Wie is de beste nu nog levende muzikant ter wereld?

Louis cole.. multiinstrumentalist.. echt 'n geweldige drummer en keyboardspeler en daarnaast nog zingen en nog veel meer instrumenten die hij bespeeld.... zoveel te gekke projecten gedaan... Ik kwam jaren terug Clowncore 'n keer tegen, ook geweldig en toen eens wat gaan zoeken wat er allemaal achter die maskers schuilgaat... maar zoveel wat ie heeft gedaan... diep respect.. :halleluja

Solo dingen..

Last edited by a moderator:
ik hoop mononeon, ik zie m voor t eerst live weldra

Wie is de beste nog levende muzikant, da's toch een kwestie van smaak zou je denken?
Want wie is de beste dan, is dat technisch de beste of diegene die daarnnaast ook nog het meest vrij is in z'n expressie dus als de beste kan improviseren, of is dat diegene die de meeste instrumenten op een hoog niveau bespeelt, bestaat er wel een beste als je geen kaders hebt?

Zowiezo moet je niet in de klassieke hoek zitten want daar zitten technische mensen maar meestal niet de beste improvisators of de echte vernieuwers zoals Charlie Parker, Miles Davis, Coltrane en Bill Evans of een Frank Zappa die ook nog 'ns een geweldige composer was, Herbie Hancock is nog alive als één van de weinigen van de ouwe club.

Mijn voorkeur hebben de muzikanten die naast een geweldige techniek ook kunnen improviseren als de beste en dan kom ik toch uit bij de jazz, ik hou het niet allemaal bij moet ik zeggen maar iemand als Cory Henry vind ik wel een hele grote muzikant al ben ik wel benieuwd of iemand als Lang Lang dit ook zou kunnen doen, gewoon als improvisatie en niet van tevoren ingestudeerd?

Maar is ie de beste, uit ons eigen land vind ik Jett Rebel een heel getalenteerd iemand omdat veel instrumenten op een hoog niveau bespeelt, alle stijlen beheerst, geweldig kan improviseren en ook z'n eigen muziek schrijft en als je ook nog in the moment bekende uptempo tacks omtovert tot ballads, dan ben je wel heel muzikaal in ieder geval;

Maar is ie de beste, uit ons eigen land vind ik Jett Rebel een heel getalenteerd iemand omdat veel instrumenten op een hoog niveau bespeelt, geweldig kan improviseren en ook z'n eigen muziek schrijft en als je ook nog in the moment bekende uptempo tacks omtovert tot ballads, dan ben je wel heel muzikaal in ieder geval;

Damn Yeah!!! Jett Rebel!! Speelt ook alle instrumenten.. misschien wel meer als Louis Cole.. weet toevallig dat ie ook met sax bezig is.. en sowieso een betere zanger dan Louise Cole.. maar ik ben echt een sucker voor drummers.. en Louise Cole it is!! *D

weet toevallig dat ie ook met sax bezig is.
Als ie met sax bezig is dan heeft ie bij jou zowiezo een streepje voor. ;)
Maar al is ie af en toe een beetje eigenaardig wat bijna al die vrije geesten zijn, het is echt een supertalent en dat zeg ik niet omdat ie uit Nederland komt maar ik denk als ie Amerikaan was geweest dan had ie al supergroot geweest.
Maar sinds ie nog in z'n beginperiode al live on stage met Larry Graham stond te spelen heeft ie m'n sympathie en dat is alleen maar gegroeid als ik zie hoe veelzijdig hij is.

Hier nog eentje, Remy Shand, ik heb wel 'ns wat van 'm gepost.
Maakte echt een super cd, schreef alles zelf, speelde en zong alles zelf in, produceerde en mixte het ook, echt een eenmanszaak, een supertalent;

en dan vergeet ik Binckbeats bijna, da's toch ongelooflijk wat die jongen doet?

