Bescherming tegen stof, wat gebruiken jullie?

decksavers (voor mijn SSLs) ook en een winx airpurifier, lekker groot ding werkt perfect.
Winix ZERO Pro PlasmaWave luchtreiniger
elke week vloer stofzuigen en moppen helpt ook :)

Ik heb zon Spigen MacStudio dustvanger en na 2 jaar zat er nog geen stofje aan de buitenkant.
spigen
Geeft aan dat er eigenlijk geen stof meer is

Laatst gewijzigd:
Iemand ervaring met een ministofzuiger? Er is zoveel keuze. Een type kruimeldief is met net weer te groot, maar krijg wel het idee dat die het beter doen.

Is een grotere stofzuiger met n dunne slang en zuigmond dan geen beter plan? Klein gaat in mijn hoofd nogal samen met amper zuigkracht qua oppervlakte. Busje perslucht en n zachte kwast anders toch maar weer. Ik kocht een kruimeldief als ik oude synths koop en open…

Is een grotere stofzuiger met n dunne slang en zuigmond dan geen beter plan? Klein gaat in mijn hoofd nogal samen met amper zuigkracht qua oppervlakte. Busje perslucht en n zachte kwast anders toch maar weer. Ik kocht een kruimeldief als ik oude synths koop en open…
Wel met een borstelmond dan, je wilt liever geen 'bijna' vacuüm creëren op je dure synth.
Ooit een laptop naar de Gallemiezen geholpen door in het luchtrooster te zuigen terwijl hij aan was.
Twee fans kapot.

Iemand ervaring met een ministofzuiger? Er is zoveel keuze. Een type kruimeldief is met net weer te groot, maar krijg wel het idee dat die het beter doen.
Ik heb één met een borstelmond (Alie express volgens mij). Werkt prima. Maar het meeste gebruik ik die rode statische borstel die ze bij Thomann gebruiken.
Die pakt het stof prima op.

De gewone stofzuiger past amber in mijn kamertje : ) zelf als ik zou minimaliseren ipv gear hoarden. Functioneel is het wel de winnaar.

Ik gebruik al jaren transparant vinyl tafelkleed en snijd die op maat, iets groter dan de synth. Gewoon erop leggen en je ziet dan nog steeds wat eronder zit. Kost niet veel. Bij de Kwantum te koop.
Als je ze aanschaft knetteren ze wat omdat ze statisch geladen zijn maar ik heb daar nooit last van gehad. Misschien trekken ze juist extra stof aan maar dat zuig je er zo af met een stofzuiger met plumeau-borsteltje.

Kunstzeem en als je echt goed langs de knopjes wil een licht vochtig wattenstaafje. Ik heb afdekkappen gemaakt van maquette karton en oude posters. Je kan gewoon zeem over de stofkap halen. Met de zeem wel uit kijken bij houden delen ;-)

Gebruik al een tijdje deze, volwaardige oplaadbare stofzuiger met hepa filter. Vooral goed om stof etc bij faders weg te zuigen. Hij dubbelt als een compressort(tje) die voldoende kracht heeft om stof ver weg te blazen (of een strandbal op te pompen. Scheelt weer spuitbussen spuitlucht (waar ook nog eens vocht bijzit).

Ik heb hem gekocht. Erg blij mee. Mijn (PC) toetsenborden ook. Erg handig voor 2e hands vinyl ook : )

Voor de keyboards die ik in de band gebruik heb ik 'standaard' stofhoezen. Wanneer ik ze langere tijd niet gebruik (bv vakantie) dan gaan ze schoongemaakt in de gigbags.
Voor mijn EP in huis heb ik bij de lokale zeilmakerij een hoes op maat laten maken. Deze heeft aan de binnenzijde een zachte voering.
Voordeel van deze hoes is dat deze ook licht tegenhoudt waardoor er geen verkleuring door UV optreedt.

Precies, bij mij is dat een hoeslaken met elastiek. Past in één keer op al mijn zooi en Blijft goed zitten.

Back