Waar zijn alle cd's en LP's gebleven?

Jawel je kan daar precies zien hoeveel stuks er van een exemplaar verkocht zijn en voor welke prijs tot 4 jaar terug. Moet je er alleen wel eerst een account aanmaken

Als je met een account inderdaad kunt zien welke platen er voor hoeveel verkocht zijn (en niet slechts aangeboden) verandert dat de zaak. Waar staat die optie op de Discogs site te lezen?

Ik heb nog LP's en CD's, vraag me echter af wat ik er mee moet, ik heb al jaren geen CD speler of Platenspeler meer. Toch maar eens kijken of ik ze op MP kwijt kan.
Stuur me maar een DM 😀 Altijd geïnteresseerd in goede cd's.

Ik vind bewust een album opzetten echt een ander gevoel geven, dan Spotify aanzwengelen. CD'tje uitzoeken, en van begint tot eind luisteren zonder een telefoon in de buurt te hebben bevalt me heel goed.

Op albumjacht gaan is trouwens ook leuk. Ik vond gisteren bij de Kringloop cd's van The Chemical Brothers en Gotan Project, voor 2,50 elk. En laatst in Deventer een album van Zero 7 voor een euro. Dan is mijn dag weer goed.

Stuur me maar een DM 😀 Altijd geïnteresseerd in goede cd's.

Ik vind bewust een album opzetten echt een ander gevoel geven, dan Spotify aanzwengelen. CD'tje uitzoeken, en van begint tot eind luisteren zonder een telefoon in de buurt te hebben bevalt me heel goed.

Op albumjacht gaan is trouwens ook leuk. Ik vond gisteren bij de Kringloop cd's van The Chemical Brothers en Gotan Project, voor 2,50 elk. En laatst in Deventer een album van Zero 7 voor een euro. Dan is mijn dag weer goed.
Ik weet niet of je er van houdt, het is vrijwel allemaal hardrock, metal en Progressive rock. Ik maak dan wel Techno style maar er gaat bij mij niks boven stevige gitaren als luistervoer.

Ik heb alles nog, en koop een a twee keer per jaar wat vinyl, voor albums die ik echt top vindt. Zowel CD als vinyl draai ik nog wel. Spotify gebruik ik veel om muziek te luisteren en te vinden, maar ik mis toch altiijd 'iets', een emotionele binding of zo. Albums op vinyl heb ik 'echt' of zo, en, als het een goede persing is, klinken heerlijk op m'n hifi set.

Albums op vinyl heb ik 'echt' of zo, en, als het een goede persing is, klinken heerlijk op m'n hifi set.
Een goede hifi-set is ook leuk, ja 👍 Heb zelf een Rotel-versterker en B&W-speakers. Van de week bij een audiofiel ook een nieuwe - ouderwetse - CD-speler gekocht. Hij had er 5 voor me geselecteerd en duidde met engelengeduld de verschillen. Ik hoorde het nauwelijks, maar het was wel heel leuk 😀 Misschien hoort dat ook wel bij dat 'iets'.

Vinyl heb ik al jaaaaaren geleden allemaal naar de kringloop gebracht. CD's staan nog in de kast, maar ik koop niets meer bij en draai ze ook niet. Heb niet eens werkende audio in de woonkamer:)

Nou,
Even een vraag uit nieuwsgierigheid.

Ik koop de laatste tijd weer fanatiek cd'tjes en die vind ik bij Kringloopwinkels en muziekwinkels. Daar staan er dan een enkele honderden, maar er moeten er nog veel en veel meer zijn in de wereld. Wat is daarmee gebeurd? Staan die bij mensen op zolder? Ergens in een verlaten magazijn? Of gooiden mensen die gewoon weg?

Vinyl kun je volgens mij omsmelten, toch? Maar wat doe je met oude cd's? En wat deden platenmaatschappijen vroeger als een album hopeloos flopte en ze er al honderdduizenden van geperst hadden?

Ik vroeg het me zomaar even af 😁
ik heb nog heel veel vinyl en cd's die ik uit luiheid weinig draai. Van platenmaatschappijen weet ik het niet. Ik ken wel iemand die een geflopte maxi uitbracht en nog dozenvol op zijn eigen zolder heeft staan. Verder moet je de verzamelaars niet onderschatten, er zijn massa's mensen met muren vol LP's . Ik ken er een zooitje. Het viel me op dat je trouwens nog weinig mazzel hebt bij kringlopen en rommelmarkten, in de jaren 90 toen men cd's ging kopen waren rommelmarkten goudmijnen.

Ik weet niet of je er van houdt, het is vrijwel allemaal hardrock, metal en Progressive rock. Ik maak dan wel Techno style maar er gaat bij mij niks boven stevige gitaren als luistervoer.