Laatst gewijzigd:
De meeste kennis heb ik van klassiek pianisten, dus daar kan ik wel iets over zeggen.
Maar dan kom ik nog op een hele lijst.
Als ik er eentje mag noemen, Martha Argerich, omdat ze al 81 is en nog steeds supergoed speelt.
Gabriela Montero is ook speciaal omdat zij echt goed kan improviseren, en dan niet per se op de "jazz manier" maar in klassieke stijlen.
Die pakt een random melodietje van iemand uit het publiek en maakt er iets van dat lijkt of Bach of Rachmaninoff. No kidding.

Arcadi Volodos moet ook genoemd worden als een fenomenale klassieke pianist, met iets extra's: hij speelt ook supermooie eigen bewerkingen van bestaande muziek.

Te gek! Ziek man.
Is het nou 4/4.... of niet???!?! :)
Ja gaaf he?? Het is volgens mij wel een 4/4, ik kan gewoon blijven meetellen maar die accenten liggen soms zo ackward.. dat je uit de groove raakt..
Beetje zoals het ritme in 7779311 (van de Time) dat was een stock rhythm in de LINN LM1 trouwens.. maar Prince heeft dat wereldkundig gemaakt.

Laatst gewijzigd:
waarom is @Nap mij voor? een duel, ik daag uit.....

het heeft natuurlik altijd wel iets; de beste muzikant, maar wat betekent dat eigenlik. kunst is geen sport? of wel? (tragedies in griekenland, waren wedstrijden, de uitvoeringen. b.v. maar betekent dat iets?)

dus, zo ontdek eigenlik meer wat er allemaal is, dan wat de beste muzikant is??

ik zou gelijk altijd bijna een drummer noemen, maar dat hangt van de tijd af...

en ineens dacht ik aan de uitvoering van rachmaninows 2e piana concert door svjatoslav richter, oftewel richter speelt de piano. de dirigent is Kurt Sanderling. de oude opname die ik heb.
superromantisch eigenlik? dat concert (en piano concerten en ik, gaan nooit goed samen of té vaak niet, symfonieën; ja!).

de hele uitvoering, dus heel het orkest/dirigent...., is doortrokken van ekstreme, heerlikke dramatiek. en hoe hij speelt.

ach, zoveel beste muzikanten....

Wat @krautrock1958 al aangeeft, smaak en op welke gronden je iemand als "de beste" wil aanmerken, dat speelt mee.

Verder een woord van advies voor iedereen die een favoriete artiest op leeftijd heeft en die graag 'ns wil zien: zodra de mogelijkheid er is ... GAAN!

Ben zelf een liefhebber van surf, Dick Dale deed op latere leeftijd nog vrij regelmatig een optreden in de zuidwesthoek van de Verenigde Staten, en ik woonde een tijdje op hetzelfde continent. De mogelijkheid deed zich voor om vrij goedkoop daarheen te vliegen, toch niet gedaan. Wat rest... eeuwige spijt, Dale overleed een jaar ofwat geleden, dat gaat 'm dus nooit meer worden. ;{

Wat betreft Nederlands talent.. Claude (19) heeft het voor elkaar gekregen om even op 1 in de Nederlandse hitparade te staan.. woont 7km bij mij vandaan.. Ik heb heel vaak in het restaurant muziek gemaakt waar hij werkt maar zijn leven heeft in een paar maanden een heel andere wending gekregen.

Succes is maar iets raars.. een illusie die door je fans in stand wordt gehouden ofzo.. en daar moet je ook mee om kunnen gaan. Met beiden benen op de grond blijven staan. Ik geloof dat Jett Rebel ook wel e.e.a. gebruikt heeft in zijn leven.. maar dat nu niet meer doet.. sex, drugs & rock 'n roll.. het hoort er allemaal bij..
Talent is ook iets wat ontplooit moet worden. Er zijn zoveel mensen die zingen of een kunstje kunnen maar het vergt heel veel discipline om door te gaan en dromen te blijven houden en je te blijven ontwikkelen.. ondanks dat je misschien niet ontdekt wordt of het niet meer gewaardeerd wordt. Waar doe je het dan voor??

Ik vond Jeff Porcaro ook een superheld.. het verhaal achter het einde van zijn leven is wel bekend denk ik..

Laatst gewijzigd:
Back