Waar zijn alle cd's en LP's gebleven?

Ik heb wel een aantal classics op vinyl gekocht, maar vind het vooral leuk om platen te kopen van (kleine) bands die ik live zie. Meer als souvenir/aandenken dan dat ik het per se van vinyl wil luisteren.

Met nieuw vinyl van klassiekers wel opletten. Ik zie best vaak bootlegs, soms ook nog voor teveel geld. (bijv, Nirvana) Ik was er zelf ingetrapt in Luxemburg met 2 Kraftwerk LPs, in een platenzaak nog wel. Ik zat niet op te letten : ) , verblind door GAS. Of is eht VAS ?

Even een vraag uit nieuwsgierigheid.

Ik koop de laatste tijd weer fanatiek cd'tjes en die vind ik bij Kringloopwinkels en muziekwinkels. Daar staan er dan een enkele honderden, maar er moeten er nog veel en veel meer zijn in de wereld. Wat is daarmee gebeurd? Staan die bij mensen op zolder? Ergens in een verlaten magazijn? Of gooiden mensen die gewoon weg?

Vinyl kun je volgens mij omsmelten, toch? Maar wat doe je met oude cd's? En wat deden platenmaatschappijen vroeger als een album hopeloos flopte en ze er al honderdduizenden van geperst hadden?

Ik vroeg het me zomaar even af 😁
CD- s kun je ook omgekeerd aan de muur plakken, krijg je een soort spiegelzaal in je kamer. Heb dat in het verleden wel eens gedaan, helaas geen fotos van gemaakt destijds.

Fleetwood Mac blijft ongekend populair, en dan helemaal dit album. Ik heb hem zelf ook op vinyl, 12 jaar geleden voor weinig gekocht in de kringloopwinkel. De platenspeler heb ik al lang niet meer 😄

Ik vind fysiek trouwens ook veel leuker dan streaming. Van de week een cd van Weezer gekocht. Boekje met songteksten erbij, je hebt echt wat in handen.
Dan moet je het oevre van de Kift gaan verzamel. Kunstwerkjes, ook als je niet zo’n van de muziek en zang bent

Vinyl is echt een statusding, merk ik via de pubers hier thuis. Vrienden tikken zo 40 of 50 euro af voor gekleurd vinyl. Waarna zo'n plaat een ereplaatsje krijgt in de slaapkamer.
Mijn dochter en haar vriend ook al. (Rond 18 jaar) Grappig.

Ik mis eigenlijk alleen nog die tweede van Starinks klassieke bewerkingen...
1000029536.jpg

Ik heb honderden LP's, honderden CD's en tientallen cassettes en die hele boel staat gewoon in 1 bescheiden kast die net zo breed is als de ruimte tussen 2 ramen van de woonkamer. Al bij al neemt het zo nauwelijks ruimte in. Hierbij wel de bemerking dat onze woonkamer gezegend is met meerdere wanden waar je kasten tegen kan zetten. Ik zie zoveel architectuur met op zich heel mooie woonkamers, maar door de verwarming, ramen, haard, open trap, open keuken etc kan je in heel die balzaal niet 1 kast kwijt.

Wat resultaten van de experimentering.... XD

Ik heb honderden LP's, honderden CD's en tientallen cassettes en die hele boel staat gewoon in 1 bescheiden kast die net zo breed is als de ruimte tussen 2 ramen van de woonkamer. Al bij al neemt het zo nauwelijks ruimte in. Hierbij wel de bemerking dat onze woonkamer gezegend is met meerdere wanden waar je kasten tegen kan zetten. Ik zie zoveel architectuur met op zich heel mooie woonkamers, maar door de verwarming, ramen, haard, open trap, open keuken etc kan je in heel die balzaal niet 1 kast kwijt.
Bij mij kan er niks meer bij. Alles is vol in een ruimte van 5X6Mtr. Muziek die ik persé wil bewaren zet ik op hardisk. 30Gb ongeveer maar ik luister er bijna nooit naar.
Omdat er ook hier geen vlakke wanden zijn gebruik ik de ruimte op het zuiden bij het raam volledig. Die is onzichtbaar voor inkijk maar licht doorlatend geisoleerd van de openbare stoep/straat omdat die vlak langs het raam loopt. Anders heb ik het gevoel in een etalage te zitten.
Het is opgevuld met electronica `troep` , transistors geknutsel wat half af is. En ander gerommel wat ik te weinig gebruik om er een geheel van te maken.

De elpees die ik nog heb liggen plat onverwamd in een buitenschuur (net als de CD`s waar ze beter tegen kunnen dan CD`s want daarbij kun je CD-rot mee krijgen.

Laatst gewijzigd:
@jserle Oh - ik dacht naar je avatar te oordelen dat je een eigen terrein met oprit ter beschikking had...?
Dat klopt maar dat is buitenruimte en geen binnnenruimte In de zomer als het warm is heb ik wel eens `buitenfeesjes` zoals verjaardagen gegeven. Maar het is echt iets van deze tijd om veel te vol te zitten. Ook een reden dat ik nul komma nul `gas` heb. Omdat ik nog moet isoleren gaat er nog meer ruimte af. Ik heb besloten om tiny-houses en makkelijk veplaatsbare schuurtjes te maken. Ruimte gebrek is een nachtmerry. Dus ik bewaar de LP`s wel maar van draaien komt niks terecht.

Ik heb 3000+ CDs, 400+LPs, 100 singletjes en nog iets van 400 cassettes. Begint wel een beetje vol te raken zo.
oh ja, nog 100+ gekopieerde CDs die niemand wil hebben

Ik zit inmiddels op 140 LPs. Geen epische hoeveelheid, maar toch niet slecht want opgebouwd in minder dan een jaar en het meeste nieuw gekocht, met een leuke mix tussen classics uit mijn jongere jaren en nieuwere muziek. Ik denk dat ik ongeveer 200-250 CDs heb ofzo, maar dat is ongeveer bevroren rond 2000 op een enkele uitzondering na. Die heb ik niet in een lijstje staan dus grove schatting. Denk een stuk of 30 muziek DVDs/Blurays, vooral concertfilms. En dat is het dan wel qua fysieke geluidsdragers.

Ik zit inmiddels op 140 LPs. Geen epische hoeveelheid, maar toch niet slecht want opgebouwd in minder dan een jaar en het meeste nieuw gekocht, met een leuke mix tussen classics uit mijn jongere jaren en nieuwere muziek. Ik denk dat ik ongeveer 200-250 CDs heb ofzo. Die heb ik niet in een lijstje staan dus grove schatting. Denk een stuk of 30 muziek DVDs/Blurays, vooral concertfilms. En dat is het dan wel qua fysieke geluidsdragers.
Houd je nog wel eens tijd over dan?

Back