Ik lees mijn manuals wel van de iPad om praktische redenen - al is het maar omdat je bijna amper nog papieren manuals krijgt, of dat deze verouderen bij de eerstvolgende firmware update. Maar lezen van papier heeft nog altijd mijn zeer zware voorkeur. Merk ook dat ik beter slaap als ik voor het slapen gaan even een hoofdstukje in een boek lees ipv naar een scherm kijk.
Ik vind ook voor manuals papier wel fijn. laagdrempeliger dan electronische files. Heb een hardcopy van de albeton manual nabesteld en er eentje geprint voor de hardware synths die ik heb.
Maar inderdaad... al snel verouderd door firmware updates.
Maar goed... dan hoef ik mezelf enkel nog even te onderwijzen over de changes van zon firmware update. das vaak te overzien doe ik wel ff op telefoon/pc/tablet.
maar als ik de (soms) honderden paginas lange manual van een nieuw apparaat wil doorlezen dan doe ik toch ook liever papier.
verder durf ik ook niet echt van de fysieke media af te stappen. heb nog iets van 300 CD's (voornamelijk 90's en 00's muziek). House-verzamelaars, en rock/metal albums met name, die ik niet weg wil doen.
Kwa games ben ik sinds PS4 wel redelijk om naar digitaal, maar de (flinke) verzameling ouwere (nes, snes, n64, gb, psx, ps2, ps3) games gooi ik niet weg.
Wel heb ik van de games (niet van de audio CD's) ooit vanwege ruimte tekort alle doosjes weggepleurt en heb alleen nog losse cartridges in de kast, en blurays/DVD in een mapje, waardoor de doorverkoop waarde 0 is geworden... maar dat is niet mijn probleem, dat is het probleem van degene die het erft ooit XD