Daar is nog best belangstelling voor. In de Kringloop komt zulk spul helaas zelden meer langs, dat zit allemaal vast bij de handelaars en de diehard fans. Wat bombario niet wil zou je ook hier op onze eigen Marktplaats kunnen proberen (als CD's mogen tenminste).

Ik ben net klaar met al mijn LP's in beschermhoesjes (rond de hoes) te stoppen. Het houdt je van straat. Ik draai met dit beestje:

2a.jpg

Ondertussen wel met betere elementen dan die DJ banaanspijkers hoor. :)

Vet! Waarom heeft die 2 elementen? Is dit een dubplate snijder geweest?
Ik heb zelf een Denon DL103 en een DIY preamp met 2 Luhndal transformers erin.
In de preamp heb ik ook een headphone amp gebouwd en een rete stabiele voeding.
Mijn Platenspeler is gewoon een Sl1200 maar met een vloeistof gedempt arm.

Ik heb wel eens gelezen dat een externe voeding voor de sl1200 zou helpen. Maar ik hoor nu helemaal heen noise van de motor.
Ook niet als ik mijn versterker helemaal opendraai.

Heel misschien nog een shield voor om de 103 heen.

Anyhow het vinyl heb ik allemaal gekocht.
En als we dan geen stroom meer hebben en internet ga ik lekker met mijn vingers plaatjes draaien en naar het element luisteren :-)

Een SL1200 is niet "gewoon" een platenspeler hoor. Indien niet versleten, met een goed element en goed afgesteld, een zeer capabele speler. Samen met een 103 en een goede preamp zeker geen straf!

Mijn draaitafel is een modulair concept voor mensen die graag experimenteren met verschillende armen en loopwerken, zonder daarbij telkens een nieuwe draaitafel te moeten bouwen of met een hoop schijnbaar bouwafval in hun woonkamer te moeten zitten. Je kan armen en loopwerken in een paar minuten omwisselen eens je een baseplate voorbereid hebt. Je moet daarbij niet al te precies werken met de plaatsing van de arm, omdat dit in de draaitafel nog regelbaar is dankzij de rails.

Ik heb er 2 armen op staan waarbij 1 dient voor het "dagelijkse werk", dus gewoon lekker platen draaien. De tweede heeft dan een heel speciaal element wat enkel gebruikt wordt als het stil in huis is en er met volledige aandacht naar de muziek geluisterd wordt. Je kan het bv ook gebruiken als je één arm/element combi gebruikt die meer geschikt is voor de ene muzieksoort, en de andere voor een heel andere soort. Duidelijk voorbeeld: een stokoud mono element voor 78 toeren platen en dan een modern iets in de andere arm. Subtieler voorbeeld: DJ banaan voor je houseplaten, en verfijnd MC element voor je moeilijke jazz.

Die derde arm in het midden is een stofborstel. :)

Komend jaar ga ik zoveel mogelijk rommelmarkten doen, want dit is de tijd om CD's in te kopen als je ze nog draait en muziekliefhebber bent. Nu doen veel mensen hun collectie van de hand en zijn de prijzen laag omdat er geen hype en weinig verzamelaars zijn. Ik doe het niet als investering maar voor de muziek. Dus ik vraag mezelf altijd wel weer af: ga ik het ook werkelijk draaien? Want anders staat het ook maar stof te vangen in de kast. Afgelopen jaar toch al leuke vangsten kunnen doen. Ook iets minder courant spul (geen top 10 hits): War on Drugs, Mark Knopfler & Emmylou Harris... leuke aanwinsten in mijn collectie voor een eurootje per stuk.

Ik draai nog wel cd’s, maar koop ze niet meer. Meestal Oxygene of Equinoxe die gewoon in de stereo zit en die met letterlijk 1 druk op de knop aan staat. Als ik iets vanuit iPad uit apple music wil spelen moet ik dat ding eerst aan de stereo hangen en een paar klikken doorlopen. Enige punt met cd’s is dat ze vaak skippen, zelfs op een nog vrij nieuw Denon microsetje dat ik in woonkamer gebruik. Of het die cd-speler daarin is slecht, of de cd’s zelf. Af en toe draai ik wel een vinyl, maar het is eigenlijk teveel gedoe. Ik zal er geen meer bij kopen.

Als je CD's skippen is er een probleem met je CD, je speler, of beiden. Een propere CD zonder significante krassen en een goed werkende speler (hoeft geen high end te zijn) zou een volledig album zonder 1 skip moeten door kunnen komen.

Een CD met schade kan een heel andere ervaring w-w-w-w-w-w-w-wo-wo-wow-wo-wo-wo-wo-ord-ord-ord-ord-orden.

