Launchpad vraagje

Grumble

Happy Nerding
Ik zit te kijken naar launchpads á la Novation Launchpads, maar ik heb graag een midi out op dat aan te schaffen ding.
Zijn er Launchpad achtige controllers met een din midi uitgang?

Je krijgt (koopt) de din verloopjes erbij.

Pro is boven mijn budget :erm:
Aangezien je een Launchpad met midi aansluitingen wilt ga ik ervan uit dat je em standalone wilt gebruiken.. (zie hieronder).
Als dat niet je doel is en je em als een DAW controller wilt gebruiken kun je beter een aparte midi interface gebruiken.. en voor de oude, eerste versie gaan..

Het is midi in en out dus ik heb 't idee dat je beide kanten op kan.
Ik vermoed dat deze niet zonder USB host kan werken. En een gemiddelde controller is geen USB host. Zo'n kabel werkt alleen vanaf een USB host (lees laptop of een controller die zelf een USB host is).

Wat je dan nodig hebt (wat ik er iig van begrijp) is een USB naar midi HOST.

Zeg maar zo iets. Waar je dan je controller op aansluit via USB en dan midi verder kunt.

Het is midi in en out dus ik heb 't idee dat je beide kanten op kan.

Midi to Host is iets anders. Werkt ook alleen maar op een apparaat als het Class Compliant midi is. Voor Novation moet je altijd weer iets installen..

Ok heb hier een bod op gedaan, is dat een goede die kan wat ik wil?

Attachments

• Screenshot_20220107-131943_Marktplaats.jpg
    Screenshot_20220107-131943_Marktplaats.jpg
    215,2 KB · Bekeken: 137
Ok heb hier een bod op gedaan
Dit is 'n Pro. Er zit midi in en out op via zo'n mini jack. Er horen verloopjes naar 'Din' bij te zitten van Novation.
is dat een goede die kan wat ik wil?

Maar wat verwacht je ervan? Je hebt alleen aangegeven dat er Midi aansluitingen op moeten zitten. Niet wat je ermee wil doen. :)

Zie mijn eerdere bericht hieronder bv.
Aangezien je een Launchpad met midi aansluitingen wilt ga ik ervan uit dat je em standalone wilt gebruiken.. (zie hieronder).
Als dat niet je doel is en je em als een DAW controller wilt gebruiken kun je beter een aparte midi interface gebruiken.. en voor de oude, eerste versie gaan..

Ja, ik wil hem stand allone gebruiken ( geen idee hoe, maar dat vogel ik wel uit)
Ik heb nog wat verloop kabeltjes liggen van een kleine midi connector naar 180° DIN.

Back