Reverb.com - Safe buy?

ano220424

in de ban
in de ban
Ik heb een bod gedaan op Reverb. verkoper zit in Frankrijk.
Maar hoe koop je veilig via de Rev site? (ik ben niet zo slim, maar wel lief zegt m'n vrouw) ;)
Ik raak er niet wijs uit. Dank voor info.

Zo lang je alles binnen het Reverb platform houd zit je safe.
Als de koper het bod accepteert en je betaald direct binnen de reverb omgeving zit je als koper helemaal safe.

Mocht je verzoeken krijgen om bijvoorbeeld een directe betaling te doen (buiten reverb om dus) direct aan de verkopende partij dan is het foute boel.

Via Paypal toch gewoon? Teminste, ik betaal op die manier. Dan heb je wel een Paypal account nodig natuurlijk.
Denk trouwens niet dat Reverb heilig is (ik had zo een gevoel, naief als ik was) ,alles wat ik op Reverb heb gekocht heeft altijd gewoon wat gemankeerd, net als op marktplaats. Kleine dingetjes, maar toch niet vermeld door de verkoper.

Als je buiten reverb om koopt (of wil) ben je in gevaar.
Frankrijk? Kans is dat t ding dan voor minder hier te koop staat... Vaak hebben verkopers t op beide sites staan en op die link zonder fee. Maar denk eraan, zie dat je geen paypal friends & family neemt omdat je te gierig bent de fee te betalen...

Betalingen gewoon altijd via Reverb met Paypal of creditcard.
Ik koop alleen van verkopers met meerdere 5 sterren score en lees goed de ervaringen en voelt er iets niet goed dan koop ik niet.
De prijzen zijn vaak te hoog en net als op marktplaats.nl heb je redelijke kans dat het product wat mankeert, men is zelden 100% eerlijk. (toch dat potmetertje wat kraakt of deukje, schermpje niet 100% etc.. )
Ook goed opletten of de gear wel op het Europese netwerk kan, 220V/230V vraag dat !
Soms wordt 100V/110V gear door Europese verkopers, die zelf niet opgelet hebben bij de aankoop, gewoon weer op Reverb aangeboden om er weer vanaf te komen zonder dit te vermelden.

Voor mij werkt Reverb tot nu toe prima, beter dan ebay inmiddels, maar heb er meer verkocht dan aangekocht.
De soms krankzinnige prijzen aldaar hebben een reden; vaak betalen kopers deze ook, maar er zijn regelmatig ook best goede deals te vinden.

Betalingen gewoon altijd via Reverb met Paypal of creditcard.
Ik koop alleen van verkopers met meerdere 5 sterren score en lees goed de ervaringen en voelt er iets niet goed dan koop ik niet.
De prijzen zijn vaak te hoog en net als op marktplaats.nl heb je redelijke kans dat het product wat mankeert, men is zelden 100% eerlijk. (toch dat potmetertje wat kraakt of deukje, schermpje niet 100% etc.. )
Ook goed opletten of de gear wel op het Europese netwerk kan, 220V/230V vraag dat !
Soms wordt 100V/110V gear door Europese verkopers, die zelf niet opgelet hebben bij de aankoop, gewoon weer op Reverb aangeboden om er weer vanaf te komen zonder dit te vermelden.
Ik koop er best veel. Je kan de prijzen terug vinden waarvoor items daadwerkelijk zijn verkocht. Die liggen vaak maar niet altijd een stuk lager. Ik heb er Iig leuke deals uitgehaald door te bieden.
daarnaast beetje speculeren met wisselkoersen kan ook lonen. weet niet hoe de yen nu staat maar laatst stond hij best laag en loonde het om zaken uit Japan te halen.
Betalen inderdaad via Paypal. IVM met koperberscherming. Ik heb die gekoppeld aan mijn amex dus dubbel beschermd(denk ik).

Twee gehandeld via reverb en dan de deal beklonken buiten reverb.
de eerste keer was het niet koosjer omdat ik het niet nog komen ophalen (in parijs trouwens).
De tweede keer gewoon opgehaald.

Ooit 2x iets bij Reverb gekocht en nooit problemen gehad. Naar mijn idee is Reverb een beetje een premium marktplaats/Ebay.
Helaas zijn de prijzen daar ook naar.

Zoals hierboven al aangegeven: betaal via Reverb, met PayPal of creditcard (dan ben je beschermd voor levering, defecten etc) en check de verkoper goed. Als iets te mooi klinkt om waar te zijn dan is het dat 9 van de 10 keer ook

Op reverb gewoon een bod doen. Werkt vaak…

OK, iedereen dank voor de info. Ik dacht dat je iets speciaal moest ondernemen om via de Reverb protection te kopen.
Bovendien is in dit geval de prijs 'normaal'
Nogmaals dank.
Op reverb gewoon een bod doen. Werkt vaak…
Idd, in dit geval heeft het dus gewerkt. :-)

Haak even in op dit draadje.. maar dan de omgekeerde vraag. Waar moet je als verkoper rekening mee houden?

Ik zie dat je als verkoper ook Free Shipping kunt aanbieden.. Dat kan natuurlijk alle kanten opgaan.. letterlijk een figuurlijk. Als degene die het koopt bv in New Zeeland woont.. En dan maar hopen dat alles goed gaat, want het lijkt mij dat je dan als verkoper ook verantwoordelijk bent.

Wat is de Fee die Reverb rekent, en houden ze rekening met die shippingskosten?

