Launchpad vraagje

Die heb je niet nodig dan. Want de launchpad heeft USB.
Misschien bedoeld de TS in geval van de Launchpad gebruiken in een DAW en midi out naar external gear? Dan is een (extra) midi interface handig. Maar de midi aansluitingen in de Launchpad Pro zijn in een DAW ook vast te gebruiken. :)

Misschien bedoeld de TS in geval van de Launchpad gebruiken in een DAW en midi out naar external gear? Dan is een (extra) midi interface handig. Maar de midi aansluitingen in de Launchpad Pro zijn in een DAW ook vast te gebruiken. :)
Ook mogelijk idd. Elkaar 100% begrijpen via tekst is niet altijd eenvoudig :)

Ik heb een hele nette Launchpad Pro gekocht op mp voor 85€.
Nu dat ding leren bedienen, met en zonder DAW (Ableton Live).
In één ding heb ik me wel vergist: er zit geen sequencer in, die zit alleen in de MK3 :stupid
Dus ik zal óf een DAW moeten gebruiken óf hardware met een ingebouwde sequencer…

Standaard OS heeft geen sequencer maar er zijn tal van mogelijkheden om er een creatief OS met sequencer in te draaien..

En er is nog een nieuwere versie die 32 tracks doet dacht ik..

Ik heb een hele nette Launchpad Pro gekocht op mp voor 85€.
Nu dat ding leren bedienen, met en zonder DAW (Ableton Live).
In één ding heb ik me wel vergist: er zit geen sequencer in, die zit alleen in de MK3 :stupid
Dus ik zal óf een DAW moeten gebruiken óf hardware met een ingebouwde sequencer…

Ik zou LaunchpadPro95 gebruiken, doe ik ook met een Launchpad-S...
Die Pro mk1 is nog een stukkie handiger want daar kan je met de shift knop direct de clip selecteren die je wil editten..

Het is echt super geavanceerd.. maar het duurt een tijd voordat je alles door hebt..

Je hebt dan een erg uitgebreide sequencers:
- drum-stepsequencer
- multi note step sequencer
- melodic stepsequencer
En je kan natuurlijk realtime inspelen, en er is note repeat functie..

En handige funties als 4 x Device Locks: een Device koppelen aan je launchpad (bijv 8 macro's) en die met 1 druk op de knop besturen.. Of je kan je step sequencer locken aan 1 bepaalde clip, of aan clips in een bepaalde track.

De melodic stepsequencer vvind ik onhandig maar die kan je in de settings file uit zetten..

Laatst gewijzigd:
Back