Krokodillenklemmen

ProgHead

Gepokt en gemazeld
Wat zijn goede en betaalbare krokodillenklemmen. Pas had ik wat krokodillenklemmen aangeschaft die nauwelijks zijn open te krijgen en gemakkelijk uit elkaar springen. Er staat RH op. Ik weet niet meer bij welke leverancier dat was. Zie hier:

klem.JPG

Nu wil ik wat beter spul aanschaffen. Iemand tips?

Wat mag het kosten? En wil je gesoldeerde draadverbindingen, of bv. een insteek voor een banaanstekker?

Heb zelf goedkope liggen die het doen, maar zijn niet super. Hier een draadje op een forum met wat suggesties, die van Mueller Electric zijn bv. te koop bij Conrad.

Laatst gewijzigd:
Wat mag het kosten? En wil je gesoldeerde draadverbindingen, of bv. een insteek voor een banaanstekker?

Allebei wil ik wat van. Prijs ben ik nog niet uit.

Heb zelf goedkope liggen die het doen, maar zijn niet super. Hier een draadje op een forum met wat suggesties, die van Mueller Electric zijn bv. te koop bij Conrad.

Het draadje even doorgenomen. Zij adviseren:

Mueller
SKS Hirschmann
Teishin Electric (Japan)
Kelvin Clip van Adafruit

Ja, maar zou toch leuk zijn als we ergens wat Chineesjes kunnen vinden voor weinig die het heel redelijk doen.

Als die bestaan...? In je gelinkte draadje wordt daar al voor gewaarschuwd:

The absolute best test leads and alligator clips I have used are from Japan by Teishin Electric.
china is making cheap low quality ones that are terrible and have no place on a workbench unless you enjoy rechecking connections all the time.

Ja, maar met dingen uit China is er soms ook onderling wel een kwaliteitsverschil. Kan er ook wel wat gebruiken, dus ik kijk nog even verder. :)

Ziet ernaar uit dat mijn soldeerbout net bezweken is, en ik was net zo lekker bezig. Dat wordt afkicken tot ik een nieuwe heb. Was er een van Velleman 30 Watt dus dacht ik dat het wel goed zat. Is niet lang mee gegaan, hoogstens een paar jaar. Nog maar eens beter gekeken. En ja hoor: "Made in PRC".

Ik ken eigenlijk alleen maar Weller. Voor de hobby eentje die stokoud is, vroeger toen ik beroepsmatig in de elektronica zat (dat was wel kort) ook altijd Weller. Het schijnt tegenwoordig soms wat van mindere kwaliteit te zijn, dus er bestaan wellicht betere alternatieven. Als je nieuw wil kopen. Met een tweedehands Weller, als het een wat ouder model is, kun je misschien weer jaren vooruit.

Dat zal ook niet zo heel veel uitmaken in de prijs, denk ik. Persoonlijk zou ik eerst 'ns op Marktplaats kijken of je een goede, degelijke, gebruikte Weller kunt vinden.

Ik was toevallig ook op zoek naar dit soort kabels (Soma gebruikt ze ipv standaard patchkabels)

Hoe goed zijn die van Soma, trouwens? Blijven ze goed klemmen, of springt er wel 'ns eentje los?

Back