Portable setups - laat'em zien dan!

Oh.. Korg had ook nog die vouw-nanokey.. geen accu maar USB met een powerbankje dan wellicht.. Losse TRS out.. maar niet alles is compatible met elkaar begreep ik laatst..

Wel prijzig maar deze heeft een losse midi out en 'n accu.. Synido TempoKEY W25 MIDI Keyboard Controller Wireless Bluetooth
Een ander idee is misschien om zo'n USB splitter voor een laadkabel te gebruiken.. en 'n powerbank. Maar idd, aardig wat spaghetti.. *D

Een MPC 3 is idd super op dit gebied. Midi host en pakt zo'n beetje alles wat midi uitstuurt.. Ik speelde er gisteren redelijk wat uur op. CME X key ingeplugd. Kwam er later pas achter dat de lader er niet in zat en daarna nog meer dan 40% over. Ook nogeens onboard speakers die best goed klinken. :)
Die Synido ziet we wel super handig uit. Ongeveer met zo groot als mijn Novation Launchkey Mini. Nu even wat reviews opzoeken.

Ik had al wat reviews gelezen van die korg minikeyboards maar afgehaakt door een laar negatieve recensies over de bouwkwaliteit.

Mijn setup voor live spelen. En op vakantie neem ik dit ook wel mee. Die rockboard is een uitkomst, had ik veel eerder moeten doen.
Sluit het aan op twee roland cube30 boxjes, of een kleine Roland op batterijen. Of een koptelefoon.

Draagtassen.jpeg
Setup.jpeg

Gebruik je de midi-out van de Xsynth niet op de MPC sample? Dat leek me nu juist het handige aan dit ding. Het allercompactste, en daarbij bespeelbare, midi klavier.. met midi out. :)

Laatst gewijzigd:
Ja, afhankelijk van wat ik wil zal ik het omprikken. Ben nog even aan het kijken wat allemaal mogelijk en handig is. Het lijkt erop dat de XSynth geen MIDI Through kan dus MPC > XSynth > S-1 lussen leidt helaas niet tot spelende S-1 sequencer als ik op de start van de MPC druk. Audiorouting werkt wel helemaal goed zo.

Misschien is een iPad met AUM ook een handige schakel in deze chain, mede omdat de Xsynth audiointerface is. Met AUM kan je midi routen maar ook audio. Erg handig appje en was niet heel duur. Maar goed, je sleept wel steeds meer mee ook zo. Eigenlijk is een iPad en de Xsynth alleen al super compleet.. maar die MPC sample doet ook USB audio toch? Juist daarom misschien..

Ik vind iPads zo zaaddodend saai voor muziek, dan gebruik ik liever gewoon mijn laptop. Dat ga ik ook wel doen, zeker voor opnemen, maar ik wil eerst kijken hoe ver ik kom met een minimale setup als dit. Het hoeft niet per se alles op ieder moment te kunnen.

Je moet om beiden aan te sturen dan weer 'n 'THRU' boxje hebben. Maar die hebben allemaal van die 5 pin DIN midi pluggen en worden dan zo log. Volgens mij split je dat in AUM heel gemakkelijk.. Je hoeft er natuurlijk geen muziek mee te maken. :D
Ik ken de MPC Sample niet en wat ie uitstuurt over USB C maar dacht wel dat ik iemand een iPad APP (Korg Gadget) ermee zag starten. En je kan er natuurlijk heel gemakkelijk die Xsynth mee aansturen.

Keek net nog even of er misschien al 'n THRU boxje is in TRS mini formaat. Vond deze: Midi Thru | ST Modular

• Duimpje
Duimpjes: Nap
Wat betreft kleinere synthjes.. Ik vind die S1 wel leuk ook. Stuurt die ook midi uit eigenlijk als je de toetsjes speelt? Dat maakt em wel helemaal multi functioneel.. maar wel klein. Werkt ook een beetje als de TB3 zag ik. Potje waarmee je de step selecteert.

Mijn kleinste syntjes die ik kocht waren deze hieronder. Die NTS-1 heeft echt een super mooie reverb ook. De Micromonsta meet nog geen 160mm breed. Smaller dan de S1. Wel 'n paar milimeter dieper. Ik heb een heel leger mini synthjes gekocht tijdens lockdown.. Het doel was om een koffer te maken waar wat apparaatjes in kwamen maar ik had zoveel dat ik niet kon kiezen. :dubbel: En je moet ook nog een mixer hebben dan. Dacht aan zo'n 1010 bluebox daarvoor. Maar hoorde ook de horror verhalen over de groundnoise hum..

3827699

Laatst gewijzigd:
Past in mijn broekzak...

Attachments

• DSCN2561.JPG
    DSCN2561.JPG
    114,3 KB · Bekeken: 24
De portable sound design setup voor Trips, Tuin & Trein.

Als ik volledige tracks wil maken tijdens een vakantie mis ik meestal mijn studio toch teveel, dus ik hou 't maar bij sound design en patches fabriceren. Mijn vakanties zijn sowieso meestal vrij actief, dus weinig tijd om complete tracks te gaan produceren. Eerdere mobiele setups bleven grotendeels ongebruikt, en de helft van de tijd was ik nog dingen aan het configureren.

IMG_0113.JPG

• Duimpje
Duimpjes: Nap
Back