Kabel gezocht

Conclusie: Als je 2 linkerhanden hebt (zoals mij) en 1x eens iets moet solderen (dus geen ervaring opdoen), zal 't op niet veel trekken.
Ik ga 't houden bij: ieder z'n ding! :)

Toch iedereen alvast bedankt voor de participatie en het meedenken!

Maar dusss... Sssnake en Cordial is rommel (soms, en soms goed genoeg). Zijn er merken die altijd (of meestal) heel betrouwbaar zijn? Zijn Roland kabels goed? Of gewoon duur door 't merk?
Cordial is gewoon goed spul. Heb hier cordial kabels met neutrik pluggen van 30 jaar oud die ik overal mee naar toe sjouwde. Doen het nog steeds perfect

deze kabel heeft een jack met zo'n spiraal, die buigt daar dus korter dan als je zo'n "lange jack' hebt (met veel body aan)

waarom heb je een female xlr nodig? Is het een output van een microfoon of instrument? Mijn voorbeeld was een male xlr

Laatst gewijzigd:
I snap het probleem met Cordial niet zo. Prima kwaliteit kabel, en vaak voorzien van Neutrik of Rean connectoren. Ga netjes met je kabels om en rol ze netjes op (dus niet over de arm en met een knoop) en ze gaan vele jaren mee.
Over het algemeen gebruik ik kabel van Canare, Sommer, Cordial en Mogami en Neutrik of Rean connectoren, zelf solderen is niet moeilijk en nog het meest voordelig ook.

iemand zei me poos terug dat cordial ook breekt. Met de minijack dan. Ik heb enkel dat t snoer krult.

Klotz kabels met Neutrik fichen op= perfect! koop je een rol kabel van 100 meter en de fichen die je nodig hebt, meest voordelig en topkwaliteit.

Ik heb recent 100 kabels van sssnake gekocht. De meesten daarvan zitten in een vaste setup, dat zie ik wel goed gaan. Hoe lang degenen in het patch panel mee zullen gaan weet ik niet. Als dat bedroevend blijkt, denk ik ook aan zelf maken.

Eigenlijk van de zotte dat we anno nu nog steeds met kabels lopen te kloten.

1673994391272.jpeg

Mij was een draadloze toekomst beloofd!

Laatst gewijzigd:
"mini XLR connector"
-> Daar had ik nog niet van gehoord. Waar zit dat zoal op?

Oei. Had ik niet eens gezien. Doet denken aan de stekker op

Een pioneer dj hoofdtelefoon maar was vast ook weer ietsje anders

Waar ga je hem op aansluiten?
Ik bedoel kan dat niet beter "balanced"
En als je er meerdere nodig hebt kun je voor weining een 8x XLR female to TRS snake halen.

Als ze neutrik gebruiken kost t geld… maar de vraag is, moet t goed zijn of boeit t niet. Ik vind een kabel van 3m met 2 stekkers voor 18 euro nogal de prijs. Goedkoper is offeren. Dan heb je zo n vervelende kabel kwaliteit of goedkopere stekkers. Als je t al kan vinden. Koop een kabel, knip m in 2 en koop 2 stekkers. Zoek iemand die t soldeert voor je op je werk of zo
Bedankt voor de tip! :okdan: Ik had het helemaal niet verwacht, maar iemand op het werk had redelijk wat ervaring met het solderen van audiokabels.

Attachments

• IMG_20230209_164359.jpg
    IMG_20230209_164359.jpg
    554,2 KB · Bekeken: 122
Inderdaad, mixers / recorders zoals Sound Devices, Cooper Sound Cantar en dergelijke, maar ook sommige wireless zoals Shure en Lectrosonics maken gebruik van mini XLR voor sommige connecties.

Back