Waar zijn alle cd's en LP's gebleven?

Jamiroquai, een van mijn all time favorites.. helaas nooit live gezien.

Ik las ooit een interview met de producer van Jamiroquai. Die vond dat maar een saaie klus: "Die gasten zijn zo goed, ik hoefde bijna niets te doen." 😁 Helaas heb ik ze ook nooit live gezien. Toen 'Emergency on planet earth uitkwam' heb ik hem meteen gekocht. Ook alweer in 1993. Nu hebben we hem dubbel.

een van mijn all time favorites.. helaas nooit live gezien..

"Die gasten zijn zo goed, ik hoefde bijna niets te doen." 😁 Helaas heb ik ze ook nooit live gezien.

Eén keer gezien, en hoewel het niet echt m'n ding is, het was wel erg goed. Speelden uitstekend, maar kon mij toen niet heel erg boeien.

Was trouwens op Rock Torhout, 1997. Leuke editie van dat festival, ook de enige keer dat ik David Bowie heb gezien. Grootste verrassing dat jaar, 16 Horsepower. Wat was dat goed.

16 Horsepower op zo’n groot festival, werkte dat? Fantastiche band, zeer betreurd.
In Die Tijd :beard: had je alleen een hoofdpodium en een tent. Kleinere namen traden op in de tent terwijl een grote naam op het hoofdpodium stond, dus in de tent was het de facto een kleiner festival.

Dat ging een beetje fout met The Prodigy, want die moesten in de tent optreden maar waren in de afgelopen maanden een heeeeeele grote naam geworden.

Mijn nieuwste aanwinst:

MC04OTg2LmpwZWc.jpeg

Minimoog, Polymoog, Micromoog, Space Echo...

Sommige nummers vind ik te "botsend", andere luisteren wel erg lekker weg.

Als mijn Skrzek hierboven nog niet vaag genoeg was, heb ik nu deze LP gekocht:

mike-sally-oldfield-pekka-pohjola-vinyl_8176.jpg

Leuk om mijn verzameling verder te vervolledigen, maar eigenlijk een vergissing van mijn kant: ik had "The consequences of indecisions" en "first excursion" even met elkaar verward. Voor de muziek moet ik dit album dus niet écht hebben. :)

"Algemene discussie: synths, muziek, etc.". Draadje met heldere titel, helder afgebakend onderwerp en on topic posts. Keihard gerelateerd aan synths by the way. En dan nog klagen? Soms denk ik dat mensen fora dood willen hebben ofzo.

Edit: en al jouw posts tot oktober vorig jaar (verder kon ik niet zien) zijn uitsluitend verkooptopics. Is dat dan een positie om heiliger dan de Paus te gaan zijn over wat wel en niet een goed synthforum discussiedraadje is? Verander jouw onderschrift maar van "knopjes knopjes knopjes" in "koopjes koopjes koopjes" als je toch zo nodig on topic wilt zijn, scheelt maar 1 letter. :D

kasten vol met LP s bij mij allemaal voor 1970 en honderden singles voor op mijn jukebox (stereo lampen )
en daar zijn veel singles bij die veel beter klinken als CD of wat dan ook

Singletjes heb ik zelden op echt goede geluidskwaliteit betrapt, eerlijk gezegd. Maxi's wel, LP's ook. Ook niet allemaal natuurlijk, en het hangt ook van de staat af.

Alles voor 1970 is wel boeiend, dan is er weinig overlap met mijn verzameling. Op een paar sixties na begint het bij mij toch eerder in 1970.

"Algemene discussie: synths, muziek, etc.". Draadje met heldere titel, helder afgebakend onderwerp en on topic posts. Keihard gerelateerd aan synths by the way. En dan nog klagen? Soms denk ik dat mensen fora dood willen hebben ofzo.

Edit: en al jouw posts tot oktober vorig jaar (verder kon ik niet zien) zijn uitsluitend verkooptopics. Is dat dan een positie om heiliger dan de Paus te gaan zijn over wat wel en niet een goed synthforum discussiedraadje is? Verander jouw onderschrift maar van "knopjes knopjes knopjes" in "koopjes koopjes koopjes" als je toch zo nodig on topic wilt zijn, scheelt maar 1 letter. :D
jammer dat je dit zo persoonlijk opvat. Nergens voor nodig. Maar dat zegt ook weer genoeg. 😒🤐

Welke boodschap wou je overbrengen met je post over vinylforum? Ik interpreteerde het als dat je deze draad hier niet vond passen, misschien zat ik daarmee fout?

Toevallig valt m'n ook op dit draadje.
Er is op Reddit een groeiende populatie CD-verzamelaard, ook gappies van amper 14 jaar die net ontdekken wat een CD eigenlijk is.
Super leuk en 't heeft mijn verzamelwoede ook weer aangewakkerd: zo meteen komt er weer een pakketje met 10 CDs binnen die ik op Discogs gekocht heb.
En via Bandcamp koop ik ook weleens nieuwe releases, super leuk. Jammer dat het vaak kwetsbare digipacks of kartonnen hoesjes zijn tegenwoordig, vanwege de kosten.

Mijn oudste koopt soms DVDs van favoriete films bij de kringloop alleen maar om vanwege de boxart neer te zetten ... Een drive (zowel in de zin als fysiek apparaat als goesting) om die dingen af te spelen is niet aanwezig - dat gaat gewoon via stream of download :D

Back