Wie is de beste nu nog levende muzikant ter wereld?

Het is wel mooi om te zien dat je met 1 duim een heel end kan komen in bluesland.
Ja, en dan is het nog retemoeilijk, speel zoiets maar na

Fun fact: Jessie Mae Hemphill en haar muzikale roots zijn niet ontdekt door een platenbaas maar door een antropoloog :)

Een combinatie van de aandacht naar je toe weten te trekken en het geen wat je opneemt Live kunnen waarmaken. Dan ben je op z'n minst muzikant en is het toch wel OT.
Lijkt me ook wel het minste dat je van een muzikant mag verwachten inderdaad (helaas niet altijd het geval). Ik zie iedere maand meestal meerdere artiesten die live kunnen spelen wat ze opnemen. Maar of je dan ook meteen tot de Groten behoort? Wordt dan wel een hele lange lijst zo :D

Ja, daar lust ik wel pap van. Ik speel altijd met duim en wijsvinger. Op de bas komt er dan nog de middelvinger bij.

• Duimpje
Duimpjes: Nap
Ik heb tijdens gitaarles behoorlijk wat aandacht besteed aan hill country blues en op een gegeven moment kon ik de noten wel spelen, maar die groove krijg ik er gewoon niet in. Te wit en/of te weinig talent helaas.

Lijkt me ook wel het minste dat je van een muzikant mag verwachten inderdaad (helaas niet altijd het geval). Ik zie iedere maand meestal meerdere artiesten die live kunnen spelen wat ze opnemen. Maar of je dan ook meteen tot de Groten behoort? Wordt dan wel een hele lange lijst zo :D
Ja maar dat hoef ik toch allemaal niet te weten?? :P Ik schreef ergens hierboven dat ie nog steeds 'Leeft'.. En hij leeft geloof ik wel een beetje op het randje soms. ;)

Ik word helemaal gek van deze dame.. die playbacked alles bij elkaar en is overal viraal aan het gaan geloof ik. Haar gitaar is niet eens ingeplugd.. Haar eerste videootjes waren geen AI ook. Maar ook dat was playback. Misschien dat het wel eigen opnames waren.. verknipt, en de beste takes achter elkaar gezet. Maar dat is dus geen prestatie... Iets Live kunnen waarmaken..

Hoeveel nummers zijn er die "train, train" heten? Eentje voor het originele songtitel draadje.

PS ik kan live absoluut niet waarmaken wat ik opneem. Take 37 club represent.

Ik heb tijdens gitaarles behoorlijk wat aandacht besteed aan hill country blues en op een gegeven moment kon ik de noten wel spelen, maar die groove krijg ik er gewoon niet in. Te wit en/of te weinig talent helaas.
Heb je weleens geprobeerd met anderen te spelen? Daar knapt het heel wat van op.

Wat is ie toch goed hè en hij heeft ook een topband om zich heen, geweldig!
Hij was al een tijdje terug in de draad aanwezig maar met recht voor mij de beste muzikant in Nederland op eenzame hoogte, zo'n talent niet normaal, ik denk dat ie alles kan spelen.
Ook deze compositie is zo rijk aan invloeden, rock, blues, funk you name it en het leuke van hem vind ik dat ie heel goed z'n klassiekers kent maar ook open staat voor moderne trends, echt top die gozer!
Bij mij heeft ie vooral indruk gemaakt met zijn Life on Mars versie

Verder zijn er nog zat goeie levende artiesten vind ik zoals Steven Wilson, Roger Waters, David Gilmour, Billy Joel en een hele rits… die er waarschijnlijk over 10 jaar niet meer zullen zijn 🙁

Iets Live kunnen waarmaken..
Juist, want er wordt al genoeg gefaket, ik luister nooit metal maar voor Lovebites maak ik een uitzondering en die maken on stage wel waar wat ze op de plaat zetten, dit nummer is een hommage aan Beethoven en de tekst gaat over de moods die hij doormaakte toen hij doof begon te worden en die chaos in z'n hoofd hoor je weer in de solo's terug;

Laatst gewijzigd:
Juist, want er wordt al genoeg gefaket, ik luister nooit metal maar voor Lovebites maak ik een uitzondering en die maken on stage wel waar wat ze op de plaat zetten, dit nummer is een hommage aan Beethoven en de tekst gaat over de moods die hij doormaakte toen hij doof begon te worden en die chaos in z'n hoofd hoor je weer in de solo's terug;

ik kon ze niet maar het heeft wat weg van Dream Theater en Symphony X.

ik kon ze niet maar het heeft wat weg van Dream Theater en Symphony X.
Dit nummer wel maar ze spelen ook powermetal of trash bijv en zelfs een enkele ballad, het is altijd technisch hoogstaand maar tegelijk melodisch, meestal iets langere tracks, grote bands uit de 80/90ties zijn hun voorbeelden, vul ze zelf maar in.
Als ik me goed herinner hou je wel van metal dus ik kan het je aanraden, meer dan 70 eigen tracks en live zijn ze op hun best.

ik luister nooit metal maar voor Lovebites maak ik een uitzondering en die maken on stage wel waar wat ze op de plaat zetten
Klinkt goed, vooral de Beethoven intro. Herinnert me aan mijn eigen jeugd toen ik nog klassieke pianolessen volgde.
Technisch zijn de lovebytes in ieder geval van topniveau (had er nog nooit van gehoord).

Klinkt goed, vooral de Beethoven intro. Herinnert me aan mijn eigen jeugd toen ik nog klassieke pianolessen volgde.
Technisch zijn de lovebytes in ieder geval van topniveau (had er nog nooit van gehoord).
Is echt een topband vind ik, als je van nummers met klassieke intro's houdt; ze hebben er meer Swan Song met Chopin Intro en Lost in the Garden Liszt intro La Campanella Beide composities zijn geinspireerd op het werk van die componisten net als die track over Beethoven dus als je van klassiek piano houdt dan zijn dit wel aanraders, zet bij Lost in the garden de ondertiteling op Engels.
De pianiste/gitariste heeft ook meer dan de helft van de ruim zeventig tracks geschreven en de teksten komen altijd van de zangeres.

Back