Dat is waar ik wel benieuwd naar ben. :) Dank alvast.. :okdan:

Laatst gewijzigd:
er is n fee calculator. ff googlen
Maak de prijs met de nodige marge zodat je niet in je vel snijdt als transport en fee er af is.
Ik dacht dat de betaling ook nog eens fee kost trouwens. Dus je bent gewaarschuwd

Google zegt dit:

Reverb Selling Fee
There is a 5% selling fee for every item sold on Reverb. There are no fees for creating a new listing or removing a listing if it has not sold. This fee is assessed off of the total sale amount (including shipping).

Dat betekend dus dat je jezelf flink in de vingers snijdt als je shipping included aanbiedt..

Ik wil overigens niets verkopen maar zag iets op MP waar de koper een item op bieden only heeft, wel fair... Toen ik ging googlen kwam ik het item voor 1100 tegen op Reverb (including shipping). En laat dit nu dezelfde verkoper van het item op MP zijn. (Verkoper heeft bevestigd). Lijkt er bijna een beetje op dat ie em daar te koop heeft neergezet om de toon te zetten..
Ik probeer te snappen waar ie naartoe wil qua prijs.. maar eigenlijk denk ik van, laat maar.. dit soort spelletjes doe ik liever niet aan mee..

Fishing heet dat... Gewoon een bod doen op MP (via mail) , niet geschoten altijd mis
Dat bieden op MP is ook onzin, vriendjes bieden dan mee om de prijs op te krikken, zie je zo vaak - hoge opbieders en dan weken langer te koop zonder hoger bod, dan weet je genoeg

Fishing heet dat... Gewoon een bod doen op MP (via mail) , niet geschoten altijd mis
Dat bieden op MP is ook onzin, vriendjes bieden dan mee om de prijs op te krikken, zie je zo vaak - hoge opbieders en dan weken langer te koop zonder hoger bod, dan weet je genoeg
Haha.. ja. Vergat er nog bij te melden dat de gemiddelde verkoopprijs op Reverb voor dit item over het laatste half jaar op ongeveer 65% van zijn Reverb prijs zit. Dat Shipping included komt de verkoper dan wel goed uit als je gaat zoeken naar die stijgende prijzen waar ie het in zijn advertentie over heeft.. :D

Biedingen op MP gaan met 'n tientje omhoog. Ik denk niet dat er vriendjes tussen zitten.. Ik had gisteren een veel hogere bieding gedaan.. om dat tientjes geneuzel een beetje te overtroeven.. en ook gewoon omdat ik iets wil kopen. Maar na het vinden van zijn Reverb advertentie heb ik mijn bod meteen verwijderd..

Ik ga er nog even een paar weken over slapen.. Ik heb niks tegen cowboys.. maar liever koop ik geen muziekinstrumenten van ze.

Laatst gewijzigd:
Ik gebruik nooit de biedingen velden op MP, gewoon direct een berichtje sturen werkt veel beter. Ten eerste ziet dan niemand anders jouw bod, en ten tweede ben je meteen in contact met de verkoper - voor hetzelfde geld is het zo'n gast die niet reageert en weken gaat zitten wachten op een hoger bod. Gewoon een bericht sturen met de opmerking dat je interesse hebt en bieden wat je er voor over hebt (evt iets lager zodat je nog wat speelruimte hebt als je een tegenbod krijgt), dan weet je het snel genoeg. De prijzen op Reverb zijn meestal toch niet echt een graadmeter.

Ik heb nu al 2 goede ervaringen op Reverb.
Je moet wel onderhandelen, telkens 20% of meer eraf.
Reverb is een kopers vriendelijk en redelijk betrouwbaar platform

Ik gebruik nooit de biedingen velden op MP, gewoon direct een berichtje sturen werkt veel beter. Ten eerste ziet dan niemand anders jouw bod, en ten tweede ben je meteen in contact met de verkoper - voor hetzelfde geld is het zo'n gast die niet reageert en weken gaat zitten wachten op een hoger bod. Gewoon een bericht sturen met de opmerking dat je interesse hebt en bieden wat je er voor over hebt (evt iets lager zodat je nog wat speelruimte hebt als je een tegenbod krijgt), dan weet je het snel genoeg. De prijzen op Reverb zijn meestal toch niet echt een graadmeter.

Thanks! Ja.. doe ik ook wel.. mits het niet kan.. zoals wat er hieronder gezegd wordt:

Let op: ik noem geen vraagprijs en reageer niet op berichten met een bod of de vraag naar de minimum prijs, dus gewoon bieden via de biedknop. Wel zo transparant en eerlijk naar andere geïnteresseerden.
Het wekte in eerste instantie wel vertrouwen: Anders doe ik ook niet aan biedingen mee, als je dan op de hoogte wordt gebracht per bericht dat er zogenaamd een pipo buiten beeld meer biedt.. maw, als je nog een paar tientjes er bij doet, verkoop ik em aan jou.. :|

Deze verkoper speelt het wéér anders.. en bedankt.. Gelukkig geeft ie wel ruiterlijk toe dat het om zijn aanbod gaat.

Maar het is over het algemeen ook gewoon dat je een goed gevoel wilt bij een prijs die wordt ingezet. Als iemand veel te hoog zit moet je gevoelsmatig onderbieden.. dan passeer ik liever al ofzo..
Deze week nog kocht ik de Variax die ik al tijden zocht.. verkoper was verbaasd dat ik de vraagprijs wilde betalen (die gewoon fair was..). Ik was met de vorige aanbieding, maanden terug te laat.. als je em dan weer voorbij ziet komen in een nog betere staat voor iets meer geld is er geen ontkomen aan het GAS.. :D

Laatst gewijzigd:
vaak idem hier: hoge vraagprijzen reageer ik niet op met afbieden. Juiste vraagprijs bied ik niet af.
En zo vaak haal je dan de buit binnen omdat al de rest zit af te dingen, en ik niet

Back