Bescherming tegen stof, wat gebruiken jullie?

IMG_6845 Medium.jpeg

Lol! Deze wil ik ook 😁
Zoek op Turbo Duster. Ik had de mijne ooit voor €3,50 bij de prijsmepper, gangbare prijs is rond de €10-€12 geloof ik. Werkt subliem maar wel slecht gebouwd. Ik moet eigenlijk een nieuwe.

Laatst gewijzigd:
Wij hebben hier ook een prijsmepper. Wat een tent is dat! Wel altijd ff naar binnen, en altijd lachen om die suffe naam. Zal volgende keer ff kijken of ze m nog hebben. Wel echt zo’n bulktent, dus denk dat die turboduster al is uitverkocht

Die stofkappen weerhouden me vaak om die gear aan te zetten. Zeker als het van die harde plastic hoezen zijn.
Gewone afstoffer van action doet het prima eigenlijk.

Stof weghalen is altijd achteraf iets verwijderen wat er eigenlijk helemaal niet hoort. Zeker bij faders, toetsen en knoppen werken dusters of blowers minder tot niet om stof weg te houden van de plekken die tellen. Dus over keyboards en mixer gaat hier altijd een dekje of decksaver, als die er is. Maar alles in racks blijft onbedekt daar gaat af en toe de stoffer of een stofzuigertje overheen.

Ik waag het erop. Afgelopen 30 jaar nog geen problemen ondervonden met gekraak of gedoe dat ik niet met een beetje perslucht op kon lossen. En dat was dan vrijwel altijd in gear die ik van een ander kocht.

Ik zag bovenaan de pagina weer een kwast met metalen binding. Dit zou ik ten strengste afraden. Heb zelf ooit in het verleden een kras gemaakt met zo'n kwast omdat ik hem even net iets te schuin hield.

Zelf gebruik ik al jaar en dag een geitenharen schildersborstel zoals op het plaatje hieronder. Dit icm een stofzuiger erbij zodat het niet een halve meter weer neerdaalt. Daarnaast nog een berg decksavers en handgemaakt stofhoezen van Skaileer

Screenshot 2026-09-03 at 14.17.52.png

Ik heb op de meestel synths een decksaver liggen, op een enkeling een kunststof hoes van de legendarische Compucap - die niet meer bestaat.
Maar die Compucap-hoezen daalde bij mij aardig in populariteit toen ik merkte dat met name de knoppen en wielen van Behringer en Novation daar plakkerig van werden.

Ik zag bovenaan de pagina weer een kwast met metalen binding. Dit zou ik ten strengste afraden. Heb zelf ooit in het verleden een kras gemaakt met zo'n kwast
De kunst zit m in het draaien van de kwast. Op die manier hoef je hem niet als een malle heen en weer te gooien... Het vergt wat oefening, maar inmiddels al jaren zonder te krassen gebruikt.

Back