Waar zijn alle cd's en LP's gebleven?

Ik heb een album op vinyl gekocht van een of andere harp hippie die ik onlangs live zag en dat schijnt onder klassiek te vallen.

Heel soms is een cover beter dan het origineel, maar niet vaak. Voorbeeld:

(Zou wellicht wel aardig zijn om daar een apart topic over te openen...? ;-) )

Maar ik denk dat deze uitvoering wel bekender is dan het origineel van destijds.
Is dat zo, ik begin oud te worden want ik had die nieuwere versie nog nooit gehoord. :D
Maar ik luister al jaren geen radio meer, dat scheelt ook alleen via youtube kom ik soms nieuwe dingen tegen.

(Zou wellicht wel aardig zijn om daar een apart topic over te openen...? ;-) )
Maak er maar een draadje over, leuk toch?

Pete Namlook's Fax label
Bieden

Geweldige Namlook Fax collectie. Gaat niet weg voor Kringloop prijzen.
Ik heb de vinyl reissues van Silent, Air en Fires of Ork. De rest moet ik maar streamen ofzo.

Die van mij (platen :D) liggen allemaal bij mijn ouders... Ik moet daar nu ruimen. Heb ooit een partij overgenomen omdat er veel Disco in zat. Begin90's. Daar gingen mijn maatje en ik dan van sampelen.. ook wel dingen nieuw en er zat een tweedehands platenwinkel in de buurt.. ook te gekke dingen gescoord toen.

Ik denk dat de onderstaande in de aangekochte collectie zat.. ik wist niet dat ik die had. Kende het toen niet eens.. :D
3 dozen resten ga ik de komende dagen bekijken, of er nog wat tussenzit wat me nu meer zegt. :engel:

Ik heb wel ruimte om het te stallen maar of ik het echt vaak ga draaien...?. Misschien eerst maar eens een knappe platenspeler.. :)

20260202_182205.jpg

Is er ook zo’n topic over cassettebandjes?
Iemand interesse in meer dan honderd stuks vol met jaren 60-70-80-90 muziek? Veel obscuur, ook Zappa, Beefheart, King Crimson Projeckt, funk, jazz, punk, blues. Daar komen doe Spotify algoritmes nooit op!Gratis en voor niks op te halen in Utrecht. Je kan ze natuurlijk ook gebruiken om overheen op te nemen.

Over CDs gesproken: die dozen met kopietjes heb ik ook nog staan (ook 100+). Ben je gelijk klaar voor een jaar non-stop ongehoord goede muziek!

De verzameling is van een overleden vriend die destijds zo’n beetje de helft van mijn CD verzameling en die van een NOG grotere verzameling van iemand anders gekopieerd heeft. Uiteraard allemaal duurbetaalde CDs uit de winkel he. De geluidskwaliteit van commerciële cassettes was vaak een stuk minder btw. En probeer maar eens een cassette versie van King Crimson Projeckt 3 live in Shithole Gulch te vinden (die MOET je hebben!).
Je kan het ook op de Puisterij proberen (weinig kans) als je toch lol hebt in muzikanten naaien.
Overigens kan wel zeggen dat ik nu niet zo’n CD bibliotheek zou hebben als ik vroeger niet zoveel muziek ontdekt zou hebben via het cassettebandjescircus. Zelfde geldt voor CD kopietjes.

Die King Crimson heb ik inderdaad niet. :D

In mijn middelbare schooltijd gingen er nogal wat gekopieerde CD's rond, zo heb ik ook veel ontdekt. De huidige CD collectie is wel puur. Geen kwade Lars Ulrich aan mijn deur! Ik heb ook een hoop officiële cassettes, bij elkaar verzameld wanneer ik er tegenaan liep voor een paar centjes.

Back