Kabel gezocht

Dat is mijn ervaring niet. Gewoon even overleggen. Ligt ook aan het materiaal natuurlijk. Ik kon kabels hier in het verleden ook kosteloos verkorten. Soms hebben dat soort zaken echt nog persoonlijke service.

Als ze neutrik gebruiken kost t geld… maar de vraag is, moet t goed zijn of boeit t niet. Ik vind een kabel van 3m met 2 stekkers voor 18 euro nogal de prijs. Goedkoper is offeren. Dan heb je zo n vervelende kabel kwaliteit of goedkopere stekkers. Als je t al kan vinden. Koop een kabel, knip m in 2 en koop 2 stekkers. Zoek iemand die t soldeert voor je op je werk of zo

Eens met klinkske. Gewoon een goede kabel kopen. Die goedkope meuk heb je voor 100 euro ergernis van.

Niet teveel beknibbelen inderdaad. Een goede kabel gaat een leven lang mee. Goedkope kabels geven ruis/storing en pluggen worden gaar etc. Geen peperdure audiofiele onzin maar gewoon een goed geïsoleerde kabel van soepel materiaal met goede pluggen. En dan is 15-20eu een vrij normale prijs.

Niet teveel beknibbelen inderdaad. Een goede kabel gaat een leven lang mee. Goedkope kabels geven ruis/storing en pluggen worden gaar etc. Geen peperdure audiofiele onzin maar gewoon een goed geïsoleerde kabel van soepel materiaal met goede pluggen. En dan is 15-20eu een vrij normale prijs.
Hoe weet je of een kabel "goed" is? Ik heb nog nooit een review-website voor audiokabels gevonden...

Veel van mijn huidige kabels zijn zoiets:
Die werken al meer dan 10 à 15 jaar zonder problemen! (enkel in de studio he, vaste verbindingen)

@klinkske: ik ken helemaal geen DIY (/solderende) mensen in mijn omgeving. :)

Als je een kabel vaak in/uit prikt dan leeft die bovenstaande 'vaak' niet lang.
Maar een kabel die je 1x inplugt en jaren laat zitten kan wel een goedkopere zijn.

Ik gebruik zelf veelal neutrik. De chinese XLR's pluggen niet lekker en had er al 1 die in mijn vorige interface bleef zitten.
Andere pluggen die van minder kwaliteit zijn doe ik wat krimkous omheen.

Hier een cheapo deze kost netzo veel als een enkele male xlr van neutrik.
the sssnake FXP1009

de kans dat een buurman kan solderen in je straat lijkt me erg hoog :)
mijn zus leerde zelfs solderen op de middelbare school, ze was toen 12 a 13, maar je kan natuurlijk pech hebben :)
(zus is trouwens verpleegster geworden haha)

in de 90's liet ik kabels maken met neutrik en hele goeie euh kabel. Als dat je referentie is, is er eigenlijk niks dat ik later kocht dat er aan kan tippen...
Dus het is nogal relatief 'goed'
ik koop sssnake, dat is rommel, maar ze leveren er zoveel voor t geld je de slechte zonder verpinken weggooid.
Die kwaliteit van sssnake is ook niet zo stabiel, sommige kabels hebben krullen die er nooit uitgaan, anderen drogen uit en verliezen buigzaamheid.
Cordial is qua mijn ervaring ook nogal shitty, als je ze oprolt en t uiteinde knoopt zie je dat altijd. En nu zeg je natuurlijk 'ja maar dat moet je niet doen' - mijn 90's kabels kunnen t nog steeds verdragen.
Maar als 18 euro te duur is, tja, dan denk ik niet dat je iets hebt aan mijn referenties.
YT staat vol filmpjes, koop een soldeerbout en wat tin en n tang (lekker 2e hands) en go
mss erf je wat - mijn grootvader had al die spullen. Grootvader leerde me solderen op mijn 12 - je wordt er beter in door t vaker te doen maar veel stelt t niet voor.

Conclusie: Als je 2 linkerhanden hebt (zoals mij) en 1x eens iets moet solderen (dus geen ervaring opdoen), zal 't op niet veel trekken.
Ik ga 't houden bij: ieder z'n ding! :)

Toch iedereen alvast bedankt voor de participatie en het meedenken!

Maar dusss... Sssnake en Cordial is rommel (soms, en soms goed genoeg). Zijn er merken die altijd (of meestal) heel betrouwbaar zijn? Zijn Roland kabels goed? Of gewoon duur door 't merk?

Cordial is meestal wel ok, zeker voor thuis gebruik is mijn ervaring. Alles met Neutrik pluggen is (meestal?) ook goed.

Back