Bolle dustcap ingedeukt...

ProgHead

Gepokt en gemazeld
Hoe erg is het als de dustcap van een luidspreker ingedeukt is? Gaat dat ten koste van de werking en/of the geluid van de luidspreker?

Ah - interessant om te proberen. Ik zag namelijk vandaag zo'n exemplaar in de Kringloopwinkel. Ben benieuwd of dat zo te herstellen is. Maar dat wordt dan volgende week.

WEL EERST DE VERSTERKER UITZETTEN!

Dank voor de tip. Maar het gaat in mijn geval om een losse luidsprekerbox. Die staat in onze winkel en een klein kind was daar met zijn vingers op aan het hameren. Of het al was ingedeukt weet ik niet, dus heb ik het bij een standje gelaten. ;)

Dank voor alle antwoorden. :)

Afgezien van hoe het te repareren is (wat nu waarschijnlijk wel zal lukken) ben ik ook nog benieuwd of zo'n ingedeukte dustcap op enige manier ten koste gaat van de werking en/of het geluid van een luidspreker?

Dat zou zo zijn als geen winkel betrof die als alle andere winkels omzet moet draaien. Een dergelijk onderzoek zou mij beslist niet in dank worden afgenomen, niet door de klanten en ook niet door de bedrijfsleiding. Ik loop daar niet rond om maar wat te hobbyen, ook al is het dan vrijwilligerswerk...

Dit verhaal doet me denken aan een typische kringloopfrustratie die ik regelmatig heb: ik kijk bij de audioafdeling, geen één paar interessante speakers. Of toch, dit paar hier is de moeite! Oh, wacht, die gebruikt de winkel zelf. :)

In hetzelfde straatje: een platenzaak waar je in de budgetbak je smaak niet vindt, maar wél in die decormuur vol opgehangen LP's, met een spijker er doorheen. :D

Ahja, meer interesse in het decor dan in het koopwaar is iets voor mij. Ooit eens in Deauville (ik had daar al kunnen weten dat het fout zou aflopen) gevraagd naar een speelgoed Ferrari die een winkel van kinderkleding had. Lang verhaal kort: mijn budget is zelfs niet voldoende voor een speelgoed Ferrari.

Ik zie het verband niet zo. Er moeten klanten geholpen worden, boeken geprijsd, een achtergrondmuziekje opgezet, een schilderijtje uitgezocht, enz. Dan wordt het natuurlijk niet op prijs gesteld wanneer ik mij aan de werkzaamheden onttrek om een wetenschappelijk experiment met speakers uit te voeren dat gemakkelijk uren kan duren wil je het goed doen en dat daarbij ook nog eens de klanten en de verkoop hindert.

Dat begrijp ik perfect, is ook logisch. Het enige verband is dat beide verhalen over de niet-te-koop kringloopspeakers gaan.

Wij hebben in de winkel ook wel een paar dingen staan die niet te koop zijn om de eenvoudige reden dat we die voor de bedrijfsvoering nodig hebben.

Je kan in twee minuten horen of er verschil is. Daar heb je (juist) geen meetopstelling voor nodig. Twee minuten na sluitingstijd. Of heeft de bedrijfsleider zo’n klein snorretje?

Als je dat in twee minuten kunt horen (ook als dat verschil vrij klein is, wat het vermoedelijk is) dan heb je gouden oortjes.

Back