tof. Is allemaal smaak, hè.
Wat vind dan je van deze ?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Naast dat de elektonische gitaar oprecht niet bovenaan staat in mijn favoriete geluiden, vind ik het design van die gitaar gewoon niet tof. Is allemaal smaak, hè.
Geinig, leuk om je aansteker mee aan te vullen!Wat vind dan je van deze ?Bekijk bijlage 3817655
Over die klankkleur gesproken. Vroeger werd muziek via LPs en singels verspreid. Als ik mij niet vergis, was het noodzakelijk om de groeven niet te veel te laten slingeren, omdat de naald anders in de volgende wenteling terechtkwam. Ik weet het niet zeker, maar waarschijnlijk was daar compressie voor nodig. Tegenwoordig is een betere dynamische diversiteit mogelijk, maar volgens mij gebruiken veel producers nog steeds compressie. Behalve misschien in sommige klassieke muziek.Er zitten hier wel wat oudjes maar waarom wordt er tegenwoordig vrijwel nooit meer iets geproduceerd met de specifiek eighties sound?
Heeft natuurlijk ook te maken met het gegeven dat het digitale tijdperk nog in de kinderschoenen stond maar je mag het ook wel zeggen als iets slecht klonk.
Tegenwoordig wordt vrijwel alles digitaal opgenomen maar heeft het wel een andere klankkleur dan wat je in de jaren 80 hoorde.
In de jaren 70 had je dan wel disco maar dat werd toen toch vooral analoog opgenomen met analoge synthesizers
)... Ik weet het niet zeker, maar waarschijnlijk was daar compressie voor nodig. Tegenwoordig is een betere dynamische diversiteit mogelijk, maar volgens mij gebruiken veel producers nog steeds compressie. Behalve misschien in sommige klassieke muziek.
Tegenwoordig is een betere dynamische diversiteit mogelijk, maar volgens mij gebruiken veel producers nog steeds compressie.
Ja, vooral in de reclame weten ze van wanten als het om compressie gaat en in moderne EDM en aanverwante stromingen weten ze er weg mee.Mits gedoseerd en goed gebruikt hoeft er niks mis mee te zijn, maar iedereen wil zo attenion-grabbing mogelijk (= luid) uit de hoek komen, dus ook bovenmatig gebruik zal er altijd wel blijven.

Een politieagent, de jaren '80, tadaa...
![]()
pilletje is niet nodig want uw smaak lijkt prima in orde. fuck de 80s. tuurlijk er is wel goede muziek uit die tijd.Dank God voor Acid House en het eind v/d jaren '80. Dank God voor de 90's, 00's, 10' en 20's. Dank de Heer voor de 60's en 70's. Maar de tachtiger jaren? Jij hebt goed aangegeven waarom dat een waardeloos kolere decennium is. Vergeten en uitsluiten.
P.S. Ik ga nu even mijn pilletje innemen.
Je vergeet de pantalon broek.. Opgekruld aan de onderkant en opgekruld aan de bovenkant 'de kuif om precies te zijn' en dan al die kleuren zou Frank Govers gezegd hebbenDe jaren '80 is naar mijn mening wel echt het decennium met de ergste dieptepunten. De hoogtepunten zijn enorm tof, maar de meest commerciële meuk uit de '90's vind ik nog 100x prettiger dan de meuk uit de jaren '80.
Dit is natuurlijk allemaal erg subjectief en ik heb gewoon een enorme zwak voor alles 90's. Maar jezus, man. 'Big hair', Journey, fluoriscerende beenwarmers, van die gitaren met zo'n driehoek eruit, snares met die gated reverb erop, überhaupt van die kuttige punchy jaren '80 'echte' drums, I'm your Venus your desire, Stock, Aitken & Waterman, die DX7 electronic bass, wat een BAGGER!

Het gekke is, als je door het 'foute' van deze track heen kan prikken, dan is ie best wel goed eigenlijk.Oef, dit is erg. Het komt wel erg dichtbij zo, de tachtiger jaren.

Erg ZZ Top achtig..maar das ook jaren 80Wat vind dan je van deze ?Bekijk bijlage 3817655