Ik heb nooit een grote vinylcollectie gehad, maar wel leuke dingen... Pan Sonic, Autechre, dat soort spul. Die heb ik een paar jaar geleden aan een vriend van me gegeven die nog wel steeds een platenspeler had. Mijn cd's, dat waren er een stuk meer, zijn na talloze verhuizingen voor een deel verdwenen, en de rest heb ik een tijd geleden in de kliko gedaan.

Een goede hifi-set is ook leuk, ja 👍 Heb zelf een Rotel-versterker en B&W-speakers. Van de week bij een audiofiel ook een nieuwe - ouderwetse - CD-speler gekocht. Hij had er 5 voor me geselecteerd en duidde met engelengeduld de verschillen. Ik hoorde het nauwelijks, maar het was wel heel leuk 😀 Misschien hoort dat ook wel bij dat 'iets'.
Hier ook B&W, deze zomer een nieuwe set gekocht. Echt een top update, sommige albums worden een hele nieuwe ervaring, echt genieten.

Hij had er 5 voor me geselecteerd en duidde met engelengeduld de verschillen. Ik hoorde het nauwelijks, maar het was wel heel leuk 😀 Misschien hoort dat ook wel bij dat 'iets'.
Zij die het niet horen maar het toch geloven.. :D

Een onafhankelijk onderzoek is ook altijd leuk.. Matrix HiFi --> Blind testing high end full equipments
maar er zit meer tussen je oren dan je denkt.. sommige mensen kunnen uren uitweiden over details, over hoe het geluid echt loskomt van de speakers en nog veel meer subjectieve belevingen.

Ik heb luidsprekers altijd wel belangrijk gevonden. Had eind 80's begin 90's 'n setje Spendor BC1 speakers. Klonken echt super.. tot één van de woofers het begaf. Daarna 'n setje Yamaha NS10 gehad als huiskamer box en voor wat muziek maken.. ik had ze weleens in een studio gezien en dacht dan moet het wel goed zijn. :D

Tegenwoordig is het gewoon muziek draaien op de studio monitoren of op mijn setje voor live.. (op een beschaafd volume uiteraard.. *D)

Laatst gewijzigd:
De meeste van mijn cd's staan in een paar dozen in de box, tot het moment dat het gevoel dat ze teveel ruimte innemen wordt overheerst door het gevoel dat het zonde is om weg te doen.
In mijn studio heb ik een rijtje met cd's van ABBA, Jarre, Vangelis en Fay Lovsky omdat die me dierbaarder zijn.
Mijn collectie LP's was niet erg indrukwekkend, maar een paar heb ik bewaard vanwege de hoes. Ooit komen die misschien nog eens aan de muur als decoratie.

Zaterdag as ga ik verhuizen naar Apeldoorn en de cd's (zo'n 200) moet ik uitzoeken; een klein deel gaat naar de kringloop en de rest gaat mee.
M'n lp's (ongeeveer 400) heb ik zo'n 15 jaar terug al verkocht voor een euro per album, daar zat heel wat goeds tussen voor de liefhebber en verzamelaar want ik had indertijd veel belangrijke albums uit de muziekgeschiedenis gekocht en altijd op goede draaitafels gedraaid.
Voorbeelden van wat er tussen zat; de eerste 3 van Nendrix, Beatles van Revolver, Rubber Soul en sgt Pepper, Stones; Beggars Banguet, Stickey Fingers, Let it Bleed, Exile on Main Street, alles van Traffic, Steely Dan en Joni Mitchell en andere bekende of belangrijke albums van allerlei bands zoals EW & F, Supertramp, Gino Vanelli en ander heel veel seventies spul, Eagles, Steve Miller, Allman Brothers enz maar ook jazz, funk en soul (Innervisions bijv) en symfonisch werk veel Moody Blues, Pink Floyd, Kayak, Camel en ook belangrijke hardrock uit de seventies, heel breed wel dus.
De handelaar die bij mij thuis kwam die zei dat toen ze mijn verzameling zag en de conditie dat ze bij andere verkopers altijd hoopte dat ze ook zo iets zou tegenkomen, die kreeg een leuke aanvulling voor haar platenwinkeltje.

Ik heb nog steeds een buizenversterkertje met Maqnat speakers en een cd speler en nog eentje die op zolder in de doos staat en nog een Pioneer 3 kops cassettedeck nieuw in de doos ook op zolder.
Ik ben lui dus ik heb m'n meest gespeelde muziek op mp3 gezet en speel op die manier af.
De tijd dat ik (heel) veel geld uitgaf aan hifi ligt al een tijd terug, indertijd heb ik verschillende goede sets gehad t/m een paar van die magnetostaten van Magnepan dei bijna net zo groot als een deur waren en verschillende draaitafels met MC elementen en tangentiale armen enz.

Laatst gewijzigd:
Back