Jupiter x als vocoder

Vic

Soldeerprofeet
Heb de laatste tijd wat interesse in een Vocoder.

Zo kwam ik op youtube een filmpje tegen van Doctor-Mix :r waarin hij beweerd dat de Jupiter X zijn vp550 overbodig maakt.

Zijn er mensen die beiden hebben en daar wat kunnen van zeggen?

Hoe zit dat met die life time licence key voor de Vocoder in de Jupiter X
Als die Synth online moet of maar online kan dan komt deze nooit mijn studio in.

De vergelijking kan ik niet maken, dus daar zal ik niets over zeggen.
De vocoder zit standaard in de Jupiter-X.
Het is de Vocal Designer waar je een license key voor kunt kopen.

De Vocal Designer vind ik wel goed klinken en bruikbaar.
Tot nu toe heb ik alleen de presets nog maar beluisterd en bespeeld, maar daar zitten naar mijn mening goede en overtuigende klanken tussen.
Er valt ook veel aan te editen, maar daar ben ik dus nog niet an toegekomen.

Voor een lifetime key hoeft je synth niet online.

• Duimpje
Duimpjes: Vic
aaarghh, jammer, ik vindt die Jupiter x ander wel wat hebben. Ik vertrouw dat license key gedoe allemaal niet. die Vocal designer is wel wat ik wil maar dat is één of ander plugin.
Lijkt me softsynth/pc Cloud territorium. Niets voor mij.

Ga daar ver van wegblijven en een vp770 of zoiets zoeken.

Ik begrijp niet goed wat er niet aan te vertrouwen is.
Ik heb voor de JD-800 de license key aangeschaft en geïnstalleerd op de Jupiter en die draait het hele jaar al probleemloos.

Ik heb bij de modellen in zowel de Jupiter-X als de Fantom nooit een 'softsynth' gevoel eigenlijk.
Ik had gedacht veel gebruik te maken van Zenology (de software versie van Zen-Core), maar ik kan alles prima af op beide apparaten zelf.

Ik denk wel dat als het alleen om de vocal designer gaat er goedkopere oplossingen zijn te vinden.

aaarghh, jammer, ik vindt die Jupiter x ander wel wat hebben. Ik vertrouw dat license key gedoe allemaal niet. die Vocal designer is wel wat ik wil maar dat is één of ander plugin.

Geen enkel probleem,een kind kan de was doen.Je moet wel een account blijven hebben van de cloud en die is gratis.

Al aan de Behringer VC340 gedacht? €429 nieuw. Natuurlijk met Beh bouwkwaliteit en geen classic tank, maar los daarvan wel een mooi synthje.

Je vrouw zal mij vast een slechte invloed vinden, maar de Moog vocoder isnog nieuw te koop. Ik zeg maar zo: een stuk goedkoper dan de Sennheiser! :D

maar de Moog vocoder isnog nieuw te koop. Ik zeg maar zo: een stuk goedkoper dan de Sennheiser! :D
Wow, VSM201 op reverb voor slechts 16.594,70 Eurotjes. Ik wist niet dat vocoders ook al in de vintage waanzin beerput zaten.

Die moog 16ch Vocoder aan €6000 nieuw dat snap ik, kwaliteit kost wat en die mensen moeten ook eten. dit ding zal wel propvol analoge hardware zitten?

Dat zijn spullen voor de echte Vocoder aficionado's. niet voor een prutser zoals ik :D

De V-synth is ook op mn lijstje van coole pareltjes gekomen. daar zitten ook leuke vocal dingen in.

Je moet wel een account blijven hebben van de cloud en die is gratis.
Nope, niet gratis. Op de één of andere manier betaal je er dik voor. Niet dat daar iets mis mee is maar daar trappen we niet in.

De Sennheiser is trouwens één van de weinige apparaten die werkelijk altijd heel duur geweest is. Misschien geen 16k, maar die was altijd eentje in het rijtje van de GX1: heel weinig van gemaakt en nieuw zo duur dat enkel een paar artiesten hem hadden. Je kan er gewoon geen vinden die niet een "famous previous owner" had. Toen analoge synths nog heel betaalbaar waren, moest je er ook al duizenden voor neerleggen. Maar hij is ook redelijk waanzinnig qua kwaliteit en functies.

Goedkoop: In de JD-Xi zit ook een vocoder. Microkorg, MS2000...

Nope, niet gratis. Op de één of andere manier betaal je er dik voor. Niet dat daar iets mis mee is maar daar trappen we niet in.
Denk dat jij teveel in complottheorieën gelooft.De account is gratis.Je hebt er zelfs een zenology lite bij.De betaling begint bij core, enz.
Gelukkig nieuwjaarsdag.

Linksom of rechtsom betaal je ervoor want het moet terugverdiend worden. Als het niet expliciet in een abonnement zit, dan verdienen ze het terug door de plugins iets duurder te maken, de hardware iets duurder te maken, etc. Dat verwijt ik hun niet want zo moet ieder bedrijf werken (als ik een extra service voor de klant heb, vindt die ook altijd ergens haar weg naar de factuur of ik zou het niet doen).

Nu is dat op zich voor mij niet het grootste probleem. Ik heb gewoon graag iets fysiek in de hand waarvan ik weet dat het over 25 jaar nog kan werken, ook als het bedrijf overkop gaat, ook als ik een moederbord en harde schijf moet vervangen, ook als ik mijn wachtwoord kwijt ben etc.

Denk dat jij teveel in complottheorieën gelooft.
Verkoop technieken en strategieën is een betere omschrijving. Als je bij mij iets koopt zal er altijd wel iets "Gratis" aanhangen en nog een "korting" ook.
Mn winst is altijd vooraf bepaald en buiten het mooie praatje "gratis en korting" krijg je helemaal niets.

Allemaal niets mis mee, je krijgt op het einde een goed product aan een eerlijke prijs.

Als beiden koper en verkoper gelukkig zijn na een transactie dan zit er toekomst in.

• Duimpje
Duimpjes: Vic
Dit jaar bestaat Roland 50 jaar.
Vraag me af ze met iets groots aankomen?

Ben een uurtje op de Jupiter X gaan spelen bij BAX.
Dit is een synth die ik er graag zou willen maar ga wachten tot hij discontinued is en een paar jaar later een 2de hands kopen.

Ik gebruik vocoders niet zo veel, dus ben geen expert over goed/slecht klinkend, maar vind de vocoders in de jd-xi en Microkorg XL(+) beide zeer bruikbaar en veelzijdig. Die van de Microkorg XL is te editen, jd-xi weet ik niet.

Ik heb o.a. de EHX V256. Very nice! Ook de Microkorg (niet XL) die ook een heel bruikbare vocoder heeft.
Gisteren ging de nieuwe Casio CT-S1000V in première.
Helemaal geen Casio sound zoals we deze kennen van vroeger en heel stemprocessing gericht :P.

Cheers,
Exo. :mega:

Back