Gevaren van een omweggetje?

ProgHead

Gepokt en gemazeld
Zijn er speciale problemen te verwachten als je een signaal vanuit je modular naar een extern apparaat stuurt en dan vanuit dat externe apparaat weer een signaal terug je modular in stuurt? Ik begrijp dat de signaalniveaus waarop de modular en het externe apparaat werken vergelijkbaar moeten zijn, maar is er nog meer om rekening mee te houden?

Eerste en enige dat dan verder nog in gedachten komt is de kans op het maken van een aardlus... die al dan niet merkbaar is (brom), afhankelijk vh soort signalen en 'overige omstandigheden'

Ik ga met "braided eurorack patch cables" werken en de voeding van mijn modular is zo te zien niet geaard, is een eventueel aardlusprobleem daarmee ondervangen?

Aardlussen kunnen inderdaad 'makkelijker' gemaakt worden bij geaarde apparaten, maar ook bij 'ongeaard' is het zeer goed mogelijk er eentje of meerdere op te lopen.

Zodra je 'heen' en 'terug' gaat met signalen (met ook elk een 'aarde'/'massa'/'de min' draad) tussen twee apparaten kun je al een aardlus maken,
zelfs als allebei die apparaten batterijgevoed zijn en samen los in de lucht zweven.

Back