Waar zijn alle cd's en LP's gebleven?

Van de week las ik op internet dat de LP weer heel erg in trek is en een nieuwe opwaartse beweging maakt, dus is de LP terug van weggeweest. CD's zijn eigenlijk nooit weggeweest.

20241003_191451.jpg

-Snif- Analoge tape heeft het nog moeilijk tussen de CD, Minidisk, vinyl, Dvd, en Mp3

PS. Die interstallair treat hoort eigelijk bij 'waar luister je nu naar?'
Sorry daarvoor en bedankt voor het (alsnog) duimpje... :okdan:

Sony Metal XR cassettes op een goed deck, geen Dolby gebruiken: smullen! Natuurlijk in deze digitale tijden niet meer relevant voor de meesten.

een 3 kops deck met goede calibreermogelijkheden
ik gebruik een sony tc-k590 bv
ook bv een tascam 4 sporen cassettedeck (464) met dbx en variabele snelheid is de moeite waard . goede chromecassettes ( maxell of tdk) komen een heel eind , goede metal is erg prijzig tegenwoordig

een 3 kops deck met goede calibreermogelijkheden
ik gebruik een sony tc-k590 bv
ook bv een tascam 4 sporen cassettedeck (464) met dbx en variabele snelheid is de moeite waard . goede chromecassettes ( maxell of tdk) komen een heel eind , goede metal is erg prijzig tegenwoordig
die tdk MA90 metal tapes waren toen al 25 gulden +
Ik had er honderden....allemaal weggedonderd :P

Luister en koop de laatste tijd veel vinyl. Vind het erg prettig om bewust muziek te luisteren. Merk ook door meer met vinyl bezig te zijn, ik ook veel nieuwe muziek tegenkom.

Ik heb eigenlijk alleen nog maar twee eenvoudige Sony 'boomboxen', maar heb nog wel eens een tape gemaakt. Net weer een zooitje uitgezocht om overheen te tapen. Bevalt me prima. Spotify hebben we ook en Youtube natuurlijk gewoon...daar kan je ook hele albums vinden en ook wel zonder reclame. Erg leuk, maar toch is de CD collectie alleen dit jaar al flink uitgebreid. Het heeft gewoon wat. Platen koop ik ook nog wel, maar ben ik iets selectiever in.

Back