Ik heb eens mogen spelen op die van Stoter
Hey we hadden toch afgesproken dat we daar in het openbaar niet.... ohw, de Taiga.
@MstrFX thanks voor de heads-up. Benieuwd naar eventuele updates, en wat via updates überhaupt verbeterd kan worden.
Vrees dat de downsides voor mij vooral in het analoge gedeelte zitten, overgevoeligheid van sommige potmeters met name. De oscillatoren moet je echt koesteren, zodra ze in tune zijn, en de knoppen van de envelopes gaan bij mij meestal niet verder dan 9 uur... tussen dicht en en beetje open zit heel veel range, dat had handiger gekund. En zo zijn er nog een paar details.
Ik vind 'm dus wat lastiger te "temmen" dan m'n overige apparatuur. Hij geeft (mij althans) weerstand in het muziek maken, wordt niet "onzichtbaar in de workflow". Dat geeft soms wat frustratie, maar levert vaak ook mooie momenten - en dat laatste vaker dan het eerste. Maar wees er dus op voorbereid dat je een
dialoog met het ding aangaat, ipv dat 'ie braaf doet wat je zegt.
Dat laatste geeft natuurlijk ook weer dat ik 'm simpelweg beter moet leren kennen. Maar plug-en-play zou ik 'm dus niet noemen.
Bovenstaand zegt nog helemaal niets over de sound. Die vind ik geweldig - en kan je redelijk goed inschatten n.a.v. de filmpjes online. Het filter is prachtig, ook om via de input andere bronnen doorheen te laten gaan.
De cv-tools vind ik aan de minimale kant. Ook dat kan aan mij liggen. Maar heb (oppervlakkig) nog weinig gedaan met cv-manipulatie binnen de Taiga. Het lijkt vooral om de audio te gaan, minder om cv-tovenarij.
Dit ervaar ik bij de 0-Coast precies andersom, wat die twee apparaten ideaal maakt als duo. (De 0-Coast wordt nog wel eens genoemd, in gesprekken over de Taiga, en dan gaat het al snel over "of"... maar ze vullen elkaar juist aan, sluiten elkaar niet uit.)
Kan je daar wat mee,
@ProgHead?