Waar zijn alle cd's en LP's gebleven?

... in het Chinees te kunnen lezen.

Het leren van Chinees was niet het eerste waar ik aan dacht als je iets nieuws wil gaan doen. :D

Ik heb hard moeten werken voor mijn platen/ cassettes /cd collectie.

Ja, precies dat: mijn platen zijn een tastbare beloning voor m'n arbeid.

Het harde werken in die tijd was natuurlijk vooral leuk voor de platenbazen. Mooi dat je nu nog een collectie hebt van platen, maar die platenbazen en hun erfgenamen vinden het nog leuker dat zij mede dankzij jouw arbeid een grote villa hebben met zwembad, een dikke auto, vijf keer per jaar met vakantie kunnen en noem maar op.

Het harde werken in die tijd was natuurlijk vooral leuk voor de platenbazen. Mooi dat je nu nog een collectie hebt van platen, maar die platenbazen en hun erfgenamen vinden het nog leuker dat zij mede dankzij jouw arbeid een grote villa hebben met zwembad, een dikke auto, vijf keer per jaar met vakantie kunnen en noem maar op.

Daarom heb ik me ook nooit een moment schuldig gevoeld over de tijd dat ik heel Napster leegtrok.

Het leren van Chinees was niet het eerste waar ik aan dacht als je iets nieuws wil gaan doen. :D

Ik heb een tijdje bij de audio afdeling gewerkt van een landelijke bibliotheekinstelling en daar was een collega die voorheen in de (nl) muziekbusiness werkte. Verhalen gehoord over luxe feesten daar. Maar is het niet zo dat toen de artiesten meer ontvingen dan nu van de streamingsdiensten zoals Spotify. Meen dat Rick Beato op YT daar het een en ander over te vertellen heeft.

Er zijn meters boeken volgeschreven over misstanden in de muziekindustrie en succesvolle muzikanten die amper een cent gezien hebben van hun werk omdat ze een of ander wurgcontract hadden getekend of simpelweg zijn opgelicht. Dat de artiest centraal staat is vandaag de dag nog net zo lachwekkend als dat het 50 jaar geleden was.

Dat de artiest centraal staat is vandaag de dag nog net zo lachwekkend als dat het 50 jaar geleden was.

Het heet niet voor niets muziek 'industrie'. Willem van Kooten alias Joost den Draaijer is ook zo'n voorbeeld, vroeger op dat Veronica-schip. Liet hij aanstormende artiesten op Radio Veronica optreden, maar vlak voor ze live gingen moesten ze nog wel even een krabbeltje zetten. Eigende hij zich gewoon een deel van de rechten toe, op zijn Trumps. Laat nu heel toevallig zijn zoon de oprichter van Spinnin' Records zijn. Jong geleerd enzo...

Ben even benieuwd omdat ik de indruk heb dat liefhebbers van klassiek (vanwege de betere geluidsweergave) massaal op CD zijn overgeschakeld.

Ben even benieuwd omdat ik de indruk heb dat liefhebbers van klassiek (vanwege de betere geluidsweergave) massaal op CD zijn overgeschakeld.

Soms luister ik wel 'ns naar een Duitse zender die klassiek doet. Inderdaad best veel muziek die op plaat (of tape) waarschijnlijk niet echt goed klinkt, vaak zijn er hele zachte passages en tikken, kraakjes en ruis zullen dat bederven.

Bij mijn klassieke lp's zit er op het eerste zicht niks waardevol. Nog even checken, want ik heb ergens ook een hoes met porceleinen figuurtje herinner ik me...

Back